Samletråd Curve/revolut/SAS TW/N26/+++

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av drsyk, 03. des 2018.

  1. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,260
    Likes mottatt:
    22,038
    Bonuspoeng:
    183
    Om noen enda ikke har bestilt seg det geniale Curve kortet til kommende sommerferie så man sparer mye i valutagebyr, så bestill gjerne gjennom linken under,så vil vi begge tjene 5Pund på det :)
    Eller bare legg inn koden DIDUC

    https://www.curve.app/en/join#DIDUC
     
  2. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,759
    Likes mottatt:
    21,958
    Bonuspoeng:
    293
    gert, drsyk and Maggie like this.
  3. XIII

    XIII Senior Medlem

    Innlegg:
    749
    Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    Har noen prøvd å sende penger med Revolut + KID om det fungerer?
     
  4. tombom

    tombom Aktivt Medlem

    Innlegg:
    323
    Likes mottatt:
    288
    Bonuspoeng:
    63
    Med fare for å virke pessimistisk så mistenker jeg at man heller ikke vil få poeng ved opplasting til Revolut etter 1. august.
     
  5. BendikHa

    BendikHa Globetrotter

    Innlegg:
    438
    Likes mottatt:
    141
    Bonuspoeng:
    43
    Innbetalinger til Revolut er lokale, men utbetalinger fra Revolut er dessverre fortsatt kun med IBAN/SWIFT.
     
  6. Wanderlust

    Wanderlust Senior Medlem

    Innlegg:
    921
    Likes mottatt:
    707
    Bonuspoeng:
    93
    Testet med diverse kredittkort, og med ett unntak fikk jeg bare pengene i retur.

    Det eneste som faktisk funket var Trumf Visa utstedt av DNB. Dette kortet er tildelt eget 11-sifret kontonummer, og man kan da benytte dette til innbetaling uten KID. Tror dette gjelder samtlige kort utstedt av DNB. IBAN-generatorer og SWIFT-oversikter finner du på nettet.

    Jeg har ikke testet andre bedrifter enn kredittkortselskaper, men erfaringene herfra gjør at jeg nok ikke kommer til å teste heller :)
     
  7. mariusea

    mariusea Medlem

    Innlegg:
    65
    Likes mottatt:
    136
    Bonuspoeng:
    33
    Vet at dette kan være vanskelig å vite nå, men vet noen om bruk av Payr/Revolut/Vipps i juli gir poeng? Det står at det etter 1. august ikke gis poeng på slike transaksjoner, men er uklart om det gjelder bruk av de appene etter 1. august eller om man ikke engang får poengene man skulle ha fått den 1. august for bruk i juli
     
  8. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,830
    Likes mottatt:
    2,065
    Bonuspoeng:
    113
    Poengene opptjenes når kortet brukes, mao. må det være poeng for alle transaksjoner t.o.m. 31. juli
     
  9. BendikHa

    BendikHa Globetrotter

    Innlegg:
    438
    Likes mottatt:
    141
    Bonuspoeng:
    43
    Revolut er min hovedbank og jeg har frem til nå benyttet meg av Payr for å betale regningene mine med Revolut. Nå har Revolut imidlertid sluttet å gi cashback på Payr-transaksjoner, så nå er det hipp som happ om du bruker Payr eller en vanlig IBAN-overføring.
     
  10. ROFoto

    ROFoto Nytt Medlem

    Innlegg:
    7
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Vurderer å skaffe meg Curve, valuta fordelen skjønner jeg. Hvordan er det å bruke dette som eneste kort i norge i dag, sammen med debit kort da. Ser DNB ikke gir bonus på super tilbud gjennom Curve, er det sånn at fler og fler fjerner bonus når man bruker Curve? Jeg bruker Flex Visa som bensin kort, TrumfVisa, og Shell Mastercard. Komplett Mastercard. Vil disse fortsatt gi bonus gjennom Curve.
     
  11. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,775
    Likes mottatt:
    10,107
    Bonuspoeng:
    183
    Enn så lenge så får du bonus hos de fleste gjennom Curve. Om det endres i framtiden vet ingen.
    Hos med DNB MC fungerer bensinstasjon-rabatten når du bruker Curve i alle fall.
     
