Mange steder de gjør det.. Ble jo nesten full stopp i fjor på ICN-IST fordi jeg hadde min Rimowa over fylt.. Den var vel drøye 10 kg eller hva det var noe, og jeg hadde kvote på 2x8.. Og selvfølgelig ingen sjekkinn.. Det var bare med nød og neppe jeg fikk unnslippe .... Har fått både sekk og koffert veid som håndbagasje, men de fleste ganger så setter de bare en "handluggage ok" på uten å veie den.. Mulig de er strengere i økonomi..?
Hmmm, ikke vet jeg. Har ikke opplevd at de har veid kofferten hos American Airlines engang.... Så man kan jo tenke seg det er tilfeldig til tider..?
Er det bare jeg som synes at 8kg er tullete lite? Selv rødsnutene har vel 10kg for vanlige billetere (og 15 for flex om jeg ikke husker feil). Med PC, ladere og litt klær/sko/toalettsaker skal det ikke mye til før den grensen ryker selv på en svært kort tur.
Du husket litt feil. Det er bare for PremiumFlex at det er 15 kg. https://www.norwegian.no/reiseinformasjon/bagasje/handbagasje/ Trur at dei 8kg nok stammer fra tiden før vi rutine messig tok med oss så mykje elektronikk om bord på flya. Definitivt for lite i disse dager.
Någon som har koll på https://douchebags.com/the-hugger-30l-black-out. och kan ge lite lyd, før/emot har snøat in mig på ryggsäck istället før vanliga kabinväskan //M
Jeg er faktisk veldig fornøyd med mine Db's.. Hugger 30l er alltid med på tur. Også har jeg Aviator på helgeturer og Big Bastard på lengre turer.
Hva med en Dyneema duffel med skulderstropp som veier 515 g? https://sdrtraveller.com/products/d3-traveller Alternativt en Transporter 40/65 fra Osprey, den er supersolid, seletøyet kan passes bort og har tjukke, gode håndtak å bære i. Fantastisk kvalitet, bedre enn duffelen til Arc'teryx. For øyhopping i Asia ville jeg tenkt på noe som er forholdsvis vanntett og holder sand/bugs unna. Mange fine forslag tidligere i denne tråden. https://www.ospreyeurope.com/shop/no_nb/transporter-40-2017
1.7 kg tomvekt, 25% kickback nå i helgen med dnb mastercard https://travelstuff.no/kofferter/ka...inkoffert-myk-41l-4hjul-uplite-samsonite-2958
Om noen har en 2-hjuls Rimowa de ikke lenger bruker og har lyst til å selge så kan det være jeg er interessert... Trenger noe som kan brukes i litt grovere miljø enn 4-hjulingen
Grus, snø, slaps etc. Virkeligheten for folk som ikke er direktører og må ta bane og ikke taxi frem og tilbake til flyplass...
Det finnes jo nesten ikke tohjulinger igjen, disse firehjulstrallene er ubrukelig for vi som må gå litt til og fra off kommunikasjon!
Fortsatt 4hjul, men ser jo bra ut? https://www.kickstarter.com/project...m_term=071.ja&utm_content=Nomatic_roller-CL10
I alle dager .. Jeg som har fått så mye tyn fra deg om min Rimowa med 2 hjul. Snakker om å krype til korset.
Synes det er bra samsonite dlx fremdeles lages med 2 fine, stillegående hjul. Skulle ønske det også var mulig å få tak i hardcase med 2 fine stillegående hjul, men dengang ei...
Et alternativ som kanskje ikke er så konvensjonelt blant brukerne her er 5.11 Tactical. Denne kofferten er vel den mest normale fra dem https://www.511tactical.com/load-up-22-carry-on.html Mens denne er mer taktisk som kanskje kan skille seg litt ut blandet mengden https://www.511tactical.com/mission-ready-3-0.html Begge har utskiftbare hjul hvis det skulle bli behov for det. Jeg selger 5.11 på jobb og de lager generelt veldig mye bra produkter av bra kvalitet. Jeg har forøvrig ingen erfaring med noen av disse modellene siden vi ikke har dem som lagervarer.