Samletråd Curve/revolut/SAS TW/N26/+++

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av drsyk, 03. des 2018.

  1. Volt

    Volt Medlem

    Innlegg:
    185
    Likes mottatt:
    83
    Bonuspoeng:
    28
    Er det jeg som tenker feil, eller vil det være mulig å få 3% cashback i alle NG-butikker, ved å kombinere KomplettMC, Curve og blått trumfkort? Og 5 % når det er Trippel-Trumf?
     
  2. Wanderlust

    Wanderlust Senior Medlem

    Innlegg:
    911
    Likes mottatt:
    700
    Bonuspoeng:
    93
    Curve skal i teorien videresende korrekt MCC, dette tilfellet dagligvare. Dersom Komplett MC skulle gi 2% måtte det videresendes en MCC for netthandel.

    Mitt stalltips er at du lander på 1% fra Komplett MC pluss 1% fra Trumf, men om du gjør et forsøk kunne det være interessant å høre resultatet.
     
    Volt liker dette
  3. Volt

    Volt Medlem

    Innlegg:
    185
    Likes mottatt:
    83
    Bonuspoeng:
    28
    Det høres dessverre logisk ut!

    Jeg mener å huske at jeg hadde lest at alle kjøp med KomplettMC via Curve ble registrert som nettkjøp, skal se om jeg finner kilden. Forbehold om at jeg husker helt feil!

    Venter fortsatt på Curve-kortet, men skal definitivt teste når det kommer.


    Edit: https://insideflyer.no/forums/threads/samletråd-curve-revolut-sas-tw-n26.12369/page-27#post-283662
    Her ble det i hvert fall spekulert i om alle kjøp via Curve ble registrert som nettkjøp, men ingen som med sikkerhet kunne bekrefte/avkrefte teorien (som jeg kunne se)
     
    Last edited: 14. sept 2019
  4. Wanderlust

    Wanderlust Senior Medlem

    Innlegg:
    911
    Likes mottatt:
    700
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg mener å ha hørt nevnt at Curve tidligere sendte sin egen MCC i stedet for å videresende butikken sin. Dette medførte at ALT ble registrert som netthandel, til og med uttak i minibank.

    Jeg tror denne "Curve-gullalderen" nå er over, men hører gjerne fra dem som likevel måtte ha gjort en og annen interessant observasjon :)
     
  5. Radio

    Radio Medlem

    Innlegg:
    167
    Likes mottatt:
    139
    Bonuspoeng:
    43
    Skal anskaffe meg Curve kortet, og har lastet ned appen. Finner ikke noen steder hvor en bestiller selve kortet?
     

    Attached Files:

  6. kristtorp

    kristtorp Aktivt Medlem

    Innlegg:
    400
    Likes mottatt:
    193
    Bonuspoeng:
    43
    Når du har lastet ned appen, så begynner du å lage deg en konto i appen og derfra vil du få mulighet til å bestille kort. Du trenger ikke å gå inn på nettsiden til Curve, alt skjer via appen.
     
  7. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,205
    Likes mottatt:
    21,225
    Bonuspoeng:
    183
    Bestill gjerne gjennom linken under,så vil vi begge tjene 5Pund på det :)
    Eller bare legg inn koden DIDUC

    https://www.curve.app/en/join#DIDUC
     
  8. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,696
    Likes mottatt:
    21,779
    Bonuspoeng:
    293
    Dette har vi da vitterlig en egen tråd for.
     
    drsyk, samtom and Maggie like this.
  9. Radio

    Radio Medlem

    Innlegg:
    167
    Likes mottatt:
    139
    Bonuspoeng:
    43
    Har fått en "bug" på Curve. Lagt inn alle kredittkort på appen, men får merkelig ikke frem SAS Premium Mastercard. Tar bilde og legger inn nødvendig informasjon som dato etc.. får melding "The card has already been added too Curve", men får det ikke frem i wallet der jeg ser de andre kortene?
    Noen forslag på hva som er feil?
     
  10. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,200
    Likes mottatt:
    17,201
    Bonuspoeng:
    293
    Slette appen og installere på nytt?
     
