Samletråd Curve/revolut/SAS TW/N26/+++

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av drsyk, 03. des 2018.

  1. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,656
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    =(
     
  2. fly4fun

    fly4fun Aktivt Medlem

    Innlegg:
    454
    Likes mottatt:
    338
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg har klart å fylle 10K på TW i går morrest, og så til sammen 7000 på Revolut mellom i går og i dag.
    MAO enten har jeg hatt veldig mye flaks eller er det dynamiske grenser/andre utfordringer?
     
  3. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,212
    Likes mottatt:
    17,271
    Bonuspoeng:
    293
    Koblet Shell MC til Curve, handlet på trippel-trumf på torsdag. Flyttet transaksjonene til SAS MC på fredag. Dobble poeng på konto :)
     
    KRS, Gullars and indahla like this.
  4. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Har sluttet på bruke TW både på Revolut og Payr, da synes kortet er verdt å beholde (kona elsker shopping i utlandet:confused:) pga økt poeng EB (kampanjes de kjører) enn å sitte der med sperret konto ;)
     
  5. SnurreStorlasson

    SnurreStorlasson Nytt Medlem

    Innlegg:
    4
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Hei.

    Nytt medlemer her.
    Etter en god del lesing har jeg ordnet meg TW og Curve blue.

    Det jeg fortsatt lurer på er følgende:

    Beste metode for å tjene eb poeng ved betaling av regninger er å betale med Revolut som er koplet til mitt TW, i gjennom Payr?
    Grunnen til bruk av Payr er fordi man ikke kan betale regninger hverken med Curve eller Revolut?

    Er det en fordel å ha både Curve og Revolut?
    Med tanke på tilgang på Keylounge, så vurderer jeg å kjøpe et metal kort, N26 eller Revolut.

    :) På forhand, mange takk.
     
  6. Petter B-C

    Petter B-C Senior Medlem

    Innlegg:
    1,274
    Likes mottatt:
    1,579
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har Curve Black og Revolut gratiskort. Det er veldig fint at jeg kan legge kortene inn i den andres app og vice versa. Gir en enorm fleksibilitet!
    Enn så lenge gir vel ikke revolut sine premiumkort noen forsikringsmessig fordel til norske statsborgere, så hvis du er norsk, betaler du egentlig et månedlig abonnement for å få en middels loungefordel og et kult metallkort tilbake. Hvorfor ikke bare kjøpe et årsabonnement hos Priority Pass (Som eier LoungeKey gjennom Collinson) eller dragonpass (Som gir adgang i OSL lounge og North Sea lounge på Sola). Hhv. 271 gbp og 268 gbp.
     
    SnurreStorlasson liker dette
  7. SnurreStorlasson

    SnurreStorlasson Nytt Medlem

    Innlegg:
    4
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1

    Tusen takk, Petter. Skal titte litt på disse kortene.:)

    Noe annet jeg har lurt litt på er mulighetene ved disse "gå tilbake i tid" funksjonen til Curve.
    La oss si jeg foretok en handel med mid Trumf Visakort, og dermed. Men så gikk jeg i ettertid tilbake og forandret kjøpet til at TW ble brukt. Både trumfpoeng fra TrumfVisakortet pluss poeng fra TW-kortet?
    Kanskje har jeg misforstått noe?
     
  8. Catch

    Catch Medlem

    Innlegg:
    55
    Likes mottatt:
    33
    Bonuspoeng:
    18
    Da vil TrumfVisa trekke poengene du har fått og du vil få poeng fra TravelWallet hvis du kjører en time-travel på Curve. Du får ikke dobbeldipping her siden pengene blir kreditert til TrumfVisa og blir belastet på TravelWallet.
     
  9. SnurreStorlasson

    SnurreStorlasson Nytt Medlem

    Innlegg:
    4
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Takker, Catch.
    Hva ville du anbefalt for maksimal uttelling? Belaste TW eller Trumfvisa?
     
  10. Petter B-C

    Petter B-C Senior Medlem

    Innlegg:
    1,274
    Likes mottatt:
    1,579
    Bonuspoeng:
    113
    Bare hyggelig! Jeg har ikke travel wallet, og husker ikke hvor mye poeng det gir. Ta det som gir mest uttelling. Fast overføring fra trumf gir 15 poeng/100-lapp, evt. 10 poeng om du tar det manuelt.

