Samletråd Curve/revolut/SAS TW/N26/+++

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av drsyk, 03. des 2018.

  1. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,666
    Likes mottatt:
    6,656
    Bonuspoeng:
    183
    Det er det enkleste, men en god del dyrere enn å bruke Curve og/eller Revolut. Sistnevnte er det vel uansett bare SAS MC du får poeng fra for å fylle opp, men Curve gir ihvertfall poeng på kortbruk, og kanskje på uttak også (har ikke testet dette sidene i høst). Du kan vel også dobbeltdippe ved å bruke Shell MC eller Norwegian i Curve og så betale disse med Payr.
     
  2. Dimind

    Dimind Nytt Medlem

    Innlegg:
    28
    Likes mottatt:
    11
    Bonuspoeng:
    3
    Fungerer TW som et debit-kort i utlandet, slik at jeg slipper kredittkort-avgift ved betaling i butikker?
     
  3. Bonusbonus

    Bonusbonus Nytt Medlem

    Innlegg:
    31
    Likes mottatt:
    34
    Bonuspoeng:
    18
    Fikk mail i dag om at jeg hadde blitt blokkert, noe som var rart siden jeg hadde fått kraftige begrensinger:mad: Prøvde å kontakte de og da sa de at de hadde hatt kraftig opprydning i dag og hadde sperret veldig mange folk. Fikk heldigvis åpnet igjen med en gagn siden de sa min hadde blitt feilaktig blokkert på grunn av historikk fra før jeg ble blokkert første gang:)
     
  4. Catch

    Catch Medlem

    Innlegg:
    55
    Likes mottatt:
    33
    Bonuspoeng:
    18
    Hvilket kort ble blokkert?
     
    Last edited: 28. mars 2019
  5. Bonusbonus

    Bonusbonus Nytt Medlem

    Innlegg:
    31
    Likes mottatt:
    34
    Bonuspoeng:
    18
    Travel Wallet. Klarte ikke å ta ut i dag heller så måtte kontakte de igjen. Var visst ganske travelt der nå, da de snart hadde nådd 4-sifret antall blokkerte kontoer de siste dagene. Ganske overrasket hvis det ikke gjelder folk her inne...
     
  6. samtom

    samtom Aktivt Medlem

    Innlegg:
    438
    Likes mottatt:
    901
    Bonuspoeng:
    93
    De er utrolig rask på sperrefoten, av den minste lille grunn. Gikk lei av hele TW nå så har cashet ut pengene jeg hadde der og skal avslutte kontoen når pengene kommer inn på konto igjen. Blir Curve og Revolut på meg i stedet fremover.
     
  7. Dimind

    Dimind Nytt Medlem

    Innlegg:
    28
    Likes mottatt:
    11
    Bonuspoeng:
    3
    Hva er grunnen til at de sperrer kort? Er det noe spesielt de henger seg opp i?
     
    OleMarius liker dette
  8. Petter B-C

    Petter B-C Senior Medlem

    Innlegg:
    1,274
    Likes mottatt:
    1,579
    Bonuspoeng:
    113
    Beklager å spamme her igjen, men jeg trenger virkelig å lande 4 vervinger til på Revolut. De 4 første som sender meg en pm om at de vil verves, og jeg ser av revolutappen at 4 nye er gjennomført, så gir jeg 100 kr til hver av dere 4. Kan velge om dere vil ha 100 kr på vipps eller bankkonto, eller 100 kr i trumf overført som 1000 eurobonuspoeng eller 1500 nordic choice-poeng.

    https://revolut.com/r/petter76g
     
  9. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Gjentar det jeg skrev før(for de som føler det treffer dem og IKKE alle andre), ikke brukt TW til å fylle opp Revolut og Payr utover max 1-2 ggr pr kanskje 2-4 uker. TW har alle under lupen...

    Så lenge har 30x ggr kampanjen aktivert er det gull å shoppe i utlandet om så valuta kursen ikke er helt topp når en veksler(påforhånd lastet med korrekt valuta), men får jo poeng i topp up, veksle og spend, så bare å smile, om en ikke skal snu hvert øre og se om kan hente noe kr der også ;)

    Utover det GOD FREDAG!
     
