Samletråd Curve/revolut/SAS TW/N26/+++

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av drsyk, 03. des 2018.

  1. Rscott

    Rscott Senior Medlem

    Innlegg:
    1,442
    Likes mottatt:
    3,277
    Bonuspoeng:
    113
    Det var min første tanke også. Men selv om dette er høyst reelt forbruk, og jeg har 3 mnd å gjøre det på, så blir jeg litt betenkt med tanke på flere rapporter om at SAS MC slår ned på "unormale" bevegelser. Holder det kanskje å dokumentere med kopi av regning til SAS MC hvis de spør? Og er dette egentlig innenfor i forhold til brukervilkårene? Ønsker IKKE å gjøre noe som er i en gråsone.
     
  2. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,675
    Likes mottatt:
    6,663
    Bonuspoeng:
    183
    Det er på kanten ja. Hvis du er nervøs kan du jo overføre bare noe fra SAS MC og resten med standard bankoverføring, så får du ihvertfall litt poeng.
     
    Rscott liker dette
  3. Rscott

    Rscott Senior Medlem

    Innlegg:
    1,442
    Likes mottatt:
    3,277
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, jeg tror det er det beste. Ønsker ikke å ødelegge for andre heller ved at SAS MC strammer inn. Kommer nok uansett til å betale med Revolut. Takk for innspill!
     
  4. oleredv

    oleredv Senior Medlem

    Innlegg:
    825
    Likes mottatt:
    3,530
    Bonuspoeng:
    93
    Andre som sliter med Topup mot Revolut frå SAS MC? Testa det i helga og då gjekk det fint, men når eg prøver i dag får eg berre beskjed om at påfyllinga er avvist? Har prøvd ned beløp frå noken tusen og ned i noken hundre kr....
     
  5. tombom

    tombom Aktivt Medlem

    Innlegg:
    323
    Likes mottatt:
    288
    Bonuspoeng:
    63
    Kortet har en begrensning på 10k pr. 96 timer. Felles for alle tjenester som Payr, Revolut, Vipps, SAS TW osv.
     
  6. oleredv

    oleredv Senior Medlem

    Innlegg:
    825
    Likes mottatt:
    3,530
    Bonuspoeng:
    93
    Kjenner til den grensa ja, problemet ser ut til å ligge i at den transaksjonen i helga blei bokført på mandag, så då har det ikkje gått 96t før i morgon. Takk for svar :)
     
    tombom liker dette
  7. kobegwapo

    kobegwapo Nytt Medlem

    Innlegg:
    37
    Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    8
    Har opplevd nå at jeg var belastet 10k av revolut to ganger, men rart at det gikk gjennom SAS MC.... Fikk beskjed fra revolut at det var et problem det kjenner, og at det fortsatt jobber med saken... Noen andre som har samme erfaring?
     
  8. tombom

    tombom Aktivt Medlem

    Innlegg:
    323
    Likes mottatt:
    288
    Bonuspoeng:
    63
    Samme skjedde meg nå med Revolut og SAS MC. Lastet opp penger den 3. juni, fikk beløpet inn i Revolut men kredittkortet er belastet to ganger (en bokført 4. juni og en 5. juni).
    Fikk du noe nærmere forklaring fra Revolut?
     
  9. kobegwapo

    kobegwapo Nytt Medlem

    Innlegg:
    37
    Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    8
    ja akkurat på samme dato som meg, de innrømer feil på deres side, teknisk feil kalte det...skal sjekke det og kommer tilbake eller refundere penger om 1 til 2 virkedager når de finner ut hva egentlig er problemet.....så håper at det løser seg umiddelbart....
     
  10. adiran

    adiran Nytt Medlem

    Innlegg:
    7
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Hvilken kort er det som nå gir Poeng/cash for overføring til Revolut pr nå?

    SAS MC(men d er vel usikkert etter 01.08)
    Shell MC?
    TrumfVisa?
    Coop MC?
    Norwegian kortet?
    MonoPay?
    Amex?
     
  11. oleredv

    oleredv Senior Medlem

    Innlegg:
    825
    Likes mottatt:
    3,530
    Bonuspoeng:
    93
    Shell MC gir det ikkje og heller ikkje Amex.
     
  12. BendikHa

    BendikHa Globetrotter

    Innlegg:
    438
    Likes mottatt:
    141
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg hadde liknende scenario i fjor (og forsåvidt i år) da jeg studerer i USA. Jeg forsøkte å overføre hele studielånet til Shell MC og fylle på Revolut med Shell MC for cashback. Det fungerte til å begynne med, men jeg mener å huske Shell MC satte en grense på 40K tusen i mnd. De endte derfor med å overføre hele studielånet til konto som betalte det inn.
     
  13. RoadAhead

    RoadAhead Aktivt Medlem

    Innlegg:
    288
    Likes mottatt:
    481
    Bonuspoeng:
    63
    Du sparer jo uansett rundt 2% gjennom Revolut sin bedre USD valutakurs sammenlignet med en vanlig bank selv om du må sette inn på din NOK Revolut konto direkte (den er i Danske Bank, ingen gebyr ved overføring - fungerer som en vanlig betaling). Det blir jo noen kroner på et såvidt stort beløp.
     
  14. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,220
    Likes mottatt:
    17,304
    Bonuspoeng:
    293
    Ser at Revolut kan legges til i Apple Pay nå.
     
  15. BendikHa

    BendikHa Globetrotter

    Innlegg:
    438
    Likes mottatt:
    141
    Bonuspoeng:
    43
    Absolutt, det er også det jeg har endt opp med å gjøre. Revolut er LANGT billigere enn både tradisjonelle banker og TransferWise.
     
  16. XIII

    XIII Senior Medlem

    Innlegg:
    749
    Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    Er ikke Revolut Metal et norsk kort og med norsk kontonr? Jeg tror jeg leste det her for noen uker siden.
    Bestilte nettopp og prøve å legge til vipps og det går ikke, det står at det ikke er et norsk kort.
    Jeg trodde man kunne bruke Revolut for å overføre gratis (innlands) og da kunne betale husleie eller kredittkort sånn
     
  17. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Britisk, kan ikke legges inn riktig enda...
     
  18. XIII

    XIII Senior Medlem

    Innlegg:
    749
    Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    ja.. da var det allerede mulig å bruke Revolut sin norskkonto til å overføre og så betale for SAS MC osv.
    Hva er egentlig fordelen med Revolut Metal mtp EBpoeng opptjening da?
     
  19. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,657
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Støtter den KID?
     
  20. XIII

    XIII Senior Medlem

    Innlegg:
    749
    Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    man kan legge til referanse, da tror jeg det må gå an å sende KID der.
    er det noen som har erfaring?
    da håper jeg at SASMC fortsetter å gi poeng på Revolut, da er det ikke så ile uten payr
     

Del denne siden