Samletråd Curve/revolut/SAS TW/N26/+++

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av drsyk, 03. des 2018.

  1. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Bare en fingerregel der jeg ikke bruker Curve generelt i Norge, drar heller riktig kort i dette riket, for å garantere bonus opptjening. F.eks ved Power kampanjen til DNB blir ikke rabatten registrert på kjøp via Curve.
     
    Volt liker dette
  2. Kvakke

    Kvakke Nytt Medlem

    Innlegg:
    10
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Jeg tør påstå det er nærmest et absolutt krav. Når man har blitt vant til å betale med klokke og telefon er det vanskelig å gå tilbake på det :)

    Har forøvrig prøvd å komme i snakk med vipps ang revolut. De prøvde seg først med at det var et britisk kort (noe visakortet jeg fikk tydeligvis var når man sjekket serienummeret), men fikk ordnet meg et MasterCard med norskt serienummer og fikk samme problem. Da mente de at banken ikke var lagt inn i systemet, men at de ikke gadd prioritere det før flere etterspurte det. Har vel også litt med at det er en konkurrent til de store eierne av Vipps vil jeg tro.
    Dersom flere med Revolut etterspør det, så kanskje de snur etterhvert? :)

    Har googlet, og det fungerer tilsynelatende fint med mobilepay i Danmark.
     
  3. Volt

    Volt Medlem

    Innlegg:
    185
    Likes mottatt:
    83
    Bonuspoeng:
    28
    Ah, synd! Hadde håpet jeg kunne bytte ut 4-5 kredittkort jeg bruker jevnlig i Norge med Curve-kortet. Takk!
     
  4. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Du kan bruke Curve i Norge, men da må du lese alle sidene fram til nå, da jeg ikke har oversikt over andre underliggende kort en kan "miste" bonus opptjening på, beklager! Kun Dnb jeg har registret i mitt korttids minne ;)
     
  5. Erlingni

    Erlingni Aktivt Medlem

    Innlegg:
    466
    Likes mottatt:
    488
    Bonuspoeng:
    63
    Bonusopptjening (altså poeng) har jeg aldri opplevd problemer med å få ved bruk av Curve. Dette har alltid fungert mot SAS MC og DNB MC i hvert fall.

    Men rabatter (f.eks. DNBs supertilbud eller bensinstasjonrabatt) er det derimot verre med, så da er en gylden regel å alltid benytte det underliggende kortet.
     
    drsyk liker dette
  6. Volt

    Volt Medlem

    Innlegg:
    185
    Likes mottatt:
    83
    Bonuspoeng:
    28
    Kanskje det er interesse for å lage en oversikt over hvilke kort som gir/ikke gir bonus/cashback gjennom Curve? Ikke bare-bare å søke seg frem til sånt på mobil i hvert fall.

    Kommer nok til å teste de kortene jeg har når jeg mottar mitt Curve-kort.
     
  7. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Skal prøve å få til på første siden
     
    Volt liker dette
  8. Erlingni

    Erlingni Aktivt Medlem

    Innlegg:
    466
    Likes mottatt:
    488
    Bonuspoeng:
    63
    Dette er egentlig veldig enkelt...;
    Bonus/cashback = alle kort
    Butikk/kjedespesifikke rabatter = ingen kort
    Er i hvert fall ikke mange unntak fra dette.

    Dette fordi bonus/cashback beregnes fra enten totalomsetning på kortet og/eller MCC kodene, som curve videresender.

    Butikkspesifikke rabatter derimot beregnes ofte fra navnet på brukerstedet (power, Esso etc), hvilket curve endrer til CRV*** eller noe slikt foran (dette videresendes altså ikke riktig).
     
    paron, Volt and drsyk like this.
  9. Volt

    Volt Medlem

    Innlegg:
    185
    Likes mottatt:
    83
    Bonuspoeng:
    28
    Veldig mye god info her, tusen takk!

    ShellMC gjennom Curve burde gi 1% trumfbonus på alt, men ikke drivstoffrabatt på Shell? Man burde også kunne bruke ShellMC via Curve i Æ-appen, uten å risikere å bli "svartelista" for bruk av kredittkort, siden Curve er et debitkort?

