Rimowa er så 2010, hva nå? (Håndbagasjetråden)

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Christian, 03. april 2015.

  1. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg er vel ikke den som har gitt mest tyn for det?

    Men ja, klart 4 hjuls er bedre.. Men for mitt bruk burde jeg nok ha en 2 hjuling også :/
     
  2. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,773
    Likes mottatt:
    10,106
    Bonuspoeng:
    183
    En av de som har gitt mest tyn, i alle fall.:rolleyes:

    Greit å ha litt å velge i ja. Har du sjekket eBay for 2-hjuling?
     
  3. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Jepp, er ikke mange av de.. Og enkelte tror at Rimowa er laget av gull så de koster jo helt ville summer..
    Får holde et øye med finn fremover..
     
  4. BangkokBob

    BangkokBob ThailandTur.no

    Innlegg:
    372
    Likes mottatt:
    137
    Bonuspoeng:
    43
    Er fan av taktisk utstyr og har noen 5.11 produkter blant annet en Rush ryggsekk som er en trofast følgesvenn ;-)
    Den carry on kofferten så slett ikke dum ut, den kan sikkert erstatte min litt slitne Samsonite carry on(2 hjul)
     
  5. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,003
    Bonuspoeng:
    183
    Biler har også 4 hjul og er ubrukelig :D
     
  6. Kenneth82

    Kenneth82 Medlem

    Innlegg:
    153
    Likes mottatt:
    205
    Bonuspoeng:
    43
  7. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Last edited: 05. okt 2019
  8. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,131
    Likes mottatt:
    7,758
    Bonuspoeng:
    183
    Sikkert ikke dumt med noe ekstra beskyttelse rundt. Jeg har 2 stk. X1C6, den ene har passert ett år med bruk og den andre er på 40-ish dager. Begge ser slitte og jævlige ut, med flere utsatte kanter og hjørner hvor coatingen har slitt seg helt av og man ser ned til metallet. I utgangspunktet ikke noe problem med de hittil, men det gir meg noe bekymring for total levetid.
     
  9. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Forstår ikke den slitasjen, er det utendørs bruk?

    Jeg har brukt ThinkPad daglig i over 20 år og legger alltid maskinen i neopren sleeve under transport. Coveret kan godt være lett og tynt, men du bør ha egen sleeve selv om du har lomme i skuldervesken eller kofferten for laptop.

    Om det er snakk om kontor-/innendørsbruk er det vel en begrensing på hvor mye du klarer å slite ned en bærbar PC, dersom den ligger på et bord under normale forhold.

    Det blir litt som å bruke en flott mobiltelefon uten case – det er jo dumt.

    https://www.reddit.com/r/thinkpad/
    https://forums.lenovo.com/ThinkPad-X-Series-Laptops[​IMG]
     
    Last edited: 08. mars 2020
  10. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,131
    Likes mottatt:
    7,758
    Bonuspoeng:
    183
    85% er innendørs bruk på eksotiske steder som kontorpulter, konferansebord eller en sofa. Resterende på kafé, restaurant og til nøds tog/fly. Her er den eldste av de to.

    De fleste kollegene mine kjører også X1C6, og jevnt over samme der - slitte hjørner og kanter på veldig mange av maskinene.

    861038CB-A116-4E55-A2F0-51945A8A9672.jpeg
     
    Edvard liker dette
  11. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Det bildet viser er helt kosmetisk og har ingenting med driftssikkerhet på maskinen å gjøre. Samme som en ripe i lakken på bilen, no worries.

    Du får tenkte på maskinen som en Rimowa – jo mer rough og banket opp, jo tøffere. ThinkPad har en legendarisk god on-site garanti, så alt som har med funksjonalitet blir ordnet opp kjapt.
     
  12. ArthurDent

    ArthurDent Veteran

    Innlegg:
    1,702
    Likes mottatt:
    5,888
    Bonuspoeng:
    183
    Ahem, han snakker som en som har kone.... og som har tenkt å beholde henne (No pun intended, Jeg aner ikke- og antyder ikke noe om din sivilstatus) ;)
     
  13. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg er godt gift og forguder fru Roadking, det går sterke rykter om at jeg skjemmer henne bort. Pytt, pytt :)
    Kommentaren til Are var litt kjekkaseri, frua frekventerer ikke her :rolleyes::D
     
    ArthurDent liker dette
  14. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,131
    Likes mottatt:
    7,758
    Bonuspoeng:
    183
    Det er som du sier rent kosmetisk - funksjonalitetsmessig er alt tipp-topp, bortsett fra 4G-kortet som ikke alltid er samarbeidsvillig (men det kan like gjerne være driveren eller den corporate-profilen Windows den lagt inn med som lager trøbbel).

