Rimowa er så 2010, hva nå? (Håndbagasjetråden)

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Christian, 03. april 2015.

  1. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
  2. snus_mumrikken

    snus_mumrikken Eventyrar

    Innlegg:
    2,726
    Likes mottatt:
    11,673
    Bonuspoeng:
    183
    Edvard liker dette
  3. RescueMe

    RescueMe Kortreist bonusjeger

    Innlegg:
    753
    Likes mottatt:
    1,421
    Bonuspoeng:
    93
    Tok et par sekund før jeg prøvde å uttale navnet på norsk, morsom vri da :p

    Men ja, duffel eller andre typer bag er gull om man skal makse vekten på håndbagasjen. Med 8kg grense og en hard koffert som veier nesten 3kg blir det ikke mye å gå på.
     
    Edvard liker dette
  4. Wanderlust

    Wanderlust Senior Medlem

    Innlegg:
    921
    Likes mottatt:
    706
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg er sikkert den eneste på forumet som fra tid til annen er ombord på en Ryanair-maskin, men forsøker meg på et spørsmål likevel:

    Maksimale mål for såkalt "liten håndbagasje" hos Ryanair er 40 x 25 x 20 cm.

    Noen som kjenner til en veske, koffert eller ryggsekk med eksakt disse målene?
     
  5. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,847
    Likes mottatt:
    7,988
    Bonuspoeng:
    183
  6. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,648
    Likes mottatt:
    34,853
    Bonuspoeng:
    293

    Det er samme tilbudet, og min er nå levert til butikk i riktig farve for uthenting:)
     
    paramberg liker dette
  7. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,847
    Likes mottatt:
    7,988
    Bonuspoeng:
    183
    Fantastisk:)
     
  8. Jon_A

    Jon_A Medlem

    Innlegg:
    74
    Likes mottatt:
    632
    Bonuspoeng:
    83
    Det ble burgunder på meg, takk til @watchaddicted for det opprinnelige tipset.
     
    watchaddicted liker dette
  9. Petter B-C

    Petter B-C Senior Medlem

    Innlegg:
    1,274
    Likes mottatt:
    1,579
    Bonuspoeng:
    113
    Min grå M5 skal hentes i kveld :D Tusen takk for kanonbra tips! 140 kr i trumf senker jo prisen til nesten bare 1700 :p
     
    watchaddicted liker dette
  10. Petter B-C

    Petter B-C Senior Medlem

    Innlegg:
    1,274
    Likes mottatt:
    1,579
    Bonuspoeng:
    113
    er slettefunksjonen fjerna? Dårlig nett la ut kommentaren min to ganger...
     
    Last edited: 04. okt 2019
  11. watchaddicted

    watchaddicted Reisende fant

    Innlegg:
    1,945
    Likes mottatt:
    3,902
    Bonuspoeng:
    113
    Veldig kjekt at folk fikk benyttet seg av tilbudet:)

    Har lurt på det samme selv. Virker som det er mulig rett etter posting og så etter en stund forsvinner muligheten:rolleyes:
     
  12. NoLimit

    NoLimit Evig ung

    Innlegg:
    379
    Likes mottatt:
    314
    Bonuspoeng:
    63
    Gi oss en tilbakemelding på om den er verdt prisen da :) Har lyst på en slik men usikker på kvalitet og "bruksegenskaper"
     
  13. Petter B-C

    Petter B-C Senior Medlem

    Innlegg:
    1,274
    Likes mottatt:
    1,579
    Bonuspoeng:
    113
    Førsteinntrykk av Horizn M5 grå:
    Ruller ekstremt stille, dog bare testet inne på slakt gulv.
    Medfølgende ledning til powerbank har ikke vanlig micro-usb til f.eks. litt eldre samsung, kun iPhone og den usb-greia som funker begge veier. Står altså feil i bruksanvisningen.
    Slot-en til powerbanken har en pakning som holder vannsprut ute. Kjekt.
    Hvis flere har lurt på om det er hardcaseplast mellom pc-rommet og selve hovedrommet i kofferten så er det det. Noe annet ville vært bortkasta tsa-lås.
    Det står at pc-lomma skal ta en 15-tommers pc, noe nok de fleste leser som 15,6 som jo er en vanlig størrelse, men min Acer Aspire 3 får ikke plass.
    Min 14-tommers HP, ganske slank pc, går fint nedi lomma.
    Det virker imidlertid ikke som at det er særlig mye padding i lomma, særlig i toppen ved glidelåsen. Rommet kan heller ikke låses... Ganske stor mangel å ikke kunne låse rommet med kanskje den dyreste gjenstanden man har med.
    Pc-rommet tar mye innerplass, og har man ikke med pc så er det tapt plass.
    Følger med en OK skinntag.
    Liker veldig godt kompresjonsløsningen, særlig det at det medfølger en nettingpose med hard ramme som kan presse ting flatere enn bare stroppene alene.
    Følger med en skittentøyspose, noe jeg ikke ser nytten av. Tar med meg et par dagligvareposer på tur og kaster de når jeg kommer hjem og har tømt de. Frister ikke med en flergangs skittentøyspose.
    Ellers er det fin plass i skallet, mellom teleskopstengene, til de gode hotelltøflene mine som jeg har lånt fra et ikke navngitt Radissonhotell...
    Forøvrig oppleves kofferten som unødig tung, det finnes da hardcasekofferter med langt lavere vekt enn dette, og min 20.000 mah powerbank pleier jeg uansett å ha i en liten veske under setet foran meg, ikke i kofferten i hylla over hodet.
    Gråfargen var dessuten penere på bildene enn i virkeligheten.
    Ellers en fjong og eksklusiv liten sak for prisen, men ærlig talt tror jeg ikke at min 800-kroners softcase American Tourister på 1.43 kg trenger å bekymre seg for fremtiden med det første.

