Samletråd Curve/revolut/SAS TW/N26/+++

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av drsyk, 03. des 2018.

1. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    8,858
    Bonuspoeng:
    183
    Er du ett troll? Altså, hvem i er så dum at de driver å bare overfører penger i hytt og pine frem og tilbake?! Etter 3 runder hos hvitvaskingsenheten i Nordea så er en ting sikkert, man vil hvertfall ikke havne dit fordi man bare skal prøve å flytte litt penger rundt omkring for å genere poeng. Da kan man heller finne seg en annen hobby.

Du ringer til Amex og snakker om vennebetalingene via PayPal.me og sørger for at poengopptjening på det stoppes - kan ikke du bare stoppe :D

vegardg, morpheus77, jtmath and 2 others like this.
  2. Xaantiam

Xaantiam EB n00b

Likes mottatt:
    371
    Bonuspoeng:
    63
    Er klar med popcorn og cola! :cool:

3. Bonusbonus

Bonusbonus Nytt Medlem

Likes mottatt:
    34
    Bonuspoeng:
    18
    Hæ? Jeg snakker ikke om paypal.me, men i appen til paypal? Vennebetaling der ble gratis i dag ifølge artikler på nyhetene. Flytte penger er jo det alle her inne gjør for å tjene poeng hvis jeg ikke har misforstått alt.

4. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    8,858
    Bonuspoeng:
    183
    Spend, spend, spend. Er det som genererer poeng. At man flytter penger rundt omkring på forskjellige apps blir til slutt oppdaget og da har du plutselig ikke mulig til å spare opp noe poeng i det hele tatt. Det blir vel kjedelig.

morpheus77 and drsyk like this.
  5. Bonusbonus

Bonusbonus Nytt Medlem

Likes mottatt:
    34
    Bonuspoeng:
    18
    Har også fått kontoen blokkert, men uten å fylle på mer enn 1 gang hver 2-3 dager.

6. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,414
    Bonuspoeng:
    293
    Er enig med @paramberg domino effekten av å "flytte kapital" for å generere poeng kan og mulig medføre til stengte kontoer, uteblitt og låst kapital, økokrim og skatte etaten...

Tror må endre teksten på tråden!:oops:

Virker snart som om Revolut også blir historisk blant de fallende superstjernene:

Norwegian MC
    Shell MC
    Trumf Visa MC
    DNB SAGA
    Curve(ikke AmEx støtte)

Og nå på nominasjons listen:

Revolut:eek::eek::eek:

7. Stianoh

Stianoh Medlem

Likes mottatt:
    106
    Bonuspoeng:
    43
    Hvordan mener du det er hvitevasking av penger og kriminelt å flytte penger fra TW, revolut osv? Det kan gjerne være imot policy på kort eller app, men at dette skal være forbudt?

8. Xaantiam

Xaantiam EB n00b

Likes mottatt:
    371
    Bonuspoeng:
    63
    Noen med juridisk kompetanse som har lest TC, og som har god kjennskap til hvitvaskingsloven? Hvordan er det ulovlig å flytte fra eks TW til Revolut? Jeg sliter med å se relevansen i forhold til Økokrim/skatteetaten, så lenge man kan dokumentere fast inntekt og faste utgifter, og ikke kopler inn «ulovlige» penger på noe vis.

Hvitvasking (også kalt pengevasking) er tiltak som mål å skjule eller tilsløre at verdier stammer fra straffbare forhold. Hvitvasking er virksomhet der penger som er unndratt beskatning, eller penger som er et resultat av ulovlige virksomheter, også kjent som svarte penger, gjennom ulike disposisjoner fremstår som hvite penger. -Wikipedia-

9. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    8,858
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har vært igjennom 3 runder med Nordea nå ifbm gambling og hvor disse euroene som ramler på kontoen min kommer ifra. Tro meg, det er nøysommelig prosess det der. De skal vite absolutt hvert eneste innskudd, alle gevinstene, som da kan tilsvare verdien som er overført tilbake til kontoen min. Hvis man sitter å overfører penger frem og tilbake, så må man kunne fortelle banken om opphavet til pengene, og hva grunnlaget er. Handler ikke om at det ER hvitvasking, men det blir flagget som mistenkelige transaksjoner og du havner til den avdelingen som behandler slike ting.

