Samletråd Curve/revolut/SAS TW/N26/+++

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av drsyk, 03. des 2018.

1. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    8,709
    Bonuspoeng:
    293
    Litt googling kan indikere at Curve sluttet å skjule at det er snakk om kontantuttak for et drøyt år siden. Etter krav fra VISA og Mastercard

2. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    2,298
    Bonuspoeng:
    93
    Ved overføring av penger via feks Ria, er det mulighet for å betale med kredittkort. Noen måte å få bonuspoeng ved slik overføring? Eller vil det telles som kontantuttak? Har primært DNB SAGA MC, SAS MC og Amex.

3. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,136
    Bonuspoeng:
    113
    Har fått avvist noe curve betalinger i utlandet med saga MC i bakgrunn, curve skynder på DnB. Noen andre som har hatt problemer i den retningen i det siste? Har ikke nådd å høre med DnB enda...
    De samme betalingene fungerer greit med DnB kortet når Curve blir avvist

4. Wanderlust

Wanderlust Senior Medlem

Likes mottatt:
    894
    Bonuspoeng:
    113

Samme hos meg i dag da jeg skulle betale de påkrevde $21,- til Trump for nytt ESTA, Curve med underliggende DNB. Gadd ikke dille mer med det, og betalte bare med SEB i stedet.

5. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,136
    Bonuspoeng:
    113
    Spurte DnB chatten nå. Fikk forklart at mitt DnB kort nok er sperret,for tapping og må nullstille ved å bruke det på gamlemåten i en kortterminal.

6. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,136
    Bonuspoeng:
    113
    Å bruke kortet ved å sette det inn i en terminal hjalp ikke. DnB mener at dem ikke har sperret for noe og fortsetter å prate om for mye tapping.
    Curve har ingen forklaring.
    Har dere andre med DnB kort klart å bruke Curve etter 1. August?

7. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    2,298
    Bonuspoeng:
    93
    Jepp, brukt det mange ganger via Curve siden 1. august.

8. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,136
    Bonuspoeng:
    113
    Takk for svar. Det gjør det hele enda mindre logisk :confused::rolleyes:

9. Nordlands

Nordlands EBD

Likes mottatt:
    5,771
    Bonuspoeng:
    183
    Opplevde på en måte det motsatte i Japan i april. DNB MC og 2 kort fra SEB sluttet å virke, tilsynelatende når jeg ville fått krav om å taste PIN i Norge noe som aldri dukket opp der. Samtidig fikk jeg fortsatt belastet de samme kortene gjennom Curve. Virket ikke med chip&PIN med en gang jeg kom tilbake til Norge, men etter en uke eller noe fikk jeg plutselig brukt de som normalt igjen.

10. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,136
    Bonuspoeng:
    113
    Tro om det hjelper å fjerne kortet fra Curve og prøve å legge det til igjen?
    Antar det ender med at jeg ikke får lagt det til da...

11. Nordlys

Nordlys Enkel gutt fra landet.

Likes mottatt:
    285
    Bonuspoeng:
    63
    Mulig besvart før, men er det noe kort som gir eurobonuspoeng brukt gjennom Curve? Gjør Amex? SAS MC gjør vel ikke..

12. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    2,298
    Bonuspoeng:
    93
    DNB Saga MC gir poeng via Curve.

13. maxn

maxn Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Fjern hvis ikke lov- men dette er trolig eneste tråden der det er samtlige med Revolut. Kjøper gjerne RevPoints/avios av deg som leser hvis du har. Trenger til reise. 10€ overføringsgebyr dekker jeg. Sømløst mellom avios partnerne.

14. InCognito

InCognito Medlem

Likes mottatt:
    23
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg prøver å forstå Revolut/Curve og få tak på om jeg bør ha et/begge eller ikke.
    Jeg har Amex Platinum og SAS MC Premium. Ca 10 turer utenlands i løpet av et år, men sikkert 90% bruk i NOK. Få kontaktuttak. Er det noen klare oppsider ved å skaffe seg Curve/Revolut med min bruk, og hvilket kort og nivå bør jeg eventuelt velge?

15. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    11,370
    Bonuspoeng:
    183
    Curve er helt uaktuelt for deg, mener nå jeg.
    Revolut gir mening for litt bedre valutakurs. Du skriver 10% av forbruket er i lokal valuta, men det vil være pengebeløpet som avgjør om det lønner seg eller ikke.

Del denne siden