Rimowa er så 2010, hva nå? (Håndbagasjetråden)

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Christian, 03. april 2015.

  1. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Last edited: 08. aug 2018
    Henrik and Upsaker like this.
  2. snus_mumrikken

    snus_mumrikken Eventyrar

    Innlegg:
    2,726
    Likes mottatt:
    11,673
    Bonuspoeng:
    183
    Osprey lagar vertfall etter mi/vår meining nokre av verdens beste sekkar. God komfort, smarte løysningar og god kvalitet. Også framifrå på reklamasjon. Fått nye delar utan og vise sekken eller kvittering.
    Så denne har eg sett på som eit godt alternativ når min 10år gamle Samsonite etterkvart kanskje tek kvelden.
     
    Edvard and jgroneng like this.
  3. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,220
    Likes mottatt:
    17,304
    Bonuspoeng:
    293
    Kan skrive under på dette! Har en steingammel Osprey, god som gull. Blir lite brukt i dag, da nyere sekker har mer funksjonalitet som gir bedre brukeropplevelse. Men vet Osprey liker gamle sekker de kan putte inn i «museet» sitt :)

    Reklamasjon vet jeg ikke noe om, alle 3 sekkene har fungerte prikkfritt, dvs slik man kan forvente. Jeg har ikke hatt noe behov for reklamasjon.
     
    Edvard and snus_mumrikken like this.
  4. snus_mumrikken

    snus_mumrikken Eventyrar

    Innlegg:
    2,726
    Likes mottatt:
    11,673
    Bonuspoeng:
    183
    Kanskje du kan få levere sekken til «Museet» til Osprey og få ein ny sekk ;-)

    Er kun ein sekk (av 4) der klipset var øydelagt, sikkert like mykje min egen feil. Men det var vertfall ingen problem og få nye delar.
     
    jgroneng liker dette
  5. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    "I samarbeid med Horizn Studios har vi gleden av å tilby InsideFlyers lesere en eksklusiv rabatt på 20%.

    Min personlige favoritt er Model M, rett og slett fordi jeg da som oftest kan legge igjen PC-veska hjemme og reise bare med et enkelt kolli." – lMartin

    https://insideflyer.no/horizn-studios-med-eksklusivt-tilbud-insideflyers-lesere/

    Vet ikke om Martin har testet denne selv, men den har jevnt gode reviews overalt og virker som en veske med solid kvalitet og løsninger. Minner meg om RIMOWA Bolero. Merk egenvekt på 3.4 kg.

    [​IMG]

    Ang. artikler på InsideFlyer.no; det går noe inflasjon i innhold oversatt fra andre land. For å opprettholde kredibilitet og relevans synes jeg at dere oftere skal klare å produsere eget innhold for den norske siden.
     
    Franco63 liker dette
  6. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,112
    Likes mottatt:
    114,462
    Bonuspoeng:
    350

    Vi bruker så klart artikler fra de andre landene som kan være relevante for oss. Alle som skriver på IF gjør dette på fritiden og tjener ikke store penger på dette. Vi er nødt til å bruke artikler fra de andre IF landene også for å fylle på når skribentene ikke har mulighet til å lage selv.
    Hadde vi hatt en lønnet skribent eller tre på fulltid (noe som hadde vært en drøm om pengene strakk til) kunne vi nok oppfylt ønsket ditt Edvard. Men pr nå er det sånn ståa er.
     
    NoLimit and Edvard like this.
  7. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Har du testet å bære 11 kg eller mer i denne?

    https://www.nomatic.com/pages/nomatic-travel-bag

    Min erfaring med duffel-style bagger uten ordentlig bæresystem eller stiv rygg er at de blir ubehagelige på ryggen, samt siger ned på rumpa når tunge.

    Forstår at den ikke er ment som en fjellsekk, men jeg er opptatt av komfort. Det blir ofte noen timer med sekken på ryggen, selv på dager med kun flyreiser. Derfor bruker jeg normalt en mer teknisk/minimalistisk sekk med hoftebelte.

    Det ser ut som NOMATIC 40L har mange praktiske løsninger.

     
    Last edited: 08. des 2018
  8. DanH

    DanH Senior Medlem

    Innlegg:
    1,197
    Likes mottatt:
    1,979
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg fallt for fristelsen av en Travel Pack 2 og er veldig fornøyd!
     
