Samletråd Curve/revolut/SAS TW/N26/+++

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av drsyk, 03. des 2018.

  1. October

    October Senior Medlem

    Innlegg:
    932
    Likes mottatt:
    2,091
    Bonuspoeng:
    93
    Lar denne rabatten hos Komplett seg kombinere med andre rabatter? Feks disse kundeklubb rabattene og rabattavtale for firma (hvor ansatte får en liten rabatt ekstra på noen prosent).
     
  2. jonss

    jonss Metaprokrastinator

    Innlegg:
    322
    Likes mottatt:
    1,060
    Bonuspoeng:
    93
    Det kom melding fra Curve i dag om at deres 1% bonusprogram blir fornyet for alle kortklasser.
    For egen del synes det er motiverende med fortsatt dobbel-dipp hos f.eks. Ikea, Shell og Foodora ;)
    Har du ikke Curve allerede, kan du bruke min vervekode: Da får vi begge 5 pund i bonus.
    https://curve.page.link/R3he
     
  3. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,759
    Likes mottatt:
    21,957
    Bonuspoeng:
    293
    Nice try. Disse skal i denne tråden.
     
    gert, Gullars, jonss and 2 others like this.
  4. slalom

    slalom Nytt Medlem

    Innlegg:
    6
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Vil det si at man får opptjening av EB poeng etter 1/8 med SAS MC kortet ved å bruke det via curve?
     
  5. jonss

    jonss Metaprokrastinator

    Innlegg:
    322
    Likes mottatt:
    1,060
    Bonuspoeng:
    93
    Ah! Sorry, må innrømme jeg ble inspirert av en annen med samme taktikk noe høyere i tråden :confused:
     
  6. jonss

    jonss Metaprokrastinator

    Innlegg:
    322
    Likes mottatt:
    1,060
    Bonuspoeng:
    93
    Nei, du får Curve-bonus, som er direkte utbetalbar som penger du kan betale med.
    (- og så trekker du trumf-kortet når du bruker dem ;D)
     
    Last edited: 06. juli 2019
  7. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,220
    Likes mottatt:
    17,304
    Bonuspoeng:
    293
    Hvorfor skal l du ikke kunne få EB poeng med SAS MC selv etter 1.8? (ved bruk av SAS MC i Curve)
     
  8. jonss

    jonss Metaprokrastinator

    Innlegg:
    322
    Likes mottatt:
    1,060
    Bonuspoeng:
    93
    Ser det kan misforstås.
    @slalom : 1.august er såvidt jeg erfarerer deadline for at f.eks. faktura via Payr ikke lenger skal gi EB hos SAS MC. Alle andre transaksjoner gir EB som vanlig både før og etter. Curve sine egne poeng er heller ikke påvirket av den datoen.
    Håper det ble noe klarere..
     
    jgroneng liker dette
  9. Hayq

    Hayq Nytt Medlem

    Innlegg:
    31
    Likes mottatt:
    12
    Bonuspoeng:
    8
    ny til curve og lignende tjenester så lurte bare på en ting. Kan man registre Amex på dem og la transaksjonene bli registrert på det kortet selvom kjøpstedet ikke tar Amex?
     
  10. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,759
    Likes mottatt:
    21,957
    Bonuspoeng:
    293
    Nei, du får ikke lagt Amex i Curve.
     
  11. Hayq

    Hayq Nytt Medlem

    Innlegg:
    31
    Likes mottatt:
    12
    Bonuspoeng:
    8
    takk for svaret. det ville motivert meg til å skaffe curve. Men hva ellers er curve god for enn det rent fysiske at lommeboken ikke blir for tykk?!
    eller er det kanskje andre lignende tjenester/kort som la deg registre Amex og bruke på steder som normalt ikke tar Amex?
     
