Samletråd Curve/revolut/SAS TW/N26/+++

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av drsyk, 03. des 2018.

1. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,024
    Bonuspoeng:
    293
  2. Blueberries

Blueberries Medlem

Likes mottatt:
    48
    Bonuspoeng:
    18
    Husleie er lett. Der har jeg ikke KID, så da bare overfører jeg til kontoen og skriver en vagt beskrivende melding: "Husleie - adresse - mitt navn".

Huslån da må du nesten bruke Payr, men da spiser det jo av 30k grensen. Payr krever ikke efaktura, du kan bruke KID og kontonummer. Jeg bruker Revolout Black kortet for å slippe den irriterende 4k grensen.

SteemingHazard liker dette
  3. Wanderlust

Wanderlust Senior Medlem

Likes mottatt:
    796
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg tror huslån i mange tilfeller vil være kurant å betale fra Revolut.

I de fleste banker (ikke alle) er det slik at lånenummer er et ordinært 11-sifret kontonummer, behandles i bankens systemer som en helt ordinær konto, og også fremstår slik i nettbanken. Da skal det også være mulig å finne IBAN og SWIFT for denne kontoen. Vær oppmerksom på at dette kun gjelder lån banken har "på egen bok". Ofte plasserer banken lånet i et datterselskap (boligkredittforetak), og da er det "samme kontonummer for alle" og KID som gjelder. Om du har lån i et slikt selskap vil det nok likevel generelt være en dårlig idé å be banken flytte lånet over til egen bok. Renten vil etter all sannsynlighet være noe høyere, og det er faktisk mulig å kjøpe etterlengtede EB-poeng for dyrt :)

4. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,414
    Bonuspoeng:
    293
    Har lagt til mitt kort for herrens år siden og fungerer utmerket... Noen endring nylig? Hva skjer idag, forsøkt på nytt nå?

5. Blueberries

Blueberries Medlem

Likes mottatt:
    48
    Bonuspoeng:
    18
    Huseier var skeptisk til betaling via Revolut siden det ikke er tydelig hvem det kom fra.

Skal den greia i "Add refrence" vises i hans nettbank?

6. Rscott

Rscott Veteran

Likes mottatt:
    4,166
    Bonuspoeng:
    113
    Hei! Jeg har ganske nylig sett eurobonus-lyset og gått fra null til gull på litt over en måned med stor hjelp av alle tipsene herfra. Etter utallige timer dypdykk i tråder med en zillion poster, nærmer jeg meg nå raskt siste side av forumet. Har også pådratt meg en helt surrealistisk samling kort i lommeboka de siste par ukene :)

Men det jeg ikke har funnet et klart svar på er grensen for når man sender penger "i ring". Bare for å være helt klar: Målet mitt her er å unngå å gjøre noe som helst ulovlig. Det gjelder også aktiviteter som kan være i nærheten av en gråsone. Men om det finnes et 100% legitimt smutthull er jeg selvsagt med.

Spesielt etter å ha lest RedLines fantastiske poster med realitetssjekker i denne tråden: /forums/threads/hvordan-generere-mye-trafikk-på-kredittkort.1098/page-5#post-56848, har jeg et spørsmål som noen kanskje kan svare på.

Hvis mine tilårskomne foreldre f.eks. skal bestille seg en feriereise, er det da greit for meg å legge ut med Amex og la dem betale meg tilbake? Eller er slike utlegg kun forbeholdt arbeidsforhold? Jeg så også en humoristisk post om ølsmaking hvor verten la ut for øl for venner. Hvor går grensen. Noen som vet helt sikkert?

7. veeegard

veeegard Veteran

Likes mottatt:
    9,386
    Bonuspoeng:
    183
    Langt, langt innafor.

Ellers er det vel litt subjektivt hva folk oppfatter som greit og ikke greit.

8. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,414
    Bonuspoeng:
    293
    Kjør på, så lenge du ikke simulerer spend, spes. på Paypal med AmEx... SAS TW har også ting under lupen, like så Curve og Revolut (min erfaring bare ifra alle dem). Ellers som hva @veeegard skriver ;)

Forresten velkommen til galskapen:rolleyes:

9. Rscott

Rscott Veteran

Likes mottatt:
    4,166
    Bonuspoeng:
    113
    Takk Har en tendens til å gå litt dypt i ting når jeg først fatter interesse. Og etter en jobbreise til PVG for 6 uker siden med TK i Biz hvor jeg fikk sølvkortet bare på den ene turen, er det ingen vei tilbake.