  12. Wanderlust

    Wanderlust Senior Medlem

    Innlegg:
    921
    Likes mottatt:
    707
    Bonuspoeng:
    93
    Har testet flere av de du nevner, og her er resultatet:

    Flexi Visa: Registreres ikke korrekt, og gir ikke bensinstasjonsbonus gjennom Curve. Dette bruker jeg derfor nå direkte som et rent bensinstasjonskort. Heldigvis velger man PIN selv på denne, så man kan ha samme som Curve.

    Trumf Visa: Oppfatter ikke at jeg har vært hos Norgesgruppen, og gir derfor kun 0,5 % Trumfbonus. Denne bruker jeg derfor også direkte som et rent Norgesgruppen-kort. Alternativt kan du scanne blått kort og betale med Curve lastet med Shell Mastercard; dette gir i sum samme resultat.

    Shell Mastercard: Fungerer aldeles utmerket, og man får sin 1 % Trumf på alle kjøp.

    Komplett: Har registrert dette i Curve, men har ikke gjort noen kjøp. Etter tidligere erfaringer med Flexi Visa og Trumf Visa hadde jeg ikke lyst til å "gamble bort" mine 4 % hos Komplett. Har derfor bare brukt dette direkte hos dem. Kanskje andre vet noe?

    Ellers er en ulempe at man ikke får velge PIN på Curve, denne får man bare tildelt. Man kan imidlertid endre denne selv i minibanker i de fleste EU-land, men dessverre ikke i Norge. Selv endret jeg denne i Strömstad.
     
    Volt liker dette
  13. Teknolai

    Teknolai EBD

    Innlegg:
    124
    Likes mottatt:
    115
    Bonuspoeng:
    43
    Kan bekrefte at man får "full bonus" fra Komplett, 2% på alle kjøp gjort med Curve mot Komplettkortet. Kjøpene blir altså registrert som nettbutikkjøp, uansett hvor du har brukt Curve. Tviler derfor på at du får 4% bonus om du bruker Curve hos Komplett.
     
  14. tombom

    tombom Aktivt Medlem

    Innlegg:
    323
    Likes mottatt:
    288
    Bonuspoeng:
    63
    Har prøvd et fåtall ganger å betale på nettsider med Curve men det har sviktet hver gang. Er det ikke mulig i det hele tatt?
     
  15. Wanderlust

    Wanderlust Senior Medlem

    Innlegg:
    921
    Likes mottatt:
    707
    Bonuspoeng:
    93
    Har brukt det på litt forskjellige nettbutikker, og det har stort sett fungert. I de få tilfellene kortet har blitt avvist, har forklaringen vært at den aktuelle nettbutikken kun aksepterer norske kort.
     
    tombom liker dette
  16. BendikHa

    BendikHa Globetrotter

    Innlegg:
    438
    Likes mottatt:
    141
    Bonuspoeng:
    43
    Av ren nysgjerrighet; Er det noe poeng å ha Komplett MC når dere bonus er så begrenset?
     
  17. Wanderlust

    Wanderlust Senior Medlem

    Innlegg:
    921
    Likes mottatt:
    707
    Bonuspoeng:
    93
    Definitivt ikke verdens mest spennende kort, og du kommer nok aldri til å ha det i daglig bruk. Mer et kort man bestiller kun fordi det er gratis, og som ligger i skuffen til den dagen man vil ha en ny PC. Sier du fra deg 4% rabatt for alternativt å skaffe deg EB-opptjening, blir disse poengene så dyre at du heller kjøper dem fra SAS.
     
  18. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,647
    Likes mottatt:
    7,654
    Bonuspoeng:
    183
    Noen som har erfaring med å bruke SAS TW sammen med Curve?

    Skal til USA i sommer og har noe USD på TW kortet, har ett lite håp om å få poeng om jeg tar ut USD i minibank med Curve mot TW kortet.
     
  19. tombom

    tombom Aktivt Medlem

    Innlegg:
    323
    Likes mottatt:
    288
    Bonuspoeng:
    63
    Flere som har forsinkelse i poeng fra TW? Fått stødig hver tirsdag fram til nå men ingenting denne uken.
     
  20. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,125
    Likes mottatt:
    1,853
    Bonuspoeng:
    113
    Ingen poeng her heller, men de skippet en uke en tid tilbake så det har skjedd før.
     
    tombom liker dette

Del denne siden