Rimowa er så 2010, hva nå? (Håndbagasjetråden)

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Christian, 03. april 2015.

  1. skjermlue

    skjermlue Nytt Medlem

    Innlegg:
    6
    Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    3
    Hei!
    Har dere noen laptopsekker med god laptopbeskyttelse å anbefale?
    Jeg har kikket flere ganger på samsonite og googlet "best laptop protection" osv, men de som dukker opp har langt ifra god beskyttelse...
     
  2. vsh

    vsh Nytt Medlem

    Innlegg:
    21
    Likes mottatt:
    16
    Bonuspoeng:
    3
    Hva skal sekken brukes til og hvordan definerer du god/dårlig beskyttelse?
     
  3. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
  4. Adrian E

    Adrian E Turbulensjeger

    Innlegg:
    1,298
    Likes mottatt:
    3,166
    Bonuspoeng:
    113
    Hvor god beskyttelse trenger du?

    Brukte Arc'Teryx Blade 20 før jeg ble forvist på hjemmekontor. Laptopen er i et polstret rom, i tillegg har jeg plass til et skift hvis jeg må ut på tur.
     
  5. skjermlue

    skjermlue Nytt Medlem

    Innlegg:
    6
    Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    3
    Hvor god beskyttelse jeg trenger: Nok til at den tåler å bli slengt rundt blandt annen bagasje uten å skade laptopen. Jobber i Nordsjøen.
     
  6. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Last edited: 21. mars 2021
    SayWhat liker dette
  7. vsh

    vsh Nytt Medlem

    Innlegg:
    21
    Likes mottatt:
    16
    Bonuspoeng:
    3
    Jeg kan ikke poste linker før jeg har 10 poster, men google:

    Aleon Business Backpack 16 Hybrid Rucksack 39 cm
     
    Edvard liker dette
  8. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,156
    Likes mottatt:
    7,910
    Bonuspoeng:
    183
  9. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Spielhaug; low-maintenance minimalist som klarer seg med 16 L på jobbreise inkl. to overnattinger.
     
    Spielhaug liker dette
  10. chrt

    chrt EBD og litt annet ...

    Innlegg:
    515
    Likes mottatt:
    1,925
    Bonuspoeng:
    93
    Edvard liker dette
  11. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    chrt, Henrik, holmen and 1 other person like this.
  12. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,218
    Likes mottatt:
    17,298
    Bonuspoeng:
    293
    oalex, holmen and Edvard like this.
  13. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,130
    Likes mottatt:
    7,746
    Bonuspoeng:
    183
    A677AF09-2481-4D32-ABAE-163AD60F31D7.jpeg

    Alt til sin tid, eller alt samtidig når man brått må pakke med det man har liggende i leilighet og ikke kan hente annet i bod.
     
  14. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    En liten påminnelse om at innsjekket bagasje fortsatt både forsvinner og er utsatt for tyveri. Type koffert, lukke/låsemekanisme og utseende vil påvirke om den får oppmerksomhet fra uærlige flyplassansatte. Koffertstropp er en klassisk fordel.

    Tenk på at tyvene har vore i en lang tørkeperiode med lite feriereisende, og vil nå se muligheter ettersom volumet tar seg opp.

    Kom på temaet etter å ha lest denne tråden:

    https://www.flyertalk.com/forum/stolen-items-checked-luggage-lx180

    Husk reglene for batteri. Generelt skal alle løse lithiumbatteri og powerbanks i håndbagasje. Om du bommer, er det mulig kofferten blir åpnet etter scan og det øker videre sjansen for tyveri.
    [​IMG]
     
  15. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Upsaker, drsyk, oalex and 2 others like this.
  16. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Bilde av min vanlige carry-on reisesekk out-in-the-wild i Nepal. Med roll-top kan den justeres bra på størrelse etter behov. Superfornøyd og den har praktisk system med pods for å organisere innhold.

