Jeg leste at det var 2,85% for rammelån (eller boligkreditt som de kaller det), men har tydeligvis lest feil. Dette må brukes mot DNB!
@Are de venter må å øke renten til de har fått nok kunder i sin portefølje dvs. når andre kunder har flyttet til Danske bank, kommer rente hevning i 2. eller 3. omgang. Spm. som da er interessant er jo, om hvor lenge det er til neste varsel om rente oppgang ifra Dnb, og hvor mange da ber pent på sine knær om rente reduksjon/beholde opprinnelige rente, er da sannsynlig 50 % JA=blir til neste rund dans, eller NEI flytter til Danske bank
Godt mulig. Nå er jo akademikerkundene antakeligvis svært lønnsomme med både gode inntekter, store lån og svært lite problemer. Så vil tro de beregner lavere risiko enn på andre kunder her.. DNB ville ikke matche meg lenger ned enn 2.05% tidligere, så blir vel enda tøffere nå..
Professor @Are dem oppfyller dog deres kriterium for å døpes akademiker. Da seiler vår akademiker farkost i samme havn, admiralen rustet med vindmåler og logg, som fører fartøyet trygt av sted er enten da DNB eller den Danske bank Vi får sitte stille i stormen og vente på første "varsel om renteendring"
Nå har Handelsbanken skrudd min rente opp til 2,25 Så da blir det å høre med Danske Bank siden hun jeg deler postkasse med/fremtidige ex-kone er med i Tekna/Akademiker opplegget...
Da er utfordringen sendt til Handelsbanken. Har som tidligere nevnt 2,25 og oversendte tilbud fra Danske Bank på 1,95..
@Bonusduk er det noen grunn til at du blir hos handelsbanken og ikke hopper på båten som seiler mot Danske bank? Jeg venter selv til varsel om renteendring kommer fra Dnb, og setter kurs mot Danske bank om Dnb blir grinete
Tja... Kundeforhold siden Barneskolen og samme kundebehandler de siste 25 år teller for min del Meget behagelig og godt kundeforhold betaler jeg lett 0,05-0,10 mer for
Jeg har lån i boligkreditt.no (50% sikkerhet) og fikk forhandlet ned min nominelle rente til 1.99% ved å vise til Akademiker-tilbudet i Danske Bank.
Var innom min kundebehandlar hos DNB i dag, visste til Danske Bank tilbudet samt 2.09 med Gjensidige YS UNG. Skulle få svar tidleg neste veke, då får vi sjå. 2.29 hos DNB på noverande tidspunkt.
Jeg ble i dag oppringt av min kundebehandler i DNB. Hun ville gjerne gi meg lavere rente.. Hun ville komme meg i forkjøpet angående Danske Bank/Tekna-avtalen, og gi meg samme rente som jeg hadde fått i Danske Bank. Takker og bukker!