Rimowa er så 2010, hva nå? (Håndbagasjetråden)

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Christian, 03. april 2015.

  1. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Den nye North Face backpacken min er faktisk helt konge. Recon Charged heter den, siste generasjon. Akkurat passe størrelse, 29 liter, padded 15" laptop område, samt padded tabletområde i tillegg. Vanntette glidelås foran, innebygget 5500 batteri. Veldig god på ryggen.

    Det beste som har kommet fra TNF på en stund. Anbefales!

    [​IMG]

    [​IMG]

    Rom for batteri

    [​IMG]

    Kabel for lading/relading.

    [​IMG]
     
  2. elgaaen

    elgaaen Senior Medlem

    Innlegg:
    783
    Likes mottatt:
    525
    Bonuspoeng:
    93
    Samsonite har en kjekk liten kabinkoffert i plast, som i tillegg har lomme forran for pc/ipad og diverse.. Dette gjør at man slipper å åpne kofferten i security osv og man får god tilgang til ting som solbriller, nøkler osv..
     
  3. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    "Wheeled luggage leads us astray. During packing wheels promise weightlessness, which then leads to luggage filled to capacity, and heavier items being packed. While we’re still at home, in our idealised, airport-smooth-surface view of the world this isn’t a problem, but in the real world it rapidly shapes what the journey can become."

    medium.com/todays-office/the-psychology-of-packing

    [​IMG]
     
    Last edited: 03. sept 2017
    SASDC8, KristianSk, Fnate and 2 others like this.
  4. TOS

    TOS Senior Medlem

    Innlegg:
    543
    Likes mottatt:
    396
    Bonuspoeng:
    63
    ...og som alle vet: Dette problemet øker eksponensielt med antall hjulsett på kofferten... ;)
     
    GinTonic and KristianSk like this.
  5. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,849
    Likes mottatt:
    1,926
    Bonuspoeng:
    113
    Når det gjelder kabinkoffert så har jeg en Tumi T3 som begynner å bli klar for de evige jaktmarker etter 8 år. Håndtaket har blitt ganske skranglete mens ellers holder den seg ganske greit, og den ser jommen meg strøken ut etter 500+ turer som håndbagasje. Tror forresten de droppet denne modellen pga problemer med håndtaket. Jeg kjøpte den i sin tid på Macys med en haug med coupons slik at den kom på 300 daler, som var en bra rabatt den gang. Tok den mest fordi jeg synes den så aller råest ut av alle carry-ons i det herrens år 2007. Så vi kan vel slå fast at Tumi er så 2007.

    Nå hadde jeg ikke hatt noe i mot en Rimowa men jeg kommer ikke til å legge 5 lapper på bordet for en kabinkoffert. Max. 3000 kr er jeg villig å bruke. Sjekket ut Samsonite ProDLX 4 forleden (den meg 2 hjul ja) og den virket ganske OK. Tror jeg kan få den litt billigere utenlands. Nå er det vel ikke mange Samsonite fanboys/girls her inne, men jeg trenger bare en brukanes sak med dresspose og litt div smårom som ikke ser helt jalla ut. Litt jalla er greit, men ikke helt jalla. Sånn sett burde vel Samsonite funke eller?
     
    Edvard and Travellingalf like this.
  6. AcroN

    AcroN Medlem

    Innlegg:
    146
    Likes mottatt:
    97
    Bonuspoeng:
    28
    Jeg kjøpte meg en Pro-DLX 4 (Upright Strict Cabin 55cm Black) for ikke så alt for lenge siden. Den gamle kabinkofferten jeg fikk gjennom jobben engang begynte å bli skikkelig morken... Reiser ikke så mye, så har faktisk ikke fått prøvd den selv enda. Men samboeren brukte den sist hun var på tur og virket veldig fornøyd.

    Hvordan den fungerer etter 500+ turer tør jeg ikke svare på :p Så mye har jeg ikke reist i hele mitt liv hehe
     
  7. SASDC8

    SASDC8 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,369
    Likes mottatt:
    1,526
    Bonuspoeng:
    113
    Rimowa trenger ikke koste 5000. Sjekk www.koffer24.de så få du en vesentlig bedre pris enn Norge, selv etter frakt og moms er betalt :)
     
    view and Edvard like this.
  8. vegardg

    vegardg Senior Medlem

    Innlegg:
    913
    Likes mottatt:
    4,668
    Bonuspoeng:
    93
    Støtter forslaget om www.koffer24.de - har handlet flere Rimowa der og er godt fornøyd med både pris og service. Dog er det vel bare sminkeskrinet, 20-literen og den du har man kan få under 5000 kroner nå om det er en Topas man er på jakt etter.