  11. Radio

    Radio Medlem

    Innlegg:
    167
    Likes mottatt:
    139
    Bonuspoeng:
    43
    Slettet og la appen inn på nytt, fikk samme melding at kortet var registrert. Prøvde og endre navn i appen når jeg la kortet inn på nytt, men nope.. Får det ikke frem i oversikten av kort som er lagt inn i appen.
     
  12. tobbens

    tobbens Medlem

    Innlegg:
    104
    Likes mottatt:
    117
    Bonuspoeng:
    43
    Hvor mange kort har du lagt inn ? Jeg har så mange at det går over flere sider.
     
  13. Volt

    Volt Medlem

    Innlegg:
    185
    Likes mottatt:
    83
    Bonuspoeng:
    28
    Har endelig mottatt både Curve og Revolut. Må si sistnevntes innpakking/presentasjon var hakket mer imponerende enn Curves. :)

    Hvordan fungerer egentlig "back in time"? Er alle transaksjoner "ubekreftet" i minimum 2 uker på det underliggende kortet? Og om man bytter kort, så får man det reserverte beløpet tilbake?
     
  14. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,798
    Likes mottatt:
    2,029
    Bonuspoeng:
    113
    Ja. Jeg belaster underliggende Shell MC ved kjøpet og så flytter jeg transaksjonene til SAS MC når dagen er der..
     
  15. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,441
    Likes mottatt:
    5,402
    Bonuspoeng:
    183
    Curve returnerer samme beløp som er bokført og belaste et annet kort med samme beløp. Det er bare å teste ut så ser du fort hvordan det fungerer.
     
  16. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,091
    Likes mottatt:
    4,798
    Bonuspoeng:
    113
    Noen som har erfaring med eller vet om bruk av Curve har noe å si for bruk av reiseforsikring tilknyttet underliggende kredittkort?
     
  17. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,110
    Likes mottatt:
    1,832
    Bonuspoeng:
    113
    Ingen konkret erfaring, men spurte DNB, som heller ikke svarte helt konkret, men jeg vil anbefale å anta at reiseforsikring på underliggende kort ikke gjelder.
     
    Gullars liker dette
  18. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Ville ikke tatt den sjansen, f.eks. når du eventuelt står midt opp i det, og underliggende kreditt kort sier, du brukte Curve og ikke "vårt" kort direkte, kan en kanskje mulig miste forsikringen? Dette er litt i grå sonene. Kanskje best å høre direkte med selskapet i dette tilfellet, om ikke andre på IF har noen erfaring med dette?
     
  19. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Hadde aldri gamblet på det! Kan fort koste mer enn det er verdt!
     
  20. spacecosmos

    spacecosmos EBD

    Innlegg:
    584
    Likes mottatt:
    2,986
    Bonuspoeng:
    93
    Beklager hvis dette er besvart tidligere, men har tittet litt sporadisk igjennom de 34 (!) foregående sidene uten hell.

    Spørsmålet er altså; hvordan kan man få bekreftet kjøp via Curve med SAS Mastercard (SASMC) som underliggende kort? Finnes det noen oversikt på nettsidene til SAS Eurobonus eller SASMC der disse publiseres som transaksjoner?

    Jeg har sett litt rundt, men mistenker at alt som kjøpes via Curve mot underliggende kort som er Sbanken, som igjen er registrert som Trumf-kort, ikke får registrert bonus. Se skjermbilder nedenfor:

    Her har jeg kjøp på Kiwi (med underliggende Sbanken, Trumf-kort), den 9., 11. og 17. september. (PS! betalingen gikk igjennom den 9. selv om det står REFUNDED.)

    71010201_451233529068097_5398675626515234816_n.jpg

    Ser man på kjøpshistorikken fra Trumf.no, finnes nemlig ingen av disse kjøpene registrert som hverken kjøp eller som Trumf-bonus.

    Screenshot 2019-09-23 at 10.47.30.png

    Jeg mistenker derfor at slike kjøp rett og slett ikke registreres. Hvis disse kjøpene ikke registreres - hva annet er det da som heller ikke blir registrert?

    Noen kloke hoder her som kanskje kunne belyse mine funn nærmere?
     

Del denne siden