Jeg har 2,65 effektiv i DNB. 50 % belåningsgrad og rammelån. Blitt jekket kraftig opp fra 1,95 for under 1 år siden.
Ingen fagforeninger på meg dessverre, men høy omsetning på kredittkort og stort lån gir oss et sterkt kort på hånden. Har familiemedlemmer med 2,03% effektiv hos DNB per dags dato - Saga Platinum
Hvordan kan man klare 2.03% effektivt? Lå en stund godt under 2 men etter siste 3 rentehevinger ble det en saga blott :-( Saga platinum er vel bare navnet på det gamle kredittkortet de tilbydde?
Jeg byttet nylig til dnb og sagaprogrammet. Var ikke tema å komme under 2.65% nominell. Har 60% belåningsgrad og rammelån.
Samme belønning og lånetype, men endte på 2,69% nominell. Tilbakemeldingene jeg har fått er at de virker å fortløpende matche Akademiker-avtalen.
Jeg fikk 2.65% uten noen tilhørlighet til en forening. Så rart de gir dere med kollektiv avtale dårligere vilkår. Jeg er også fagarbeider, så har ingen høyere utdannelse å vise til.
Dere som får under 2.55% fra DNB nå, hva er detaljene? Forsøkte akkurat igjen, de står steilt på at dette er beste rente bla bla bla. Jeg er SAGA kunde med en god porsjon lån, forsikring i dnb, mastercard etc.
Kanskje på tide vi begynner å låne penger til boligene våre i Danmark ? https://www.nettavisen.no/okonomi/sindre-(32)-har-boliglansrente-pa-minus-05-prosent/3423832874.html
Fint om folk poster belåningsgrad (gjerne str på lån) og evt. tilgang på kollektive avtaler når man opplyser om rente, da blir det en del enklere å sammenligne sin egen situasjon
Tror vi skal ta en del av påstandene her om veldig lav rente med en klype salt.. Enkelte renter som er oppgitt er lavere en hva de ansatte selv har og de skatter av den goden.
Fikk i dag melding om at jeg går fra 2,65% til 2,7% nominell rente. Rammelån på 3 mill. Tatt ut under 2 mill av rammen. Under 50% belåning.