  10. mariusea

    mariusea Medlem

    Innlegg:
    65
    Likes mottatt:
    136
    Bonuspoeng:
    33
    Hvordan casher man ut penger man har på TW uten å gå via Payr/Revolut?
     
  11. samtom

    samtom Aktivt Medlem

    Innlegg:
    438
    Likes mottatt:
    901
    Bonuspoeng:
    93
    Virker ikke som om de helt vet det selv. Det har vært noe nytt hver gang. Veldig følsomt system for alle slags handlinger. Et par avviste top ups og plutselig er du sperret.

    Logger du inn på Mine sider via en nettleser er det en mulighet å gjøre det der. Det er 100,- gebyr. Ifølge FAQ'en deres er det det du skal gjøre først om du ønsker å avslutte - enten ta ut i en ATM eller få det overført derfra.
     
  12. Petter B-C

    Petter B-C Senior Medlem

    Innlegg:
    1,274
    Likes mottatt:
    1,579
    Bonuspoeng:
    113
    Ok, dette går trått. 200 kr trumf til 4 som bestiller gratiskortet. Må gjøres før kl 2359 gmt i kveld. Skulle gjerne gitt enda mer, men trenger resten av trumfen min neste mnd.
     
  13. morpheus77

    morpheus77 Medlem

    Innlegg:
    51
    Likes mottatt:
    12
    Bonuspoeng:
    8
    TW sperrer i hytt og pine. Fikk mail fra en Robert at jeg er sperret. Jeg har ikke brukt TW i mars. 2 transaksjoner i payr i feb med 1 4 dagers mellomrom. Snakket med en svenske og han vil ha id og lønnslipper. Er i tvil om dette styret er verdt noe idet hele tatt. De har ikke noe kontroll - sendte meg 2 kort når jeg bestilte kun 1.
    I dag lurte han svensken hva PAYR var- akkurat som om han ikke har hørt om det før :)
    Mange har sikkert blitt sperret pga payr
     
    OleMarius liker dette
  14. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,464
    Likes mottatt:
    5,614
    Bonuspoeng:
    183
    Leste et sted at TW skal bytte leverandør, men husker ikke hvor. Jeg beholder kortet litt til og se hva som skjer.
     
  15. morpheus77

    morpheus77 Medlem

    Innlegg:
    51
    Likes mottatt:
    12
    Bonuspoeng:
    8
    Fikk mail fra TW uten at jeg sendte inn noe som helst med følgende tekst:

    Dear XXXXXX

    We have now removed the block from your account and you may begin using your Travel Wallet card again.

    Please be advised that our product's intended purpose is for everyday/travel spending. Continued use for money transferring purposes, such as the transaction with Payr, may result in further delay and potentially permanent account closure.

    Have a nice day!

    Jeg har tenkt å kutte ut TW. Har allerede mer enn nok kort
     
  16. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Må gjerne arresterer meg, men jeg synes den mailen har jo en viss indikasjon på bruken til TW? Jeg taper noen kr på å veksle, har 30 x generator og bruker den på alle utlands reiser, samt shopping... den gjør akkurat det den er ment til å gjøre, har generert over 25000 EB før shopping i Milan :)
     
  17. freddyen

    freddyen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,366
    Likes mottatt:
    1,286
    Bonuspoeng:
    113
    Da kan jeg svare på mitt eget spørsmål.

    Fra imorgen 12 april er det slutt på DCC ved bruk av "forhåndsbetalte valutakort" fra Mastercard.
    Da vil transaksjonen alltid gjennomføres i lokal valuta!
    Bare synd at standardkortet til Revolut er Visa!

    https://www.whatsonmoney.com/2019/0...e-protected-from-hefty-foreign-exchange-fees/


     
    drsyk and trygveat like this.
  18. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,220
    Likes mottatt:
    17,304
    Bonuspoeng:
    293
    Fikk denne på e-post fra Revolut i går :D:D

     
    Storbaba, drsyk and holmen like this.
  19. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,900
    Likes mottatt:
    57,540
    Bonuspoeng:
    293
    Jepp, den likte jeg godt! :D
     
  20. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Det eneste som var fornuft i den eposten og avsnittet var følgende:

    Maybe a strawberry Macron.;)
     

Del denne siden