Samletråd Curve/revolut/SAS TW/N26/+++

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av drsyk, 03. des 2018.

  1. oleredv

    oleredv Senior Medlem

    Innlegg:
    825
    Likes mottatt:
    3,537
    Bonuspoeng:
    93
    Ser ut som at kombinasjonsen Widerøe Visa og SAS MC under Curve gir totalt 25 poeng pr 100 kr. Dvs at man f.eks har Widerøe-kortet som aktivt kort ved bruk av Curve og så køyrer timetravel over til SAS MC :)
     
  2. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,220
    Likes mottatt:
    17,304
    Bonuspoeng:
    293
    Transaksjon i NOK eller utenlandsk valuta?
     
  3. tombom

    tombom Aktivt Medlem

    Innlegg:
    323
    Likes mottatt:
    288
    Bonuspoeng:
    63
    Generelt er jeg for de fleste tips og triks for å maksimere poengopptjening, men er ikke dette utnyttelse av systemet?
    Om systemet funket skulle jo poengene fra Widerøe-kortet blitt trukket igjen ved refusjon fra Curve, på lik linje med praksisen til SAS MC.
    Ikke for å være moraliserende men dette er ikke noe jeg ville anbefalt :)
     
    Storbaba liker dette
  4. oleredv

    oleredv Senior Medlem

    Innlegg:
    825
    Likes mottatt:
    3,537
    Bonuspoeng:
    93
    NOK
     
  5. oleredv

    oleredv Senior Medlem

    Innlegg:
    825
    Likes mottatt:
    3,537
    Bonuspoeng:
    93
    Nja.... det er vel ikkje så veldig annaleis enn om du betaler ned regninga på vanlig vis eller via Payr som igjen henter sine poeng frå SAS MC eller Revolut (som igjen er toppa opp av SAS MC).

    Eg brukar ikkje dette aktivt sjøl, det var ein observasjon eg gjorde når eg oppdaga at feil kort var valgt i Curve. Køyrde time travel på transaksjonane, men såg også at det dukka opp EB-poeng hos Widerøe for desse i ettertid.
     
    SteemingHazard liker dette
  6. NorFlight

    NorFlight Senior Medlem

    Innlegg:
    1,307
    Likes mottatt:
    2,448
    Bonuspoeng:
    113
    Fikk for noen dager siden «verve-mail» fra Curve med «oppmuntring» om å verve flere for å beholde gratis Black. Jeg skaffet Curve i oktober 2018, så «ramler» ned på ev. Black Legacy om jeg ikke vil betale.
    Noen som har gjort seg opp mening om hva forskjellene vil være? Blir ikke helt klok på sammenligningen deres... Er det i prinsippet kun forsikringene jeg vil «gå glipp av»? Bruksgrenser etc. vil være like slik jeg forstår?
     
  7. Simennzz

    Simennzz Medlem

    Innlegg:
    62
    Likes mottatt:
    66
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg har mailet litt med de angående dette, og det eneste er forsikringene ja. Bruksgrenser er helt like, men eventuelle nye features vil ikke Legacy få som Black kan få. Som forøvrig er helt greit for min del, som bare bruker Curve av praktiske grunner. Er glad de beholder Legacy som det var, for nå hvertfall..
     
    NorFlight liker dette
  8. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,675
    Likes mottatt:
    6,663
    Bonuspoeng:
    183
    Du får vel heller ikke cashback med Black legacy med mindre du var veldig tidlig ute med å skaffe kortet (før feb. 2018)
     
  9. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,675
    Likes mottatt:
    6,663
    Bonuspoeng:
    183
    Men da må man vel ha over 1000 pund forbruk per måned hos tre brukersteder valgt fra denne lista bare for å tjene inn månedsgebyret til Curve Black
     
  10. NorFlight

    NorFlight Senior Medlem

    Innlegg:
    1,307
    Likes mottatt:
    2,448
    Bonuspoeng:
    113
    For å si det slik: Cashback hos Curve er ikke grunnen til at jeg har kortet... Så det er ikke det største savnet.
     
    Blaa liker dette
  11. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,675
    Likes mottatt:
    6,663
    Bonuspoeng:
    183
    Nei, men hvis man har cashback som kan dekke inn deler av månedsgebyret så kan det jo potensielt være verdt det. Men med det utvalget av brukersteder så gjelder nok ikke det så mange...
     
  12. Nuvolari

    Nuvolari EBD

    Innlegg:
    1,006
    Likes mottatt:
    1,393
    Bonuspoeng:
    113
    Drar straks til Italia. Har forstått at det er Curve jeg skal bruke for å ta ut penger.

