Vel, Firelite er forlengst utgått modell , kanskje derfor billig. Nå er det Cubelight. Kjøpte nylig 2stk fullsize Cubelight for 3.700 pr. stk. Morris. UA betalte . De tok kål på to av mine gamle Ricardo. Merkelig at de er dyrere i USA , Macy's , nesten 9% tax, $ 8.00. Hele kr. 4.500 !
Er du forresten klar over at dette er offisiell policy hos SAS: Extra hand luggage for press reporters and photographers On SK operating flights within Europe, one camera equipment, within maximum size and weight, may be brought in addition to the ordinary handluggage. Det betyr to ganger 55 x 40 x 23 cm, 8 kg. Så lenge den ene er fylt med fotostash.
Her også. Jeg er rimelig sjokkert over hvor dårlig Rimowa Topas i innsjekket versjon er. Min er nesten 3 år gammel, har blitt sjekket inn kanskje 15 ganger og er nå klar for skraphaugen, BA betaler ny. Det gikk helt ok til sist høst da vi begynte å sjekke inn mye mer pga cruise, lengre ferier mv. Swiss tok råtta på halvparten av ett av hjulene, det var det første som gikk galt. Så kom BA-AA på banen, ene hjørnet fikk en knekk og hele ramma var skjev mens at ene låset gikk i stå, dette var til MegaDo for 3 uker siden. Tapet hele greia sammen og den landet OK i Abu Dhabi. Men på returen fra Dubai, da var det slutt. Enn kjempebulk i ett av hjørnene knuste ramma og hadde den ikke vært tapet sammen, hadde de sure sokkene mine vært over hele bagasjebåndet. TO av hjulene var disablet, så nå kan man ikke utsette å få greiene erstattet. Den er ubrukelig. På tide å sende BA en epost for å se hvor flinke de er med erstatning
Topas er den balja med stiv ramme og ikke hengelås, sant? Der er samme som meg. Har hatt den et par år. Sjekker den ekstremt sjelden inn, men allerede ser det jo ut som om den er voldtatt av en hel familie av silverback gorillaer. Har kanskje nevnt det før. Men det gir den litt sjarm da. Hvis noe spør så kan jeg si "fikk den av Bestefar som fikk den av sønnesønnen til David Shackleton. Han fikk den som siste minne før far snudde lua og satte i vei mot sydpolen trukket av ponnier" DÆNG - så er jeg råkkestjerne.
Joda, bulker skal den ha, det er hele poenget. Masse klistremerker også. Men når ramma er så skjev at den ikke kan lukkes, samt hjul knertes av og låsene blir knust har man ett problem. Den kan ikke brukes. Jeg gjør ett forsøk på å erstatte den, men jeg er redd vi vil se det samme som skjedde med Reidar, da går jeg heller tilbake til poly for innsjekk.
Det var jamen ikke dårlig. Og et par ekstra innsjekkede kolli, også, så får man jo med det meste uten ekstra utlegg.
Har kjørt endel 64 liter på kort-turer til AUH/DXB. Funker fint dersom LH ikke setter inn Embraer maskinen på tidlig kveld fra OSL (LH2455) + selvfølgelig en dress-pose.
Har en tohjuls topaz for cabin (Samme som Fnate), svinger som f. Den jeg snakket om er 90 literen for innsjekk
Egentlig veldig fornøyd med at jeg har Rimowa polykarbonat til innsjekk (4 hjul også, da....) Den har klart seg veldig bra de siste 1,5 årene på tur. Jeg vurderer jo en topas som en "mellomting" mellom den gigantiske 85L poly, og den lille Salsa cabinsaken min. Men kanskje jeg også bør vurdere noe annet da. Greit nok at det ser kult ut at den har seilet rundt jorden ørten ganger på en drivplanke, men det får da være måte på
Etter både Reidar og meg har fått 3 kofferter vraket på 3 år, er jeg skeptisk. Men jeg prøver en ny så får vi se
Ja, faktisk hadde jeg en til, polikarbis, ble ødelagt av UA sist januar.. Men så dødstrltte at vi ikke sjekket på OSL , hjemme fant vi ut at glidelåsen var ferdig pluss noe til.. Men tok den ikke tilbake og klaget... Så vår feil. 4 på vel et år..
Jeg har hatt min Poly siden 2008 og den har jeg ingen problem med. Jeg sjekker av og til mine mindre poly, svinger som fy, så den har jeg ingen problemer med
Skal nå framover nesten kun bruke våre to helt nye COSMOLITE, ( har i hele tråden sagt Cubelight ). Det er visst siste modell . Tittet akkurat på kvitteringen ... Sånn er det når en, nok en gang, ikke henger med i "moten". Spennende å se hvordan de ser ut etter et år . Har også full garanti . Kun 2.8 kg og 75 cm..
Det virker å være en tendens at dere som har koffert med 4 hjul ofte får 1-2 av hjulene ødelagt. Dere har ikke tenkt at det kanskje kan være et tegn...?
Siden dette er en bred koffertdiskusjon så vil jeg også hive meg med Har slitt ut en del reisebagasje opp gjennom årene, men sikkert litt min egen feil da jeg egentlig aldri har kjøpt spesielt dyre ting. Og kjøpt en del kofferter i Thailand. Var på utkikk etter en ny kabinkoffert nå i vår og sjekket litt rundt. Men hvorfor i huleste denne trenden med 4 hjul på koffertene? Ofte er disse bare noen små pinglehjul som ikke duger til noe særlig gåing på asfalt og lignende. Jeg har 10 min gange til og fra Flybussen, og der trilles koffert året rundt. I tillegg også noe trilling til og fra flyplass i Bangkok. 2 hjul er tingen for meg ihvertfall... Så jeg brukte tilbudet her http://www.saseurobonusshop.com/loy...tCode=PRD25247&categoryCode=ROOT#.VXEqh8_tmko og kjøpte meg en Samsonite kabinkoffert. Så får vi se om den holder en stund