Har du sett på Douchebags Hugger 30L? Jeg har en slik selv, og har den ofte med på fly som håndbagasje. Får enkelt plass til det du ønsker.
Eg er veldig fan av Osprey sine ryggsekkar, super kvalitet. Godt bæresystem, og dei er fantastiske på garanti! Dei har mange forskjellige modellar og velge mellom, men her er nokre forslag: https://www.ospreyeurope.com/shop/no_nb/farpoint-40-14?nosto=nosto-page-category1 https://www.ospreyeurope.com/shop/no_nb/quasar-28-2019 https://www.ospreyeurope.com/shop/no_nb/nebula-34-2019 Eg fant ikkje modellen eg brukar om dagen, men det er egentleg ein sykkel/pendlesekk med PC lomme, ipad lomme, og regntrekk integrert.
Jeg har brukt en Osprey Quasar fast både til min "halvukependling" og som håndbagasje nærmere to år nå, og er fortsatt kjempefornøyd. Behagelig på, lett, men solid.
Kan virkelig anbefale Osprey Farpoint 40. Akkurat innenfor målene for håndbagasje. Vekten er vel nevnt over til like under 1,5 kg. Farpoint har også kommet i en trillekoffert/ryggsekk variant nå. Den er helt kurant å jogge med. Vær obs på at ryggen er omvendt konkav (buet) når du skal pakke i den. Det er lindre plass enn i en vanlig trillekoffert, men jeg er veldig fornøyd så langt. https://www.ospreyeurope.com/shop/n...36-2019?refSrc=8793&nosto=nosto-page-product3
Takk takk! Hva er lurest måte å bestille på? Til hotell i Tyskland (får mva tilbake da på flyplassen) eller sendes til Norge med dobbel Mva(blir mva trukket ifra når bestiller)? Endelig! Har siklet lenge på denne herlige reisevennen
Hei, blir jo nesten helgetur eller mini MR av ekstra mva+importtoll+gebyr= Hotell eller flyhaven i tyskland(har ikke erfarig med dette)
Den er vel strengt tatt akkurat utenfor på tykkelsen. Både SAS og Norwegian har maks tykkelse på 23 cm., mens denne er 24... Virker jo litt amatørmessig å lage en som akkurat faller utenfor på ett av målene.
Anmeldelse av Arc'teryx Brize 25. Denne sekken er min (urbane) dagstursekk. Behagelig, litt tung egenvekt, solid kvalitet og rolig design. Knotete å åpne topplokket og tidkrevende med én hånd, men det er greit da jeg liker å vite at sekken er godt lukket. Hoftebeltet er fjernet. https://www.carryology.com/best-backpacks-reviewed/arcteryx-brize-25 Vurder også Arro 22, har hatt denne i årevis. Helt super. Alternativer: https://www.outdoorgearlab.com/topics/camping-and-hiking/best-daypack https://www.switchbacktravel.com/best-daypacks-hiking
Jeg kunne tenke meg en koffert som både kan benyttes som kabinkoffert, og som også kan sjekkes inn om jeg måtte ønske det. Jeg registrerer at det finnes modeller med 2 og 4 hjul, hvorav utvalget later til å være best hva angår sistnevnte. Da er spørsmålet om modellene med 4 utstikkende hjul blir for sårbare for stuernes herjinger, altså om et hjul veldig lett kan bli slått av ved litt uforsiktig håndtering. På 2-hjulsmodellene later jo hjulene til å være noe bedre beskyttet. Noen tanker og/eller erfaringer?
Hjulene berger stort sett på høykvalitet kofferter, men siden hjulene teller med i 55cm høyde mister man mange liter innvendig volum. Det er derfor viktig å finne design hvor kofferten fyller ned mellom hjulene, dvs unngå design hvor hjulene ser ut som 10 cm stylter under en flat bunn. Enkelte (hint, hint...) foretrekker 2-hjul design siden de har dårlig kondis og ikke klarer å løpe etter en 4-hjuling på vei nedover en skråning. Rimowa har en halvgod 4-hjuls løsning, men jeg bruker en Samsonite modell hvor hjulene er godt trukket inn chassiet og koster det halve av bølgeblikk-Rimowa. (I parantes bemerket ønsker man IKKE å overlate metallkofferter til ground handling uten å kjenne noen gode bilopprettere).
Hva med en Globe-Trotter? https://www.globe-trotter.com/shop/luggage/original-20-trolley-case-navyblack
4-hjuls er mer sårbar enn 2-hjuls når du sjekker inn kofferten. Jeg foretrekker 4-hjuls som carry-on, du skjønner hvorfor når du står i en treg kø. Skal du sjekke inn, styr unna aluminum hvis du får frysninger når kofferten bulkes.