    Etter fjelltur var det bare å skrubbe Dyneema-stoffet med såpe og vann, så var den fresh, klar for urbant bruk og flyplass. Finnes i sort, men jeg liker den klassiske hvite.

    [​IMG]
    [​IMG]
     
  17. snus_mumrikken

    snus_mumrikken Eventyrar

    Innlegg:
    2,726
    Likes mottatt:
    11,673
    Bonuspoeng:
    183
    Slags merke er denne reisesekken? Har høyrd rykte om desse sekkane, men aldri fått med meg merke/type.
    Sjølv brukar eg 90% Osprey men dette triggar nyskjerrigheten.
     
  18. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Hyperlite Mountain Gear fra USA.

    Overraskende bra komfort og stabilitet. Kom fra Arc'teryx Arrakis, så lista lå høyt på kvalitet. Har testet opp mot 22 kg på HMG-sekken, men normal last for meg er ca. 16 kg vinter og ned mot 12 kg sommer. Flyplassvekt ca. 10 kg. Egenvekt 1.2 kg med 6 pods.

    Den er ikke 100% vanntett, så jeg bruker både pods + eVent dry bag i naturen.
     
    Last edited: 28. juli 2021
    snus_mumrikken liker dette
  19. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Aer folio 13" er med på tur og jeg er godt fornøyd så langt. Kvaliteten er utmerket, det er bra polstring i laptop-lommen, gode glidelåser og stoffet er så kraftig at jeg uten bekymring legger den under flysetet foran og ned på asfalt/betong.

    Den brukes kun for dokumenter, litt småsaker og en ThinkPad. Et par solbriller eller en powerbank er det største det er plass til. Power adapter med kabel blir for stort.

    Kunne godt vært litt større i volum, men da blir det mer en håndveske og ikke en sleeve. Jeg vil gjerne kunne legge den i sekken, så da er den passe.

    Rolig, anonymt design er et pluss. Lommen på framsiden er ubrukelig og mest til pynt. Hovedlommen har god plass til A4 ark og utskrifter bakerst.

    Det myke håndtaket er genialt, på min gamle holdt jeg under med åpen hånd.

    Med et håndtak kan du bruke hendene friere og jeg tenker aktivt på hvor praktisk det er når jeg tusler rundt på flyplassen og skal ordne ting.

    Du skal stadig åpne og lukke folio for å ta ut pass, boardingkort og stash. Kaffekopp og headset, skinnbelte og mobiltelefon. Håndtak er gull når du er i farta.

    Har mistet den flere ganger i bakken, no worries.

    Utvalget av laptopvesker er stort, med noe for enhver smak og behov. Og dersom du skal ha den bærbare PC-en i en veske, trenger du ikke så kraftig design.

    Min WaterField Designs sleeve er erstattet med en enklere, myk neoprene sleeve, fordi den blir liggende i dagstursekk. Det er kos med quality kit.

    [​IMG]
     
    chrt and Upsaker like this.
  20. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    No når eg bruker sparkesykkel overalt i Oslo, også blir det sikkert ein sparktur til bussen her i Valdres til vinteren, samt at det blir ein del 1 natts turer framover, så må eg bytte ut 4-hjulstrekkskofferten med ein sekk.

    Kva er erfaring med denne?:
    https://www.thule.com/nb-no/backpacks/laptop-backpacks/thule-subterra-travel-backpack-34l-_-3204022

    Og finnes det betre varianter til ein sekk som kan takast med i den nye Go veryLight pro plus pussy, passer til ein sparkesykkel, ei overnatting eller to, og ta med ein 13 tommer, litt treningstøy, øl og nokre støydempande hovudtelefonar?
    (Red.Anm: Har sett Packtraveler sin omtale, der dei seier den er stilig nok til forretningsmøter...Men Thule føles kanskje ikkje så bilbutikk i andre land som i Noreg?)
     
    Edvard liker dette

Del denne siden