  12. jonss

    jonss Metaprokrastinator

    Innlegg:
    322
    Likes mottatt:
    1,060
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg bruker Curve mest fordi det blir veldig ryddig hvilke betalinger du sender til hvilket kort. Så om du har en kortstokk, og vil ha god styring pengestrømmen din, gir Curve-appen akkurat det.
    Det finnes også en 'time-machine" mulighet, for å gjøre om på transaksjoner i ettertid.

    Bonus-systemet deres kan til tider dekke månedsgebyret for premium-variantene. Black/Metal ( når det slippes utenfor UK)

    Forøvrig kjenner jeg ikke til noen fungerende løsning hvor AmEx kan brukes på måten du beskriver. Curve hadde en betatest med AmEx tidligere i år, men den ble dessverre skrinlagt.

    Det går antagelig å gjøre det manuelt, da. Altså fylle kort fra AmEx, så bruke det andre steder, men det blir ikke særlig automagisk.
     
  13. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,465
    Likes mottatt:
    5,615
    Bonuspoeng:
    183
    Paypal
     
  14. skyblue

    skyblue Medlem

    Innlegg:
    75
    Likes mottatt:
    9
    Bonuspoeng:
    8
    Hei! Mente at å ha lest her at noen har brukt Revolut til å betale regninger med men det får jeg ikke til. Revolut sier de ikke aksepterer KID info i kommentar feltet... Noen som vet?
     
  15. Wanderlust

    Wanderlust Senior Medlem

    Innlegg:
    921
    Likes mottatt:
    707
    Bonuspoeng:
    93
    Regninger uten KID fungerer aldeles utmerket, og dette gjelder blant annet kredittkort utstedt av DNB.

    I de tilfeller jeg har forsøkt å legge KID i kommentarfeltet, har jeg fått pengene i retur hver eneste gang. Dette gjelder faktisk også fakturautstedere som på forhånd har bekreftet at betaling fra utlandet skal være mulig.
     
  16. oleredv

    oleredv Senior Medlem

    Innlegg:
    825
    Likes mottatt:
    3,529
    Bonuspoeng:
    93
    Revolut funker i Payr.
     
  17. Wanderlust

    Wanderlust Senior Medlem

    Innlegg:
    921
    Likes mottatt:
    707
    Bonuspoeng:
    93
    Bør kanskje presiseres at dette gjelder de avgiftsbelagte Revolut-kortene.

    Mitt gratiskort funker ikke, da det ikke er definert som "norsk".
     
    oleredv liker dette
  18. Roger_No

    Roger_No Nytt Medlem

    Innlegg:
    39
    Likes mottatt:
    13
    Bonuspoeng:
    8
    Prøver å bestemme meg mellom Revolut og N26, men blir ikke helt klok på forskjellen på disse.
    Noen som kan hjelpe?
    1) hva er begrensningene FØR man må begynne å betale gebyrer
    2) hvordan fyller man på kortene rimeligst mulig
    3) om man går for metall, og finner ut at det ikke var verdt det, kan man da nedgradere uten å «bli kastet ut»?
     
  19. Roger_No

    Roger_No Nytt Medlem

    Innlegg:
    39
    Likes mottatt:
    13
    Bonuspoeng:
    8
    Jeg gikk for N26 metal.
    Etter hva jeg har skjønt, og fått bekreftet av N26, gjelder antall gebyrfrie uttak kun EUR.
    Utenfor Euro sonen er det ingen begrensning for gebyrfrie uttak på premium/metal, ei heller påslag fra N26 sin side.

    Jeg anbefaler derfor første-tråden til å endre anbefalingen til «billigst» på N26 premium/metal utenfor eurosonen.
     
    drsyk liker dette
  20. gert

    gert Medlem

    Innlegg:
    87
    Likes mottatt:
    51
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg valgte under tvil å beholde Komplett MC, men vurderer fortsatt å slette det. 4% rabatt er fint det, men jeg synes det er lenge siden komplett har vært billige nok til å handle der - det gjelder også med 4% rabatt regnet inn.
     

Del denne siden