Samletråd Curve/revolut/SAS TW/N26/+++

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av drsyk, 03. des 2018.

1. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,414
    Bonuspoeng:
    293
    Fått EB her også, riktignok ikke sjekket for april, da mars ga EB og NCC poeng, var en Forex eller Nokas automat...

2. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,414
    Bonuspoeng:
    293
    Godt å høre at faktisk feil MCC gir vedvarende goder :cool:

Maggie liker dette
  3. Neonex

Neonex Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,532
    Bonuspoeng:
    113
    Fikk poeng (og varekjøp) for uttak med Norwegian knyttet til curve (why tenker dere - hadde glemt kortet hjemme, men det lå i backend i curve). Satte også valuta til $ for å unngå evt uttak i NOK, som så potensielt kunne blitt gebyrbelastet. Ble et ganske dyrt uttak (tror det var 50 kr overkurs på 100 $)

Ifbm dagens og morgendagens DNB-mc kampanje, så nevnte de spesifikt i villkårene at curve ikke gir rabtt, bare så folk vet det.

upload_2019-4-24_15-10-31.png

Attached Files:

Maggie, drsyk, Xflipper and 1 other person like this.
  4. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,237
    Bonuspoeng:
    183
    Er det samme hvilket kort man bruker som underlag i Curve ved minibank uttakk i utlandet for å unngå gebyr? Eller må man bruke DY-kortet?
    Gebyrfritt her også mandag-fredag?

5. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,237
    Bonuspoeng:
    183
    Hadde det vært bedre deal og satt det til nok,nå i ettertid?

6. Erlingni

Erlingni Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    494
    Bonuspoeng:
    63
    Det bør være det samme. Mener å huske at koden de bruker nå er den samme som PayPal o.l. («finansielle tjenester» eller noe sånt).
    Men dette kan jo endre seg når som helst. Selv bruker jeg derfor Revolut i minibank, men behovet for cash er jo nesten borte uansett...

7. Neonex

Neonex Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,532
    Bonuspoeng:
    113
    Absolutt. Nå var problemet at jeg var redd for at de sendte koden skikkelig - og at siden billing da var I NOK (som standard) ville jeg bli belastet kredittkort- og uttaksgebyr (siden Norwegian-kortet bare har gratis kontantuttak i utenlandsk valuta og ikke NOK). Var derfor så dum at jeg satte standardvaluta til $ i curve-appen. Mistenker da at BN satte egen valutakurs, men er ikke sikkert. Eneste jeg vet er at totalbeløpet trukket fra BN-kortet i nettbanken var på ca 900 kr for 100 $ (+3,50 i uttaksgebyr).

@Erlingni har heller sjelden behov for cash, men du vet jo hvordan enkelte i Unaiten er. Da er det veldig greit å vite hva som er lurt når du er blitt så vant med å legge Norwegian-kortet i skuffen hjemme, at du glemmer det :p

Erlingni liker dette
  8. MoonLander

MoonLander Nytt Medlem

Likes mottatt:
    13
    Bonuspoeng:
    3
    BN har vel et valutapåslag på 1,75 %

9. Blueberries

Blueberries Medlem

Likes mottatt:
    48
    Bonuspoeng:
    18
    Prøvde nå å betale husleien med Revolout. Blir spennende å se om husleier blir skeptisk av at jeg betaler via "Currency Cloud ltd"...

Håper kommentaren kommer med.

Bestilte metalkortet og det funker i Payr, så da er jeg endelig kvitt beløpsgrensene.

10. chudtwa

chudtwa Nytt Medlem

Likes mottatt:
    7
    Bonuspoeng:
    8
    Betalte du direkte i Revolut-appen? Blir ikke det krøll med KID?

11. fly4fun

fly4fun Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    339
    Bonuspoeng:
    63
    Det er visst bare å avtale det på forhånd, jeg har gjort det i flere år, helt problemfritt :)

12. Blueberries

Blueberries Medlem

Likes mottatt:
    48
    Bonuspoeng:
    18
    Leier privat, har hverken brukt KID eller melding. Usikker på hva han sier egentlig. Betalte direkte i revolut, jeg vet hvilken bank han bruker så da fant jeg iban og swift. Tenker det er verdt litt pes for 18 000 eurobonuspoeng i året.

Utleieren min er ganske chill. Så jeg tror det går fint, men vi får se. I verste fall må jeg bare la være å bruke det framover, men kontrakten sier jo bare at jeg må betale inn 10 000 i måneden til den kontoen så jeg tror egentlig jeg gjør det som jeg vil.

Tenkte å sende en melding når forfall nærmer seg og spørre om han har mottatt pengene.

13. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Andre som sliter med å få verifisert SAS TW i Curve? Jeg får opp dette bildet:

64DAAF78-091C-4E04-A584-F53469C8AF01.png

...klikker Verify Now...

E1BAD8B1-8B6F-4D6D-A1A0-6CFB11E45006.png

Så står bare dette hjulet og spinner litt før jeg går tilbake til første bildet.

Har forsøkt både fysisk og virtuelt SAS TW.

14. KRS

KRS Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,151
    Bonuspoeng:
    93
    Har Shell MC en grense (daglig, ukentlig, månedlig?) på bruk via curve? Får avviste transaksjoner nå men bytter jeg til SAS MC går det igjennom. Kan heller ikke time travel til shell MC.

15. Jan Fredrik

Jan Fredrik Veteran

Likes mottatt:
    1,721
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har samme problem, bare uten "Verify later", og med det første kortet jeg la til.

Så jeg kommer ikke videre i registreringsprosessen, og kan heller ikke gå tilbake. Så jeg er rett og slett helt stuck, og får ikke opprettet meg som kunde hos Curve :(

16. Wanderlust

Wanderlust Senior Medlem

Likes mottatt:
    796
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg fikk plutselig transaksjonen avvist en dag jeg skulle betale med Curve lastet med Shell MC. Hadde også med meg selve Shell-kortet, og det fungerte aldeles utmerket å bruke det direkte.

Fikk forklaringen da jeg dagen etter ringte kundeservice. Det viser seg at Shell MC har en limit på 50 Curve-transaksjoner siste 30 dager, og jeg hadde nådd den.

Tell opp transaksjonene dine siste 30 dager, og se om det muligens kan være samme sak hos deg.

KRS liker dette
  17. SteemingHazard

SteemingHazard Nytt Medlem

Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    8
    Hvis jeg bruke SAS MC premium for å laste Revolut kortet med £GBP få jeg 20EB/100 fordi jeg betale i en annen valuta? Komme det noe ekstra gebyr med sånn type transaksjon?

18. KristianSk

KristianSk Veteran

Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Du får 20 poeng pr. 100,-, men det koster 2% ekstra så du lurer kun deg selv.

SteemingHazard liker dette
  19. SteemingHazard

Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    8
    ok. takk for info. men å fylle opp med NOK er gebyrfritt da?

20. SteemingHazard

Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    8
    Kan noen forklarer til meg hvordan man betale husleie eller boliglån direkte fra Revolut? Jeg trodde man kunne bare gjøre det sånn...
    - vippsa til kona sin konto så at hu betale i nettbanken
    pga man få ikke eFaktura til boliglånet...?

Del denne siden