    Time travel-funksjonen til Curve er genial! Hadde leid litt mange leiebiler i vinterferien, så Hertz hadde på et tidspunkt over 25.000 kr i depositum fra meg låst på mitt shell mastercard. Da fyrte jeg bare opp sparebank1-debetkortet i curve-appen, tok alt på curve, og flytta hvert enkelt lite og større kjøp over til Shell mastercard etterhvert som depositumene ble slettet :)

    Dobbeldipping er som skrevet over ikke mulig. Curve gjennomfører Time travel-funksjonen rent teknisk ved det som kalles preautorisering slik Curve har forklart det til meg. Altså de belaster deg et depositum på hvert enkelt kjøp, som ikke blir endelig før etter 14 dager. Det er derfor de har muligheten til å kansellere opprinnelig kjøp, for så å belaste det andre kortet som du flytter til.
     
    Last edited: 20. mars 2019
    Stianoh liker dette
  11. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    TW og Revolut er rødt flagg, TW og Payr lurer jeg på om også snart blir rødt flagg, til info, ellers riktig som nevnt over her.
     
  12. MagnusT

    MagnusT Medlem

    Innlegg:
    70
    Likes mottatt:
    32
    Bonuspoeng:
    18
    Du benytter Virtual, ikke sant?
     
  13. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Både kort og Virtuelt, TW har blitt "låst" flere ggr i noe automatiske sikkerhets mekanismer... Så nå har jeg avskrevet bruken på Revolut og Payr... Bruker kortet i utlandet, bare å gi til sin bedre halvdel. EB renner inn ;)
     
    MagnusT liker dette
  14. MagnusT

    MagnusT Medlem

    Innlegg:
    70
    Likes mottatt:
    32
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg lastet opp endel nå i helgen ifbm MC kampanjen, men kontoen ble autostengt - og nå skal de har mer dokumentasjon enn man trenger for å bli Amerikansk statsborger for å åpne igjen. Digg digg... Tror jeg gjør som deg og dodger fremover.
     
  15. SnurreStorlasson

    SnurreStorlasson Nytt Medlem

    Innlegg:
    4
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Så dermed er det slik å forstå at det ikke går å betale regninger med Revolut gjennom Payr lengre?
     
  16. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Hvis du vil beholde TW vil jeg anb. dette. om skal betale via Payr for man holde lav profil, dvs faktisk ha NORMAL SPEND i utlandet(noe kortet er ment til) og 1-5 max transaksjoner på Payr maksimalt pr mnd. for å unngå blokkert kontoer, men gidder ikke det tullet før eventuelt SAS MC mister sin EB opptjening via Payr...

    Jepp signert kampanjen 30 ggr. og EB renner in...MR til LHR kona sikler på ny veske, må bare toppe up:D.

    Rolex får vi F%#" ikke tak(SUB/GMT) i mer, må vurdere brukt:eek:
     
    MagnusT liker dette
  17. MagnusT

    MagnusT Medlem

    Innlegg:
    70
    Likes mottatt:
    32
    Bonuspoeng:
    18
    Haha. Joda - du må bare bestille fra en litt mindre AD i utlandet. Send PM hvis jeg skal sende deg kontaktinfo.
     
    drsyk liker dette
  18. samtom

    samtom Aktivt Medlem

    Innlegg:
    438
    Likes mottatt:
    901
    Bonuspoeng:
    93
    Noen som har noen erfaring med gode løsninger i forhold til å opptjene poeng på bruk på steder hvor det er dårligere tilrettelagt støtte for kortbetaling? F.eks er jeg mye i Thailand, der foretrekker både jeg og de fleste brukersteder cash. Er cluet å bruke f.eks SAS MC i Curve/Revolut og gjøre ATM uttak med det? Eller å fylle opp og veksle inn i THB i SAS TW med SAS MC og gjøre uttak med dette? Eventuelt en kombinasjon? Det er vel forskjellig ifht gebyrer og uttaksgrenser her? Og så er det vel kanskje noe dårligere valutakurs, i hvert fall i TW så vidt jeg kunne se?
     
  19. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,622
    Likes mottatt:
    6,621
    Bonuspoeng:
    183
    SAS TW blir vel fort dyrere enn å bare ta ut penger med feks Bank Norwegian kredittkort, men du får jo poeng.. så jeg vet ikke. Det beste alternativet er vel å bruke opp kvota på Curve og Revolut og så bare akseptere at de tar 2% etter kvota er brukt opp. Man betaler jo uansett omtrent det samme i valutapåslag på vanlig norsk bankkort/kredittkort, bare med dårligere valutakurs og muligens andre gebyrer i tillegg. Reiser man to så kan man jo ha dobbelt sett med kort og dermed høyere uttakskvote.
     
  20. samtom

    samtom Aktivt Medlem

    Innlegg:
    438
    Likes mottatt:
    901
    Bonuspoeng:
    93
    Sant nok. Kanskje det greieste er å bruke Bank Norwegian kortet til uttak, men betale ned på dette med SAS MC i Payr?
     

Del denne siden