Samletråd Curve/revolut/SAS TW/N26/+++

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av drsyk, 03. des 2018.

  1. mariuso

    mariuso Nytt Medlem

    Innlegg:
    32
    Likes mottatt:
    101
    Bonuspoeng:
    33
    Hei

    Jeg betaler hver måned en god del skatt til et europeisk skattekontor. Har hittil gjort denne overføringen direkte i revolut med overføring fra sbanken debetkort. Dette blir fort noen titusener i løpet av et år, så en potensiell kilde for litt ekstrapoengopptjening.

    Noen som har er godt innspill til strategi for å få god opptjening på dette?

    Har SAS MC-kort.
     
  2. Volt

    Volt Medlem

    Innlegg:
    185
    Likes mottatt:
    83
    Bonuspoeng:
    28
    Slipper å ha med seg Curve-kortet i lommeboka.
     
    Sikiduck liker dette
  3. fly4fun

    fly4fun Aktivt Medlem

    Innlegg:
    454
    Likes mottatt:
    338
    Bonuspoeng:
    63
    Vel, plutselig en del korter som ikke støttes direkte av Google Pay kan brukes likevel.
    Har du mobilen med deg kan du betale via Curve med Seb MasterCard og mange andre plutselig
     
    Sikiduck liker dette
  4. Sikiduck

    Sikiduck Senior Medlem

    Innlegg:
    689
    Likes mottatt:
    1,219
    Bonuspoeng:
    93
    Tar alle Curve kortet, eller kun steder som tar Mastercard? Sånn butikker, hvis jeg skal spørre om de tar kortet, ikke alle vet hva Curve er.
     
  5. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,773
    Likes mottatt:
    10,106
    Bonuspoeng:
    183
    Det fysiske Curve-kortet er et helt vanlig Mastercard, så da må nesten plassen du handler på akseptere Mastercard for at du skal kunne bruke Curve der.
     
  6. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,123
    Likes mottatt:
    1,853
    Bonuspoeng:
    113
    Verd å nevne at det er et MasterCard Debit, så det betyr at det fungerer på noen få steder som ikke tar kredittkort (det det er selvsagt ikke et BankAksept kort), men at kan få problemer på offline terminaler (som f.eks. ombord fly).
     
  7. Xaantiam

    Xaantiam EB n00b

    Innlegg:
    462
    Likes mottatt:
    371
    Bonuspoeng:
    63
    Noen som har erfart trøbbel med bruk av Curve med SAS MC PointEarner? Fruen har hatt flere transaksjoner i dag som har blitt avvist (Lyft, butikker, restaurant) med bruk av Curve + SAS MC, men der det har gått helt fint å bruke SAS MC direkte. Jeg mistenker nå at SAS MC har blokkert all bruk av Curve nå...
     
  8. NorFlight

    NorFlight Senior Medlem

    Innlegg:
    1,305
    Likes mottatt:
    2,436
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg hadde tilsvarende problem ved bruk av Curve og SAS MC (hovedkort) i Amsterdam i slutten av oktober. Løsningen jeg fant for å kunne bruke Curve var å gå inn i appen (eller i nettbanken for SAS MC) under "Kort" og "Kjøpsinnstillinger" og så velge "All netthandel inntil videre". Stilte tilbake til "Tryggere netthandel" da jeg kom tilbake til Norge.

    I Berlin i månedsskifte august/september fungerte det helt fint uten å gjøre noe... I Norge, Sverige og Tyskland har jeg aldri hatt problem med at det står på "Tryggere netthandel"

    Basert på info som sto på SAS MC sine sider, så lurer jeg på om det har noe med "hvordan" terminalene er knyttet opp mot MC og hvor gamle/nye de er...

    Fikk forøvrig tekstmelding fra SAS MC hver gang Curve-transaksjonen ble avvist, som sa at transaksjonen var avvist, men at jeg ev. kunne svare på meldingen og dermed fikk åpnet for all handel i 1 time.
     