    Men hva med vanlige kjøp og betaling for bom på autostrada? Er det noe å spare på å bruke Curve også i slike tilfeller eller kan jeg like godt bruke dnb saga mc for slike transaksjoner?
     
  13. NorFlight

    NorFlight Senior Medlem

    Innlegg:
    1,307
    Likes mottatt:
    2,448
    Bonuspoeng:
    113
    Du vil spare valutapåslaget (minus 0-1,5%) på alle vanlige transaksjoner også.
     
  14. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,657
    Likes mottatt:
    34,857
    Bonuspoeng:
    293
    Edit: dobbelposter denne.

    i forbindelse med delbetaling av Perureise via Gadventures. Et tysk? reisebyrå som ikke tar Amex og tar betalt i Euro gjorde jeg en innbetaling med SASMc direkte. Begge kort belastes med 1000Euro. Og en innbetaling belastet på mitt Curve kort med SASMc som underliggende kort. Belastningene ble gjort i løpet av samme telefonsamtale.

    Når beløpene så ble belastet i appen så det slik ut :

    [​IMG]

    Mens etter et par dager forandret ikke helt overaskende summene seg noe til dette :

    [​IMG]


    Så da sitter jeg igjen med en forskjell på 158kr i + og et "tap" på 10 eb poeng per 100kr på Curve belastningen kontra direkte belastning på SASMc kortet gjort i Euro
     
    miura and Maggie like this.
  15. Roger_No

    Roger_No Nytt Medlem

    Innlegg:
    39
    Likes mottatt:
    13
    Bonuspoeng:
    8
    Noen andre som opplever at N26 metal har designet som N26black (med transparent stripe nederst og stor N26 logo på fronten) når metal-kortet legges til i Apple Wallet?
     
  16. Travelhacker

    Travelhacker Medlem

    Innlegg:
    72
    Likes mottatt:
    76
    Bonuspoeng:
    18
    Gjorde en test med top-up av Lunar way med Shell MC. Kan rapportere at dette ikke ga trumf.
     
    Neonex and jgroneng like this.
  17. Kvakke

    Kvakke Nytt Medlem

    Innlegg:
    10
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Er det noen som har erfaringer med å legge til Revolut i Vipps? Jeg er egentlig Sparebank1 kunde men byttet til Nordea for daglig bruk med kort siden de lanserte Apple Pay, men jeg begynner å bli litt lei av gebyrene de trekker som gjerne kommer når man minst venter det. Siden jeg har beholdt kortet hos SPB1 betaler jeg også to ganger årsgebyr for disse kortene.

    Har derfor sett på å bytte ut Nordea med en av disse nye internasjonale bankene.
    N26 er uaktuell siden man kun kan overføre penger med en internasjonal overføring som koster penger
    Curve kunne vært et alternativ men de støtter ikke apple pay, samme gjør ikke Lunar Way.

    Jeg har et kort fra Revolut, dette virker foreløpig som den beste løsningen siden det er enkelt å fylle på via bankkort. Men jeg har ikke fått til å legge dette til i Vipps. Er det noen som har erfaring med dette?

    Monese ser ut til å kunne brukes fra Norge, er det noen som har erfaring med disse?
     
  18. Wanderlust

    Wanderlust Senior Medlem

    Innlegg:
    921
    Likes mottatt:
    707
    Bonuspoeng:
    93

    Ikke erfaring med Vipps, men derimot med Payr.

    Jeg fikk ikke lagt inn det ordinære kortet, men opprettet et virtuelt kort i Revolut-appen. Dette virtuelle kortet viste seg å fungere aldeles utmerket i Payr.

    Og når det funker i Payr, er det kanskje verd å forsøke det samme i Vipps?
     
  19. Catch

    Catch Medlem

    Innlegg:
    55
    Likes mottatt:
    33
    Bonuspoeng:
    18
    Hvor viktig er Apple Pay funksjonen for deg? Curve+Revolut holder massevis for meg i utlandet.
     
  20. Volt

    Volt Medlem

    Innlegg:
    185
    Likes mottatt:
    83
    Bonuspoeng:
    28
    Hvordan er det med bruk av Curve i Norge, feks sammen med Trumf Visa ved kjøp på Kiwi? Eller å legge Curvekortet til i Æ-appen, og betale med et kort som Shell MC?

    Er det noen "feller" nybegynnere lett kan havne i, der man mister bonus/cashback?
     
    Last edited: 06. sept 2019

Del denne siden