Stianoh liker dette
  10. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,414
    Bonuspoeng:
    293
    Nope ikke sagt noe er ulovlig, kjør på :rolleyes:

CowboyDan liker dette
  11. grimfandango

grimfandango Nytt Medlem

Likes mottatt:
    15
    Bonuspoeng:
    8
    Jeg gjorde en enslig overføring til Revolut med det virtuelle kortet i TW via Curve på 200,-. Fikk i dag overført 30 EB fra TravelWallet. Så kan bekrefte at det gir opptjening som ved bruk i utlandet. Hvor lurt det er å gjøre dette derimot...

12. October

October Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,300
    Bonuspoeng:
    93
    Er det ikke strengt tatt TW som blir først ut? Åpenbart har de begynt å flagge Revolut. Egentlig overraskende at de ikke bare blokker det hvis de skal stenge kontoer etter overføring til dit.

13. Storbaba

Storbaba Bitt av bonusbasiller..

Likes mottatt:
    2,356
    Bonuspoeng:
    113
    Vennebetalingen der er gratis men den må belastes din bankkonto, gir ingen Amex omsetning eller EB....

Edit: Til tross for at dette står i Paypal-appen er det testet at det går å overføre vennebetaling med underliggende Amex-kort, uten gebyrer... Enn så lenge, i alle fall.

Last edited: 20. febr 2019
  14. AndreAa

AndreAa Medlem

Likes mottatt:
    73
    Bonuspoeng:
    28
    Usikker på hvor mye jeg tør bruke TW til Revolut nå når folk rapporterer om sperrede kontoer.

Hva om jeg laster opp Revolut via curve - vil det genere omsetning/poeng på diverse kort? Saga MC, SAS MC etc... Noen erfaring?

Har en regning i EUR som forfaller snart..

15. samtom

samtom Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    903
    Bonuspoeng:
    93
    Fikk meg TW nå. Toppet opp med SAS MC og betalte det samme ned på AmEx regninga via Payr. Antar det er dette som er "veien å gå" hvis man ikke orker å styre med Revolut, Curve, etc.?

Er det ingen 4000,- grense for top-up med SAS MC til TW?
    Og ingen tilsvarende grense for TW i Payr?

I så fall virker dette som en grei måte å kunne fortsette å betale regninger med SAS MC selv om man har nådd beløpsgrensen i Payr.

Selve valuta-delen av TW synes jeg ga altfor dårlige kurser til at det var verdt å bruke når jeg skal ut å reise.

16. grimfandango

grimfandango Nytt Medlem

Likes mottatt:
    15
    Bonuspoeng:
    8
    Dette er veien å gå dersom du ikke har Revolut og Curve. Jeg er litt småskeptisk til top ups i TW igjennom Curve for å lure systemet til å gi EB-opptjening som om du var i utlandet. Derfor har jeg bare utført tester for å bekrefte at det fungerer, siden har jeg ikke overført via Curve.

Jeg har ikke møtt noen grense ved top ups til TW med SAS MC enda, men har prøvd meg ganske forsiktig frem med 2x 4 000,- over 4 dager. Det eneste man kan konstatere er at SAS MC ikke forholder seg til samme grense som i Payr og Vipps.

ina liker dette
  17. Bonusbonus

Bonusbonus Nytt Medlem

Likes mottatt:
    34
    Bonuspoeng:
    18
    Fikk endelig åpnet kontoen igjen i dag. Fikk "muntlig" forbud om å bruke curve og revolut, i tillegg til at de nullet ut alt av bonuspoeng jeg hadde opptjent. Spurte om dette var likt for alle og de sa de gikk gjennom kontoer med mye transaksjone inn og ut og sjekket manuelt. Fikk også reduseret limit til maks 10k i måneden :((

Xflipper liker dette
  18. Xaantiam

Xaantiam EB n00b

Likes mottatt:
    371
    Bonuspoeng:
    63
    Tør ikke helt hoppe på dette, tatt i betraktning hva enkelte har opplevd med Curve/Revolut og TW..

Attached Files:

19. joskje

joskje Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,140
    Bonuspoeng:
    93
    Hvilken kampanje/kort er dette? :eek:

20. Chrisljo

Chrisljo Veteran

Likes mottatt:
    1,992
    Bonuspoeng:
    113
    Travel Wallet, kampanje kommer opp i appen. 30 poeng på utenlandsk bruk i stedet for 15, koster 1200kr.

Del denne siden