    Og on-site-garantien er kanonbra, om enn litt i overkant. På min gamle Thinkpad knakk jeg festet under en av tastene, og spurte Lenovo pent om de kunne sende en erstatningstast jeg bare kunne trykke på selv. Det kunne de ikke, men de sendte en fyr som byttet hele tastaturet.

    Allikevel - hvis kvalitetskontrollen er såpass dårlig at flere maskiner (det er et relativt utbredt problem) klarer å komme seg gjennom med den typen feil, eller de andre feilene som jevnt over rapporteres (lukkes ikke ordentlig, feil på tastatur, lydutgang med mye støy), så tenker jeg i mitt stille sinn at det også kan tyde på dårligere kvalitetskontroll på andre komponenter og andre deler av produksjonslinjen. Heldigvis ikke opplevd noe enda, bank i bordet, men min opplevelse av å ha fulgt med på r/ThinkPad, Lenovo sine forum og alle sidene som tester laptops, er at QC hos Lenovo har gått nedover de siste årene.

    Men nok avsporing - avslutningsvis er jeg i utgangspunktet jevnt over veldig enig. Det er solide maskiner og de tåler knall, fall og mye røffere bruk enn jeg utsetter den for på daglig basis. Det er bare synd, og gir meg noe bekymring, for hvilke andre snarveier de har tatt når de har klart 95% av jobben, men ikke den aller siste biten.
     
    Edvard liker dette
  15. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Enig med deg og QC har de trolig superkontroll på – det er bare en økonomisk beregning fra Lenovo, som er verdens største PC leverandør.

    Tipper tallene viser at det er mer kostnadseffektivt å ta de returer og reparasjoner som dukker opp, enn å øke kvalitetskontroll og produktkvalitet videre.

    Følelsen min er at maskiner som leveres i standardoppsett til bedrifter i volum og ferdig oppsatte TopSeller-modeller har flest feil og problemer.

    Jeg bestiller mine privat med custom spec fra fabrikk og har erfaring med lite bugs.

    Så har vi dele-bingo. Om du tar en parts lookup på din maskin, vil du se at mange deler som LCD panel, SSD, tastatur, nettverkskort etc. finnes fra ulike leverandører/varianter – og det er kvalitetsforskjell på disse.

    Alle produsenter leverer med feil, inkludert Porsche, Airbus, Pfizer og Microsoft. Imperfect humans make imprefect products, men når det først kommer en snag synes jeg Lenovo leverer god service og driftskontinuitet.

    Tilbake til Håndbagasje; de fleste av forslagene delt i denne tråden ligger nok over middels på kvalitet, pris og holdbarhet – så det er et godt sted å begynne.

    [​IMG]
    Bilde: Støvete kontorforhold for Franske styrker i Mali.
     
    Henrik liker dette
  16. BangkokBob

    BangkokBob ThailandTur.no

    Innlegg:
    372
    Likes mottatt:
    137
    Bonuspoeng:
    43

    Den Load Up 22 er vel ikke lett å få tak i Norge? Har Googlet litt, men ikke funnet noe.
     
  17. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,131
    Likes mottatt:
    7,758
    Bonuspoeng:
    183
    Rimowa x Dior på den eksperimentelle siden. Ikke overbevist om at denne gir allverdens funksjonalitet.

    061633D3-AFC5-413B-BE40-8623A2B8601F.png
     
  18. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,900
    Likes mottatt:
    57,540
    Bonuspoeng:
    293
    But why?!
     
  19. Origo

    Origo Senior Medlem

    Innlegg:
    1,247
    Likes mottatt:
    2,712
    Bonuspoeng:
    113
    Kanskje for å unngå diskusjonen om 2 eller 4 hjul?
     
    Henrik, Are, DanH and 5 others like this.
  20. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Tips: Når jeg flyr LCC og kun med håndbagasje (som egentlig er litt for stor/tung), legger jeg alltid inn én check-in bag på billetten.

    Det gir en kjapp løsning dersom du blir tvunget til gate-check av bag. Pass på å ha en mindre veske tilgjengelig for å legge over ting som du vil ha med i kabinen.

    På den andre siden av spekteret:

    [​IMG]
     
    drsyk, NoLimit and Travellingalf like this.

Del denne siden