Samletråd Curve/revolut/SAS TW/N26/+++

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av drsyk, 03. des 2018.

  1. Snacky

    Snacky King's Advisor

    Innlegg:
    324
    Likes mottatt:
    255
    Bonuspoeng:
    63
    Det kan nok tenkes ja ... :)

    Snacky
     
  2. Snacky

    Snacky King's Advisor

    Innlegg:
    324
    Likes mottatt:
    255
    Bonuspoeng:
    63
    Du har sannsynligvis helt rett.


    Snacky
     
  3. oleredv

    oleredv Senior Medlem

    Innlegg:
    816
    Likes mottatt:
    3,303
    Bonuspoeng:
    93
    Har skjønt at grensa for overføring frå SAS MC til Revolut er 10 000 pr 96 timar om man har Metal. Kva er grensa for premium?
     
  4. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,639
    Likes mottatt:
    6,635
    Bonuspoeng:
    183
    Dette er ikke en grense hos Revolut, det er en grense knyttet til SAS MC når det gjelder uttak/overføring av kontanter. Denne grensen gjelder også for pengeoverføringstjenester som Revolut og (med lavere grense) Vipps og Payr. Det er altså ingen forskjell mellom Revolut Standard, Premium eller Metal.
     
    oleredv liker dette
  5. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Widerøe--->Curve--->Revolut= 0 EB :(
     
  6. oleredv

    oleredv Senior Medlem

    Innlegg:
    816
    Likes mottatt:
    3,303
    Bonuspoeng:
    93
    Takk for svar, så det ligger ingen begrensing frå Revolut si side opp mot bruk i f.eks Payr i forhold til om ein velger Premium eller Metal?
     
  7. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,639
    Likes mottatt:
    6,635
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har ikke prøvd, så jeg vet ikke. Alt jeg vet er at Payr har en individuell spending limit på kortene både per år og per dag/96 timer/et eller annet. Denne er satt etter tidligere bruk osv. så du vil nok få problemer hvis du umiddelbart etter du har tatt i bruk kortet betaler store summer over Payr. Om type kort du har spiller inn på denne grensen vet jeg ikke, men det kan jo være.

    Det kan også være at hvitvaskingsalarmene til Payr går dersom du gjør dette ofte og mye.
     
  8. oleredv

    oleredv Senior Medlem

    Innlegg:
    816
    Likes mottatt:
    3,303
    Bonuspoeng:
    93
    Takk igjen! Sitter med eit inntrykk av at veldig mange her har valgt Revolut Metal, men dersom det er kun pga perks hos Revolut så er eg ikkje sikker på om det er verdt dei ekstra pengane :)
     
  9. Blueberries

    Blueberries Medlem

    Innlegg:
    85
    Likes mottatt:
    48
    Bonuspoeng:
    18
    Nei, men Payr har begrensning. Å overføre penger til revolut hjelper jo ikke.
     
  10. oleredv

    oleredv Senior Medlem

    Innlegg:
    816
    Likes mottatt:
    3,303
    Bonuspoeng:
    93
    Er klar over hvilke betalingsgrenser Payr har. For min del er det såpass mange regninger pr mnd som overstiger grensa til SAS MC på 4000 at bruk av revolut virker fornuftig. Endte med å bestille Metal eit års tid.
     
  11. Blueberries

    Blueberries Medlem

    Innlegg:
    85
    Likes mottatt:
    48
    Bonuspoeng:
    18
    Ja det er slik jeg også¨gjør det for å få det enkelt. Overføre fra SAS MC og så bruke Payr til å betale med.

    Må bare få fikset SAS MC til fruen så slipper vi 30k grensen for gebyrfri payr.
     
  12. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,217
    Likes mottatt:
    17,290
    Bonuspoeng:
    293
    Det vil nok ikke hjelpe. SAS MC har ingenting med 30k grensen i Payr.
     
  13. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,828
    Likes mottatt:
    2,065
    Bonuspoeng:
    113
    Holder med point earner til ditt kort, så slipper du årsavgiften om hun ikke trenger 12000 statuspoeng. Hjelper med 2 x 30 TNOK uten gebyr.. Du må riktignok lage en egen Payr-konto for partner ettersom begrensningen er knyttet til person. Men om du skal administrere den så kan du legge inn en Payr app i Sikker mappe om du har Android, da kan Payr app i sikker mappe settes opp som egen app på partneren.. Funker strålende.
     
  14. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,256
    Likes mottatt:
    22,000
    Bonuspoeng:
    183
    Om noen enda ikke har signert opp for dette geniale kortet,gjerne bruk min kode DIDUC,så ender vi begge opp med 5pund i bonus som kan brukes på alle kjøp :)

    I'm using @imaginecurve! All my cards in one + a great way to save & manage money. Sign up with code DIDUC & get £5 https://curve.page.link/UU9H
     
  15. Blueberries

    Blueberries Medlem

    Innlegg:
    85
    Likes mottatt:
    48
    Bonuspoeng:
    18
    Bare ikke bli utålmodig å be dem sende nytt kort. Det gjorde jeg, da fikk jeg kortet dagen etter men da hadde de deaktivert det. Så nå venter jeg på nytt. Arrgh.
     
  16. Blueberries

    Blueberries Medlem

    Innlegg:
    85
    Likes mottatt:
    48
    Bonuspoeng:
    18
    Kan amerikanere bruke curve?
     
  17. BendikHa

    BendikHa Globetrotter

    Innlegg:
    437
    Likes mottatt:
    141
    Bonuspoeng:
    43
    Alle kunder i Norge skal nå ha muligheten til å legge til sitt kort i Apple Pay. Enten manuelt eller ved å åpne appen og trykke ‘Add to Apple Wallet’. Er du ikke allerede kunde hos Revolut? Åpne DENNE linken (annonsørlenke), fyll inn ditt telefonnuner og få ditt første kort gratis.
     
    Last edited: 30. mai 2019
    polarexpressen liker dette
  18. BendikHa

    BendikHa Globetrotter

    Innlegg:
    437
    Likes mottatt:
    141
    Bonuspoeng:
    43
    Dessverre ikke. Du er nødt til å være EU/EØS-borger for å ta i bruk Curve.
     
  19. Rscott

    Rscott Senior Medlem

    Innlegg:
    1,438
    Likes mottatt:
    3,259
    Bonuspoeng:
    113
    Datteren min har 160K (2x80) i studieavgift i utlandet. Kan kun betales med IBAN/SWIFT. Noen som har et kreativt forslag til å få bonusopptjening på dette? Har SAS Amex og MC, Saga MC, Revolut, Norwegian og Widerøe. NB! Ser ikke for meg å delbetale 20 ganger 8K via Payr ;)
     
    Last edited: 30. mai 2019
  20. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,639
    Likes mottatt:
    6,635
    Bonuspoeng:
    183
    Du kan fylle Revolut 8x10000 med SAS MC og så overføre fra Revolut-konto med IBAN etter å ha vekslet til riktig valuta. Da sparer du penger også.
     

Del denne siden