Håper jeg kan driste meg til et spørsmål til? Så lover jeg heller å bidra mer selv fremover. Begynner f.eks. å få svart belte i Expertflyer :)

Jeg leste et annet innlegg hvor datteren til et medlem studerte ved en institusjon i England som godtok kredittkort for studieavgiften. Min datter er i samme situasjon med en studieavgift på 16-17K Euro per år, men de godtar ikke kortbetaling. Betaling skjer dog via SWIFT/IBAN. Jeg har ordnet meg Revolut og SAS MC Premium med grei dekning. Kan dette være en mulighet?

10. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,414
    Bonuspoeng:
    293
    Ja det er mulig, sånn da kan du lære meg hele EFlyer :D

11. Rscott

Rscott Veteran

Likes mottatt:
    4,166
    Bonuspoeng:
    113
    Haha! Jeg er nok bare EFS. Vet du er EFD, minst

12. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,414
    Bonuspoeng:
    293
    Faktisk er jeg EBB på EF, AwardFares er jeg EBG minst :)

13. hebjor

hebjor Nytt Medlem

Likes mottatt:
    16
    Bonuspoeng:
    8
    Et par spørsmål til dere som har holdt på med dette en stund:

- kan man top-up Revolut med DNB Saga MC? (Ja, tror det)
    - i så fall får man EB på det? (Nei, tror ikke det)
    - hvis ikke er det noen som vet om dette teller med i omsetningskravet for å få EB status poeng (100k?)

14. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,414
    Bonuspoeng:
    293
    - kan man top-up Revolut med DNB Saga MC? (Ja, tror det) JA
    - i så fall får man EB på det? (Nei, tror ikke det) NEI
    - hvis ikke er det noen som vet om dette teller med i omsetningskravet for å få EB status poeng (100k?) NEI 90% sikker [/QUOTE]

hebjor liker dette
  15. Rscott

Rscott Veteran

Likes mottatt:
    4,166
    Bonuspoeng:
    113
    Da får vi møtes på Skutebrygga en dag og nippe til en kasse øl og utveklse tips :)

drsyk liker dette
  16. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,414
    Bonuspoeng:
    293
    Høres ut som en god plan;) Du har ølen jeg tar boblene:D

Foreslår en formiddags brunch på Miss Gin, så deretter skutebrygga nærmere slutten av dagen, men husk plass til Sumo i samme slengen for multiple dipping på en EB maksimeringens dag.

Erlingni liker dette
  17. Rscott

Rscott Veteran

Likes mottatt:
    4,166
    Bonuspoeng:
    113
    Eller bare pushe Miss Gin og Sumo til å åpne filial i Drammen :)

drsyk liker dette
  18. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,414
    Bonuspoeng:
    293
    Det var litt vel optimistisk...tviler, markedet for slikt foreligger nok i by kjernen, Miss Gin er billig og god mat, Sumo vanskelig å si... Jeg drar heller innover til byen for EB binging ;) må jo testkjøre VY også, når navnet er nytt måååååå jo bare alt bli så bra :p

SteemingHazard liker dette
  19. Rscott

Rscott Veteran

Likes mottatt:
    4,166
    Bonuspoeng:
    113
    Ikke sant :) Nå kjører vi tråden helt off topic, men jeg fant akkurat ut at vy.no tar Amex, og gir deg en hentekode som kan overføres til appen. Alle monner drar mot CT. Vurderer også å be om statusmatch fra Avis Presidents Club til Vy Komfort. Burde være grei skuring det i disse MDG-tider :)

drsyk liker dette
  20. jordbaersylte

jordbaersylte Medlem

Likes mottatt:
    69
    Bonuspoeng:
    28
    I fare for at dette er spurt om før: kan jeg bestille reservekort i Revolut og få kona til å bruke det? Altså at man bruker begge kort jevnlig.

Del denne siden