DnB saga, nominell 2,55 %, ca 6 mill i lån og rundt 60% belåningsgrad. Fikk nylig redusert rente da jeg ellers kunne bytte til Danske bank med legeforeningen og få deres «ung» rente. Dette krever altså alder <34 år.
Smell i innboksen i nettbanken. Økt til 2,55 nominell på grunn av at DNB gjennomfører markedstilpasning... Ca 6 mill i lån, litt under 80 % belåningsgrad.
DNB SAGA 2,40nom (ikke fått nytt brev enda) 5,5mill under 50% belåning(alltid lurt med årlig takstvurdering)
Etter en liten sjekk med renteradar.no og en mail til min kontakt i banken fikk jeg senket DNB Saga-renten fra 2,95 helt ned til 2,85 i dag
Hm. Hun jeg deler bredbånd med har tilbud om 2,55% på LO-Favør nå, mens DnB melker meg (eller oss da) med 2,85% for tiden. Noen som ser noe bedre der ute? (Jeg er ikke organisert utover et familimedlemskap i idrettslaget, og ikke i modus for å bli med i rørsla selv, med mindre noen frister med noe under to blank...)
Med DnB mener du SAGA? Eller vanlig program, om SAGA bør du kunne forhandle deg bedre, ellers ville jeg gått for 2,55% hos LO. Kan også be om rente match med LO-Favør sitt tilbud? Ofte på Chatten kan de ta de beslutningene der(der jeg pleier å forhandle), og skader ikke å gi det et forsøk.
under to prosent tror jeg du skal kikke passe langt etter i dagens marked. lykke til, om du får det så skrik ut
Venner som jeg har innenfor bank sektor, har ca. 1% rente. Om det er standard, eller noe som forhandles frem vet jeg ikke, gjelder 2stk som jeg vet.
Jeg glemte nok å presisere at dette var boliglån, og så vidt jeg vet er det primærboligen deres. (jeg bare antok at det var en selvfølge her). Frynsegoder på jobb, er vell vanlig i de fleste bedrifter, når det forhandles om lønn, og bedriften ikke kan/vil gi direkte lønnsforhøyelse.
Blir en litt artig situasjon der, i og med at frynsegoder skal skattlegges... Reduksjonen i rentesats skal da dekke både at man ikke kan trekke like mye renteutgifter fra den alminnelige skatten, pluss at man plutselig må betale skatt på det man har fått renta redusert med. Litt av en double-whammy det der
Husk også at lån under normrenten fra arbeidsgiver er skattepliktig, men fortsatt kan det være en god deal.