Samletråd Curve/revolut/SAS TW/N26/+++

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av drsyk, 03. des 2018.

1. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    8,846
    Bonuspoeng:
    293
    Litt googling kan indikere at Curve sluttet å skjule at det er snakk om kontantuttak for et drøyt år siden. Etter krav fra VISA og Mastercard

2. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    2,532
    Bonuspoeng:
    93
    Ved overføring av penger via feks Ria, er det mulighet for å betale med kredittkort. Noen måte å få bonuspoeng ved slik overføring? Eller vil det telles som kontantuttak? Har primært DNB SAGA MC, SAS MC og Amex.

3. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,163
    Bonuspoeng:
    113
    Har fått avvist noe curve betalinger i utlandet med saga MC i bakgrunn, curve skynder på DnB. Noen andre som har hatt problemer i den retningen i det siste? Har ikke nådd å høre med DnB enda...
    De samme betalingene fungerer greit med DnB kortet når Curve blir avvist

4. Wanderlust

Wanderlust Senior Medlem

Likes mottatt:
    907
    Bonuspoeng:
    113

Samme hos meg i dag da jeg skulle betale de påkrevde $21,- til Trump for nytt ESTA, Curve med underliggende DNB. Gadd ikke dille mer med det, og betalte bare med SEB i stedet.

5. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,163
    Bonuspoeng:
    113
    Spurte DnB chatten nå. Fikk forklart at mitt DnB kort nok er sperret,for tapping og må nullstille ved å bruke det på gamlemåten i en kortterminal.

6. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,163
    Bonuspoeng:
    113
    Å bruke kortet ved å sette det inn i en terminal hjalp ikke. DnB mener at dem ikke har sperret for noe og fortsetter å prate om for mye tapping.
    Curve har ingen forklaring.
    Har dere andre med DnB kort klart å bruke Curve etter 1. August?

7. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    2,532
    Bonuspoeng:
    93
    Jepp, brukt det mange ganger via Curve siden 1. august.

8. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,163
    Bonuspoeng:
    113
    Takk for svar. Det gjør det hele enda mindre logisk :confused::rolleyes:

9. Nordlands

Nordlands EBD

Likes mottatt:
    5,857
    Bonuspoeng:
    183
    Opplevde på en måte det motsatte i Japan i april. DNB MC og 2 kort fra SEB sluttet å virke, tilsynelatende når jeg ville fått krav om å taste PIN i Norge noe som aldri dukket opp der. Samtidig fikk jeg fortsatt belastet de samme kortene gjennom Curve. Virket ikke med chip&PIN med en gang jeg kom tilbake til Norge, men etter en uke eller noe fikk jeg plutselig brukt de som normalt igjen.

10. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,163
    Bonuspoeng:
    113
    Tro om det hjelper å fjerne kortet fra Curve og prøve å legge det til igjen?
    Antar det ender med at jeg ikke får lagt det til da...

11. Nordlys

Nordlys Enkel gutt fra landet.

Likes mottatt:
    295
    Bonuspoeng:
    63
    Mulig besvart før, men er det noe kort som gir eurobonuspoeng brukt gjennom Curve? Gjør Amex? SAS MC gjør vel ikke..

12. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    2,532
    Bonuspoeng:
    93
    DNB Saga MC gir poeng via Curve.

13. maxn

maxn Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Fjern hvis ikke lov- men dette er trolig eneste tråden der det er samtlige med Revolut. Kjøper gjerne RevPoints/avios av deg som leser hvis du har. Trenger til reise. 10€ overføringsgebyr dekker jeg. Sømløst mellom avios partnerne.

14. InCognito

InCognito Medlem

Likes mottatt:
    23
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg prøver å forstå Revolut/Curve og få tak på om jeg bør ha et/begge eller ikke.
    Jeg har Amex Platinum og SAS MC Premium. Ca 10 turer utenlands i løpet av et år, men sikkert 90% bruk i NOK. Få kontaktuttak. Er det noen klare oppsider ved å skaffe seg Curve/Revolut med min bruk, og hvilket kort og nivå bør jeg eventuelt velge?

15. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    11,556
    Bonuspoeng:
    183
    Curve er helt uaktuelt for deg, mener nå jeg.
    Revolut gir mening for litt bedre valutakurs. Du skriver 10% av forbruket er i lokal valuta, men det vil være pengebeløpet som avgjør om det lønner seg eller ikke.

16. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    2,532
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har siste par dagene gradvis overført transaksjoner via Curves GBIT fra mitt DNB Saga Visa til mitt DNB Saga MC.

I går mens jeg holdt på, fikk jeg feilmeldinger. Lot det være. Prøvde igjen i dag, samme feilmelding. Mistenkte at DNB har blokkert MC kortet mot Curve. Prøvde å gjøre et kjøp der MC er valgt som kort i Curve, curve sier utsteder blokkerer.

Prøvde så med DNB Saga Visa, det fikk gjennom.

Noen som vet om dette er en midlertidig blokk, eller må jeg kontakte DNB?

Screenshot_20260104_164021_Curve Pay.jpg

Screenshot_20260104_164602_Email.jpg

Last edited: 04. jan 2026
    Spielhaug liker dette
  17. WingmanWizard

WingmanWizard Medlem

Likes mottatt:
    180
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg fikk til å flytte nå, bare tok en liten test.

18. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    2,532
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har flyttet mye siste dagene. Men tror DNB anså det suspekt at det var mye på en gang og de har blokkert curve fra kortet. Lurer bare på om blokkeringen er midlertidig.

19. WingmanWizard

WingmanWizard Medlem

Likes mottatt:
    180
    Bonuspoeng:
    43
    Det kan være at dette slår ut i systemene. Prøve igjen om noen dager, om det ikke går så ringe..

DJasko liker dette
  20. Teknolai

Teknolai EBD

Likes mottatt:
    267
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg har tidligere flyttet mange transaksjoner på kort tid, og møtte da på en sperre hos DNB. Jeg mener å huske det var antallet transaksjoner per døgn eller over et antall døgn. Er et par år siden nå, så husker ikke detaljene lenger.

Jeg ringte DNB, og de forklarte. Mener å huske at det ikke var noe å gjøre annet enn å vente.

DJasko liker dette

Del denne siden