    Hvis noen i Kristiansandsområdet vil kjøpe Horizn M5 av meg så kan de få den til IF-pris 1850,- kr ;) Da slipper de en ukes venting, men jeg har iallefall fått 144 kr i trumf :D
     
    drsyk, CarlJung, Edvard and 7 others like this.
  14. samtom

    samtom Aktivt Medlem

    Innlegg:
    438
    Likes mottatt:
    901
    Bonuspoeng:
    93
    Her bekrefter du mye av det jeg opprinnelig trodde / mistenkte om denne kofferten, og hvorfor jeg har vært tvilende å slå til på tilbudet hittil. Men da kan jeg legge dette potensielle kjøpet helt fra meg. Takk for review!
     
    Petter B-C liker dette
  15. Petter B-C

    Petter B-C Senior Medlem

    Innlegg:
    1,274
    Likes mottatt:
    1,579
    Bonuspoeng:
    113
    jgroneng and NoLimit like this.
  16. samtom

    samtom Aktivt Medlem

    Innlegg:
    438
    Likes mottatt:
    901
    Bonuspoeng:
    93
    Var innom Morris her om dagen i forbifarten og så litt på de kabinkoffertene fra A-to-B. Synes de så ganske clean ut utseendemessig. Har noen av dere erfaring med disse?
     
  17. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,900
    Likes mottatt:
    57,539
    Bonuspoeng:
    293
    Gikk for denne selv, håper den kommer i posten før jeg skal ut og reise neste uke.

    En irriterende ting, er at de har lillebroren på Morris, men ikke denne. På Morris får man 7,8% Trumf. Men, jeg dro heldigvis og sjekket størrelsen i levende live, og lillebroren ble for liten. Så fornuften seiret over bonushoren. :p
     
    chrt and jgroneng like this.
  18. chrt

    chrt EBD og litt annet ...

    Innlegg:
    515
    Likes mottatt:
    1,925
    Bonuspoeng:
    93
    Godt valg mener jeg! Jeg så også på Lillebroren og den ble liten. Nå har jeg brukt min litt mer og jeg er fortsatt fornøyd. Bruker også noen "pakkeposer" i hovedrommet til skjorter etc, slik at ting holder seg ryddig, kompakt og pent på tur. Lykke til!!
     
    holmen liker dette
  19. sjabby

    sjabby Medlem

    Innlegg:
    159
    Likes mottatt:
    133
    Bonuspoeng:
    43
    Vurderer en Rimowa essential sleeve cabin. Noen som har erfaring med denne? Har en samsonite idag som er ganske lik på mål men i stoff. Samsoniten går fint i hylla på Cityjet, noen som vet om Essential Sleeve gjør det samme?
     
  20. Avixlo

    Avixlo Veteran

    Innlegg:
    1,757
    Likes mottatt:
    8,426
    Bonuspoeng:
    183
    Hei, jeg mener jeg for en stund siden så en ryggsekk som håndbagasjetråd men finner den ikke så da er den mest sannsynlig inni her kanskje. Men men.

    Jeg kunne tenkt meg å oppgradere den håndbagasjen jeg nå har. Jeg er av den typen som reiser med ryggsekk og her vil jeg da ha plass til kameraet mitt (Nikon D3200 og objektiv 250mm ++), PC + toalettsaker og litt klær slik at jeg kan bruke den når jeg ikke reiser med innsjekket. Vil altså ha et som passer mitt reisemønster.

    Har noen da noen tips til gode håndbagasje som ryggsekk?
     

Del denne siden