    TrumfVisa gjennom Curve gir sannsynligvis bare 0.5% trumfbonus i NG-butikker, i stedet for 2%?

    Edit: Fant en post fra 2018 som besvarte de fleste av mine spørsmål (alt uten om ShellMC via Curve og Æ/Rema1000)

    Samletråd Curve/revolut/SAS TW/N26/+++
     
    Last edited: 07. sept 2019
  10. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,461
    Likes mottatt:
    5,612
    Bonuspoeng:
    183
    Behov for bruk av revolut i norge ser jeg ingen gevinst med lenger. I alle fall ikke med vipps. Jeg kobler heller SAS eb mc i vipps, så jeg får bonus når jeg handler gjennom vipps.
     
    Last edited: 07. sept 2019
  11. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,461
    Likes mottatt:
    5,612
    Bonuspoeng:
    183
    Dette har jeg gjort. Går rundt med kun curve og amex i kortholderen til daglig. Men bringer med meg originalkort ved behov, kanskje en gang annenhver måned.
     
    Volt liker dette
  12. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,749
    Likes mottatt:
    21,953
    Bonuspoeng:
    293
    Dette står muligens et sted allerede, men Curve funker ikke på offline-terminaler hos for eksempel i lufta hos SAS og Norwegian.
     
  13. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,773
    Likes mottatt:
    10,105
    Bonuspoeng:
    183
    Funket hos British Airways og Ryanair forrige uke, men de bruker kanskje ikke offline-terminaler?
     
  14. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,749
    Likes mottatt:
    21,953
    Bonuspoeng:
    293
    Interessant. Det var no-go hos Norwegian i kveld. Tenkte det var fordi Curve ikke har en reserveløsning i frykt for å sitte igjen med svarteper.
     
  15. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,773
    Likes mottatt:
    10,105
    Bonuspoeng:
    183
    Kjøpene fra British Airways og Ryanair gikk gjennom etter ankomst, så tipper de har offline-terminaler. Var det CC som nektet deg å bruke Curve eller gikk det ikke gjennom i terminalen?
     
  16. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,749
    Likes mottatt:
    21,953
    Bonuspoeng:
    293
    Det virket ikke på terminalene. SAS MC virket fint.
     
  17. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,156
    Likes mottatt:
    7,910
    Bonuspoeng:
    183
    Et kjapt spm til folket, har i det daglige (les: i Norge) god kontroll på hvilke kort som «skal» benyttes hvor, men nå har jeg endel utenlandsreiser foran meg de neste 3 mnd, der det blir noe uttak av cash. Så da er spørsmålet skal en gå for Revolut eller Curve? Ser for meg €3-400 i Hellas inkl noe i helg, $4-500 i Singapore i helg og ca €300 i Europa kun ukedager. Oppholdene er i 3 ulike mnd.
    Av tilgjengelige kort har jeg Amex Elite, SasMC, ShellMC, BankNorwegian VISA og FBMC.
     
  18. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Holder med 1. Curve+ 1stk backup MC SAS+1 stk Visa(Bank Norwegian) backup+ om Curve streiker/ikke aksepteres likeså med MC, da står du igjen med Visa`n
     
  19. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,639
    Likes mottatt:
    34,848
    Bonuspoeng:
    293
    Begge. Så har du større kvoter å forholde deg til.
     
  20. oleredv

    oleredv Senior Medlem

    Innlegg:
    824
    Likes mottatt:
    3,501
    Bonuspoeng:
    93
    I Norge har eg lagt meg til vanen å bruke Curve der AmEx ikkje er støtta, hovudsaklig med SAS MC som bakanforliggande kort. Men utanlands kan det vere greit å ha litt fleire bein å stå på. Erfarte det seinast i sommar i Kroatia når eg skulle fylle tanken på leigebilen. AmEx var ikkje støtta og Mastercard-løysinga var nede, så enden på visa var å børste støv av eit ordinært VISA-kort. Så for min del har eg med meg AmEx, Curve, Revolut og Visa når eg er på tur utanlands.
     

Del denne siden