    Uansett en grei besparelse sammenlignet med Koffertkompaniet :)
     
    Bartaka, view and Edvard like this.
  9. SASDC8

    SASDC8 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,369
    Likes mottatt:
    1,526
    Bonuspoeng:
    113
    Dersom det var Topas det var snakk om (og ikke Rimowa generelt), så er det korrekt :) Verdt å merke seg at får en lavere pris når du legger inn adresse Norge (uten Tysk/EU moms). Sparte vel drøyt 30 % sammenlignet med koffertkompaniet etter moms og frakt på den siste jeg kjøpte. Besparelsen (i kroner) er høyere på dyere modellene, så dersom målet er høyest besparelse i kroner så er det bare å bestille Topas Titanium :)
     
    Last edited: 23. april 2015
    vegardg liker dette
  10. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,849
    Likes mottatt:
    1,926
    Bonuspoeng:
    113
  11. vegardg

    vegardg Senior Medlem

    Innlegg:
    913
    Likes mottatt:
    4,668
    Bonuspoeng:
    93
    view liker dette
  12. SASDC8

    SASDC8 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,369
    Likes mottatt:
    1,526
    Bonuspoeng:
    113
    Akkurat lik min erfaring. €15 pluss moms var det jeg også betalte. Rask levering var det også :)
     
    Last edited: 23. april 2015
    Cerander and view like this.
  13. AcroN

    AcroN Medlem

    Innlegg:
    146
    Likes mottatt:
    97
    Bonuspoeng:
    28
    Det var jo utrolig billig i forhold til prisene jeg så når jeg tittet litt ellers på nett. Synd jeg ikke så det når jeg var ute å leitet etter ny koffert selv hehe
     
  14. rkvalvaa

    rkvalvaa Aktivt Medlem

    Innlegg:
    438
    Likes mottatt:
    665
    Bonuspoeng:
    93
    Hadde en trofast TravelPro i 13 år som fikk kjørt seg litt, endte med at gummien røk av på ene hjulet på Changi, og da ble den aller nådigst avskiltet. Bruker nå hovedsaklig en Samsonite, men sikler på Rimowa og skal sjekke ut koffer24.de (takk for tipset). Har en svær Rimowa Salsa som er veldig grei om jeg sjekker inn bagasje, men prøver å unngå det...
     
  15. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,849
    Likes mottatt:
    1,926
    Bonuspoeng:
    113
    Da kom jeg over en kampanje i går på min lokale BAG butikk med dagstilbud, de fører naturligvis ikke Rimowa og lignende snacks, så jeg endte opp med en Pro DLX4 fra Samsonite til 2100 kr. Normalt 2899,- Denne virker veldig kurrant, med dresspose/henger, våtpose, pc/ipad lomme og en del andre oppbevaringsrom som jeg har savnet i min gamle T3. Jeg gikk for to hjul, da denne har betydelig bedre lagringsplass. Jeg trenger denne til opp til 3-4 netter på veien så plassen er viktig for meg, da jeg ikke sjekker bagasje.

    Så er jeg spent på kvaliteten, det er 5 års garanti på saken samt Samsonite forhandlere finnes overalt, da bør det være en grei sak om noe ryker. Time will show.
     
    AcroN liker dette
  16. prisjeger

    prisjeger Travelhacker wannabe

    Innlegg:
    326
    Likes mottatt:
    382
    Bonuspoeng:
    63
  17. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Er dette en koffert som går som håndbagasje? Og hvordan er vekten på selve kofferten? Jeg har selv en Samsonite som har fulgt meg lenge og som jeg er godt fornøyd med, men egenvekten er for høy.
     
  18. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,849
    Likes mottatt:
    1,926
    Bonuspoeng:
    113
    Vekt er 2,9kg, den rommer 37,5 liter med dimensjoner 40x23x55 cm, så den går som håndbagasje (mitt viktigste kriterium).
     
  19. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Takk! Da er den nok en del lettere enn min gamle og med den 10 kilos begrensingen vi har på helikoptrene så kunne kanskje dette være noe.
     
  20. prisjeger

    prisjeger Travelhacker wannabe

    Innlegg:
    326
    Likes mottatt:
    382
    Bonuspoeng:
    63
    Ellers er det (med Trumf Visa) rabatt hos handysize.no
    Rabatt:
    25 % på alle varer i nettbutikken (Gyldig 13. - 18. mai)
    Rabattkode: Reise25Handysize

    Da vil f.eks. Samsonite Firelite komme på ca. 2250 + evt. frakt hvis du ikke henter selv. Og den veier 1,95 kg og går som håndbagasje også på Ryanair :)

    Merk: Min erfaring er at rabattkoder svært ofte fungerer uavhengig av betalingsmetode, så det kan hende du også får rabatt med annet betalingskort.....
    Merk2: Du får også 8% Kickback hos Handysize, så registrer deg først der, gå til Handysize gjennom Kickback's link, og kofferten nærmer seg 2000 kr - et røverkjøp, og et klassisk eksempel på "double dip" ;) Ikke alltid det går, men for meg fungerer rabattkode + kickback sikkert 9 av 10 ganger.
     

Del denne siden