Rente Barometer`n

Tråd i 'Off-topic' startet av drsyk, 29. nov 2018.

  1. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,110
    Likes mottatt:
    1,832
    Bonuspoeng:
    113
    Hva hadde du før?
     
  2. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,790
    Likes mottatt:
    57,165
    Bonuspoeng:
    293
    Hadde vel 2,1% tror jeg, etter at dnb satte opp renta før jul. Fikk først 2,25%, men fikk lavere pga tilbud fra annen bank. Nå ville hun komme meg i forkjøpet.
     
    Maggie liker dette
  3. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,110
    Likes mottatt:
    1,832
    Bonuspoeng:
    113
    Ok, ba om matching til Akademikerne for ikke lenge siden, og fikk det, men avventer ny matching da jeg har 1,99%.
     
  4. Markal

    Markal Senior Medlem

    Innlegg:
    544
    Likes mottatt:
    743
    Bonuspoeng:
    93
    Samme her. Tror DNB har kjørt et stunt nå på nyåret med å proaktivt ringe opp en del kunder. Så slipper de vel maset fra alle tekna-medlemmene.

    Gikk ned fra 2,24 til 1,95.
    Alle monner drar :)
     
    holmen liker dette
  5. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,441
    Likes mottatt:
    5,402
    Bonuspoeng:
    183
    Da har jeg også fått 1.95% hos DNB. Jeg nevnte i søknaden at jeg som Tekna-medlem planlegger flytting av boliglån til Danske Bank siden Gjensidige setter opp renta snart og Danske Bank tilbyr 1,95%.
     
    Chrisljo liker dette
  6. steve0

    steve0 EBD

    Innlegg:
    385
    Likes mottatt:
    933
    Bonuspoeng:
    93
    Gjensidige har startet å matche Danske Bank sin Tekna-rente også, for de som hadde Tekna-betingelser i Gjensidige fra før av. Ble oppringt, og fikk matchet til 1,90%.
     
  7. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,282
    Likes mottatt:
    1,346
    Bonuspoeng:
    113
    Hvis man holder på å studere til master - men er i jobb og ikke har fullført den - kan man da bli medlem i akademikerne gjennom (og kvalifisere for) studentmedlemskap og dermed medlemskap og rentefordeler?
     
  8. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,441
    Likes mottatt:
    5,402
    Bonuspoeng:
    183
    Man kan ikke bli medlem i Akademikerne da den ikke er en fagforening, men sammenslutning av akademikerforeninger. Det er totalt 13 av dem. Sjekk med den foreningen som man "naturlig" tilhører for mer info om studentmedlemskap.
     
  9. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,335
    Likes mottatt:
    19,544
    Bonuspoeng:
    293
    Siviløkonomene, nå Econa, tok i alle fall tidligere i mot nye medlemmer så lenge de hadde startet på en master.
     
  10. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,790
    Likes mottatt:
    57,165
    Bonuspoeng:
    293
    Vet ikke hva du studerer, men Tekna har studentmedlemskap, som i tillegg er ganske så rimelig.
     
  11. ME262

    ME262 Medlem

    Innlegg:
    193
    Likes mottatt:
    813
    Bonuspoeng:
    93
    Renten hos DNB er nå redusert til 1.99% nom etter at jeg informerte dem om tilbudet på 1.89% fra Danske Bank.
     
  12. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,335
    Likes mottatt:
    19,544
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg blir egentlig mer og mer provosert for hver gang jeg hører en slik historie...
    Kunde i DNB siden fødeår. 8 år på universitet gift med en med enda lenger utdannelse, bra jobb, god inntekt og meget god kreditthistorie - og SAGA kunde.

    Nei de kunne ikke gå i nærheten av Danske Bank sine 1.95% her i sommer...

    Tydelig at det er stor forskjell mellom de ulike saksbehandlere og/eller medarbeidere hos DNB....
     
    Liza liker dette
  13. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Dnb er vel mest profitt orienterte av dem alle?

    https://www.nettavisen.no/na24/antall-lanekunder-i-dnb-ned---overskuddet-opp/3423561237.html

    For dem gjelder det nok å melke resterende kunder mens Danske Bank ønsker å vokse og rekruttere samtlige Akademikere som forsatt sitter på gjerde å venter hos sin eksisterende bank?