  9. Xaantiam

    Xaantiam EB n00b

    Innlegg:
    462
    Likes mottatt:
    371
    Bonuspoeng:
    63
    Det viste seg at SAS MC ble litt forvirret av samtidige transaksjoner gjort i London (med Curve), og transaksjoner gjort i USA (SAS MC) og at det var en sikkerhetsmekanisme som slo inn. Betryggende forsåvidt, og enkelt å ordne opp i. :)
     
    drsyk liker dette
  10. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Godt å høre at det ordnet seg, viktig å ikke blande kortene:rolleyes:
     
    Erlingni and Xaantiam like this.
  11. Radio

    Radio Medlem

    Innlegg:
    167
    Likes mottatt:
    139
    Bonuspoeng:
    43
    Kjøpte to middager på Matboden i Torrevieja ( Spania) sist fredag som kostet 10 Euro pr middag. Den ene ble betalt med Curve gjennom Widerøekortet, og den andre med SAS Mastercard Premium. ( SAS/Widerøe kort har 2% valutapåslag)
    SAS Mastercard Premium kommer valutapåslaget frem i appen, først 3 dager etter at jeg har brukt kortet!
    Kostnad i NOK med bruk av SAS Mastercard = 103.38
    Kostnad i NOK med bruk av Curve = 101.26
    Bor her i fem måneder, og i tillegg har jeg lagt inn de tre største matvarekjedene med "Curve" cashback på 1 prosent frem jul.
    Erfaring så langt, er at Curve kortet ( Jeg har blått kort) fungerer utmerket, og har ikke blitt avvist en gang siden jeg kom hit for 14 dager siden.
     
  12. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,464
    Likes mottatt:
    5,614
    Bonuspoeng:
    183
    Curve blue har en grense på 500£ pr. måned før valutapåslag slår inn. Det er kanskje kjekt å vite på forhånd.
     
  13. Radio

    Radio Medlem

    Innlegg:
    167
    Likes mottatt:
    139
    Bonuspoeng:
    43
    Klar over den, og bytter kort når jeg er hjemme i Norge igjen. I tillegg er det fortsatt mange restauranter og barer som kun tar i mot kontant.
     
  14. Sikiduck

    Sikiduck Senior Medlem

    Innlegg:
    689
    Likes mottatt:
    1,219
    Bonuspoeng:
    93
    Har dere koblet debit kortet deres til Curve?
    Er litt skeptisk til å la en tredjepart ha all info på debitkortet som gjerne huser en del penger ...
     
  15. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Nei...Debet/VISA er bannlyst(Kun for bonusjeger) såfremt en ikke er fanget i luksusfellen...
     
    jgroneng liker dette
  16. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,750
    Likes mottatt:
    21,956
    Bonuspoeng:
    293
    Debetkort har jeg ikke hatt på mange år.
     
    Maggie liker dette
  17. sam11net

    sam11net Senior Medlem

    Innlegg:
    701
    Likes mottatt:
    394
    Bonuspoeng:
    63
    Men hvordan betaler du da for legebesøk?

    Kanskje det bare er mitt legekontor, men den gangen jeg er innom i året, så må jeg alltid betale med debit kort. (trodde det var likt over alt, siden det var staten).
    Ellers må jeg betale 75kr i faktura gebyr. Men det er ikke vært det å betale i payr.
     
  18. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,750
    Likes mottatt:
    21,956
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har bedt om faktura. 75kr er mindre enn 250kr som mitt debetkort kostet. Men klart, er man hos legen mer enn 3 ganger i året så lønner det seg jo ikke lengre.
     
  19. sam11net

    sam11net Senior Medlem

    Innlegg:
    701
    Likes mottatt:
    394
    Bonuspoeng:
    63
    Det er helt forståelig, og bra jobba.
    Selv så krever DNB at jeg er totalkunde for å kunne ha lånet som jeg har, og da må jeg ha debitkort.
     
  20. Wanderlust

    Wanderlust Senior Medlem

    Innlegg:
    921
    Likes mottatt:
    706
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har et yA Bank kredittkort som "nødkort", antagelig eneste kredittkort på markedet med BankAxept. Ut over dette er kortet ubrukelig; ikke antydning til spor av bonuser, bare noen fullstendig uinteressante "deals" innimellom.

    Eneste fordel nå er at man slipper gebyrene et vanlig bankkort har.

    Jeg anskaffet kortet for mange år siden da de hadde 3% eller noe slikt i cashback på dagligvarer, men vet ikke om jeg ville tatt meg bryet i dag. Kanskje ville jeg heller hatt litt "nødkontanter" i lommeboka. Tror kortet har vært i bruk én gang siste år, og det var på passkontoret
     
    Maggie and Upsaker like this.

Del denne siden