    Edvard and NoLimit like this.
  9. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,847
    Likes mottatt:
    7,988
    Bonuspoeng:
    183
    Hallo!

    Fant jo ut at kofferten min som jeg bruker som håndbagasje har tatt kvelden, så trenger ny før jeg reiser 1 juledag.
    Har hørt mye om Horizon Studios, og de har til og med åpent kjøp hvor man faktisk kan prøve ut kofferten på en tur...

    Noen her som har en av kabin koffertene og kan fortelle om de er noe særlig eller ikke?:)
     
  10. sondre251

    sondre251 Medlem

    Innlegg:
    56
    Likes mottatt:
    16
    Bonuspoeng:
    8
    Kjøpte en Model M i høst, godt fornøyd med den. Passer fint til mitt bruk med laptop-lomme på fronten og praktisk med batteripakke i kofferten. Virker solid og er god å trille. Merk at den har en ganske høy egenvekt.
     
  11. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,847
    Likes mottatt:
    7,988
    Bonuspoeng:
    183
    Takk! Får man pakket det man trenger til en hel weekend i den eller tar den typisk bare 1-2 tskjorter så er det fullt? hehe
     
  12. Franco63

    Franco63 CCG, Hilton Diamond, BWD & EBG

    Innlegg:
    543
    Likes mottatt:
    162
    Bonuspoeng:
    43
    Bruker denne og er meget fornøyd med den:)
     
  13. sondre251

    sondre251 Medlem

    Innlegg:
    56
    Likes mottatt:
    16
    Bonuspoeng:
    8
    Kommer an på hvor mye du pakker, men du får litt mer nedi enn et par skjorter :p Jeg har opplevd den som at den har greit med plass, og aldri trengt å pakke den helt full. Tenke å bruke den som eneste bagasje når jeg skal til Hong Kong en langhelg, så satser på at det holder. Eneste minuset i mine øyne er som sagt høy egenvekt. Du når fort maks vekt for håndbagasje om du pakker mye i den, men er vel bare charter-selskapene som veier? :p
     
  14. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,847
    Likes mottatt:
    7,988
    Bonuspoeng:
    183
    Aldri opplevd at noen har veid håndbaggasjen min før :p Skal ut å fly business med Singapore og Lufthansa nå om noen uker, og har layover på 12 timer i shanghai og singapore før manila så tenkte å pakke noe skifte både for meg og samboer i samme koffert....
     
  15. sondre251

    sondre251 Medlem

    Innlegg:
    56
    Likes mottatt:
    16
    Bonuspoeng:
    8
    Model H har vel litt mer plass enn Model M. Skal du ha mange par sko oppi tror jeg det kan bli litt trangt men et par skift hver burde ikke være noe problem. I kofferten er det og stropper og "skillevegg" for å komprimere.
     
  16. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,908
    Likes mottatt:
    57,573
    Bonuspoeng:
    293
    Hvordan er pc-lommen på den der? Den jeg har nå ender med å bøye PC-en hvis man pakker litt mye. (Stapper, er kanskje rette ordet).
     
  17. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,847
    Likes mottatt:
    7,988
    Bonuspoeng:
    183
    Bestilte en M nå. Kan gi deg en update. Så også på merket Away men kvaliteten er visst dårligere på den..
     
    Thomas123 and holmen like this.
  18. Pingus

    Pingus Senior Medlem

    Innlegg:
    919
    Likes mottatt:
    1,310
    Bonuspoeng:
    93
    Har hatt Model M, men fant den ustabil og likte ikke åpningskonstruksjonen med to like deler, foretrekker "toppåpning" og gikk derfor for "trad- and drab- looking" TravelPro Platinum og angrer ikke. Såååå 1999....
     
    Are liker dette
  19. Thomas123

    Thomas123 Senior Medlem

    Innlegg:
    556
    Likes mottatt:
    466
    Bonuspoeng:
    63
    Kan jeg spørre hvor du kjøpte fra?
     
  20. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,847
    Likes mottatt:
    7,988
    Bonuspoeng:
    183
    Absolutt:)
    Nettbutikken de selv har: https://horizn-studios.com/

    Melder du deg på nyhetsbrevet får du 10% rabatt på første kjøp. Prisen du ser er inkludert moms og toll:)

    Er du ikke fornøyd er det fraktfritt retur:)
     
    Thomas123 liker dette

Del denne siden