    Når de ha mistet tilstrekkelige med kunder, kanskje en "våken" sjel innser hva de holder på med? Synd Saga MC gir nå EB status poeng, men kompenserer med x2 Mile run ved eventuelt overflytting til Danske bank.:rolleyes:
     
  14. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
  15. Calling

    Calling Senior Medlem

    Innlegg:
    993
    Likes mottatt:
    8,980
    Bonuspoeng:
    163
    Stemmer. Tok en telefon til Gjensidige og fikk 1.95 % - samme som Danske Bank. Aldri hatt lavere rente jeg :)
     
  16. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,115
    Likes mottatt:
    7,631
    Bonuspoeng:
    183
    Ble ringt opp av DNB i går, som ville se på å få meg tilbake som kunde. Har bedt de matche eller gjøre bedre enn 1,95%, null etableringsomkostninger og litt diverse snacks som jeg har i dag, samt inn i SAGA-programmet og ikke sånn kjedelig Ung-program, og med opsjon på overføring av alle forsikringer dit. Så får vi se hva de klarer å trylle frem, jeg er ikke helt overbevist om at de kan klare å slå det jeg har i dag, spesielt med gunstige forsikringer gjennom Gjensidige og Tekna-avtalen.
     
    drsyk and Xflipper like this.
  17. Markal

    Markal Senior Medlem

    Innlegg:
    544
    Likes mottatt:
    743
    Bonuspoeng:
    93
    En kamerat fikk 1,90 med noe ung-avtale (under 29) hos gjensidige. Så det skal gå an å få det noen hakk lenger ned.
    Noen som har fått feks dnb med på det? Da for oss over 29 ;)
     
    drsyk liker dette
  18. Oddvar

    Oddvar Medlem

    Innlegg:
    172
    Likes mottatt:
    169
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg ba om justering av nominell rente fra 1.95% til 1.9 hos DNB i Chatten i dag.
    Henviste til at jeg har hatt "justert" rente mot Danse Bank sin Akademikeravtale i flere år(kona som er skolert) og forventet en ny justering mot Dasnke bank sitt tilbud på 1.89%
    Det fikset de etter et par tastetrykk...
     
    drsyk, Markal, Xflipper and 1 other person like this.
  19. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,282
    Likes mottatt:
    1,346
    Bonuspoeng:
    113
    Er det vanskelig å shoppe boligrente om man har et lån som skulle overstige en viss belåningsgrad (og er dette for de fleste snakk om ca 80% eller mer/mindre?)

    Håper å få meg et lån som på papiret ser spinnvilt ut (inkluderer ekstra belåning på formue låst i BSU-lignende kontoer som jeg ikke vil bruke).

    Så tanken er med inntekt 500k å få låne 4.5-5m (2.5 på 5x-regelen, låne opp på en formue på ca 1.5m hvorav halvparten brukes som EK, og så låne en halv til 1 mill oppå der igjen). Om jeg da får lån en plass, er det vanskelig å flytte lånet andre steder? Ser helst for meg Akademiker i DB eller Saga i DnB, evt SPV om de kan gi noe godt (de ga latterlig god rente til en kompis og eksen for en stund tilbake, som også inkluderte mellomfinansiering). Har nok også mulighet for kausjonist.
     
  20. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Har du vært i kontakt med DB og DNB?

    Har ikke erfaring med DB, men DNB bistod oss da jeg var nyutdannet, og kona i også medarb. stilling, søkte 6 mill, 1 mill ek(lånt igjen av muttern og fattern+sviggers, hadde ikke ei krone på konto:rolleyes:), kausjonister både oss muttern og fattern+sviggers, DNB smelte til:cool:, og da var det langt over 5 ganger på inntekts siden, men er dog ca. 9 år tilbake:eek:, veldig usikker på regler idag, så lykke til og hold oss oppdatert;)
     
    Neonex liker dette

Del denne siden