Samletråd Curve/revolut/SAS TW/N26/+++

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av drsyk, 03. des 2018.

  1. sam11net

    sam11net Senior Medlem

    Innlegg:
    558
    Likes mottatt:
    274
    Bonuspoeng:
    63
    Det er helt forståelig, og bra jobba.
    Selv så krever DNB at jeg er totalkunde for å kunne ha lånet som jeg har, og da må jeg ha debitkort.
     
  2. Wanderlust

    Wanderlust Medlem

    Innlegg:
    242
    Likes mottatt:
    126
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg har et yA Bank kredittkort som "nødkort", antagelig eneste kredittkort på markedet med BankAxept. Ut over dette er kortet ubrukelig; ikke antydning til spor av bonuser, bare noen fullstendig uinteressante "deals" innimellom.

    Eneste fordel nå er at man slipper gebyrene et vanlig bankkort har.

    Jeg anskaffet kortet for mange år siden da de hadde 3% eller noe slikt i cashback på dagligvarer, men vet ikke om jeg ville tatt meg bryet i dag. Kanskje ville jeg heller hatt litt "nødkontanter" i lommeboka. Tror kortet har vært i bruk én gang siste år, og det var på passkontoret
     
    Maggie and Upsaker like this.
  3. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    6,624
    Likes mottatt:
    14,532
    Bonuspoeng:
    293
    Legen min tar Amex. :cool:
     
    Jorge and Maggie like this.
  4. Spielhaug

    Spielhaug Medlem

    Innlegg:
    153
    Likes mottatt:
    115
    Bonuspoeng:
    43
    Det er jo helt sjukt...! :p
     
    indahla and holmen like this.
  5. Pyro

    Pyro Medlem

    Innlegg:
    204
    Likes mottatt:
    114
    Bonuspoeng:
    43
    Er legen din @drsyk ???
     
    Jorge, Erlingni, Maggie and 1 other person like this.
  6. Sikiduck

    Sikiduck Senior Medlem

    Innlegg:
    527
    Likes mottatt:
    919
    Bonuspoeng:
    93
    har ikke det dilemmaet jeg hos legen.

    av en grunn så har jeg ikke trengt siden mai å betale etter legebesøket, for et herlig liv vi lever:)
     
  7. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    6,624
    Likes mottatt:
    14,532
    Bonuspoeng:
    293
    Nei, er nok ikke det. Tar han Amex? I så fall får @drsyk mange nye kunder her! :D
     
    KVTL liker dette
  8. Maggie

    Maggie Senior Medlem

    Innlegg:
    730
    Likes mottatt:
    232
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg har hørt om flere Dnb total kunder som har sagt opp debet kortet sitt.
    Kommer selv til å gjøre det innen året er omme.
    Et annet godt tips for de som er Obos medlemmer,obosbanken tilbyr debetkort uten årsavgift :)
     
    sam11net liker dette
  9. Sikiduck

    Sikiduck Senior Medlem

    Innlegg:
    527
    Likes mottatt:
    919
    Bonuspoeng:
    93
    hvorfor bare ikke bruke sbanken? bedre debit kort og kundeservice får du ikke
     
  10. KVTL

    KVTL Aktivt Medlem

    Innlegg:
    440
    Likes mottatt:
    327
    Bonuspoeng:
    63
    Han får skaffe seg iZettle, knasker det meste av kort til en ok penge.
     
    holmen and Xflipper like this.
  11. geddi

    geddi Senior Medlem

    Innlegg:
    1,079
    Likes mottatt:
    1,840
    Bonuspoeng:
    113
    Er det noen som har opplevd problemer med å aktivere curve kortet?

    Jeg får feilmeldingen på bildet under. Jeg har vært i kontakt med curve support, ikke imponert over responstiden, som sier jeg må legge til og verifisere et kort i appen. Det hadde jeg gjort, og nå har jeg lagt til et kort nummer 2, men fremdeles samme feilmelding. Kortene er SAS EB MC og Widerøe EB visa, så definitivt utstedt i Europa.

    Screenshot_20191111-174152_Curve.jpg
     
  12. bombusfervidus

    bombusfervidus Senior Medlem

    Innlegg:
    1,016
    Likes mottatt:
    1,284
    Bonuspoeng:
    113
    Er det ikke curve-koret ditt du prøver å aktivere? Altså det koret du fikk i posten, enten blått eller svart. Kan ikke huske det er slik du legger til underliggende kort i alle fall.
     
  13. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    1,304
    Likes mottatt:
    2,957
    Bonuspoeng:
    113
    Nokon som har opplevd at Curve belastar same transaksjon to gangar? Gjorde eit kjøp i går etter jobb som vart registrert som normalt. No for nokre minutt sidan fekk eg notification på telefonen om at eg hadde gjort det same kjøpet igjen...
     
  14. geddi

    geddi Senior Medlem

    Innlegg:
    1,079
    Likes mottatt:
    1,840
    Bonuspoeng:
    113
    Jo, et blått curve kort jeg prøver å aktivere. Når jeg beskriver problemet til support sier de at jeg må legge inn et kredittkort i appen. Og det har jeg gjort, to til og med, men får ikke aktivert curve kortet.
     
  15. Sikiduck

    Sikiduck Senior Medlem

    Innlegg:
    527
    Likes mottatt:
    919
    Bonuspoeng:
    93
    har du fått curve kortet?
     
  16. geddi

    geddi Senior Medlem

    Innlegg:
    1,079
    Likes mottatt:
    1,840
    Bonuspoeng:
    113
    Jepp
     
  17. Erlingni

    Erlingni Aktivt Medlem

    Innlegg:
    307
    Likes mottatt:
    261
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg har opplevd akkurat det... Etter noen dager ble den slettet igjen.
    Dette skjer bl.a. hvis det gjøres en reservasjon på beløpet rett før det blir belastet. Alle andre ser det som samme transaksjon, men ikke Curve, de ser det som to...
     
  18. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    1,304
    Likes mottatt:
    2,957
    Bonuspoeng:
    113
    Takk for svar. Får sitje stille i båten over helga :)
     
  19. Jorge

    Jorge Senior Medlem

    Innlegg:
    976
    Likes mottatt:
    1,242
    Bonuspoeng:
    93
    Hvis man bruker debetkort to ganger i året-ish. Hva er bedre med dette debetkortet som koster 275 kroner kontra alle de andre debetkortene som koster 275 kroner?
     
    Maggie liker dette
  20. coconuts

    coconuts Medlem

    Innlegg:
    109
    Likes mottatt:
    93
    Bonuspoeng:
    28
    Jeg har også opplevd det samme. I mitt tilfelle ble beløp nr 2 belastet fire dager etter beløp nr 1. Begge ble bokført. Ingen ble slettet. Curve appen viste kun 1 transaksjon, mens appen til det underliggende kortet viste at Curve har trukket kortet 2 ganger...o_O Måtte ta kontakt med Curve support og få de til å tilbakeføre beløpet.
     

Del denne siden