Samletråd Curve/revolut/SAS TW/N26/+++

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av drsyk, 03. des 2018.

1. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    9,241
    Bonuspoeng:
    293
    Samme som skjedde med SAS Mastercard den gangen det gav poeng for Curvetransaksjoner med andre ord.

2. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,596
    Bonuspoeng:
    113
    Er nok lurt å ta det litt rolig. Har selv flyttet en god del siden fredag. Men stresser ikke med det, har jo en hel måned på meg, minst.

3. btm

btm Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,649
    Bonuspoeng:
    93
    Curve-kortet mitt (standard/basic) gikk ut på dato, så Curve deaktiverte det. Når jeg tok kontakt på chat for å få det aktivert igjen skrev de at de kostnadsfritt sendte et nytt kort i posten. Jeg spurte egt bare etter et digitalt kort, men så lenge det ikke koster meg noe skrev jeg at det var fint.

2 uker senere får jeg en faktura fra Posten på fortollingsgebyr på en forsendelse fra Curve. 4kr toll og 46kr fortollingsgebyr. Unødvendig irriterende :rolleyes:. Hadde faktisk droppet det om jeg hadde vist det - bare av prinsipp.

Noen andre som har påklaget et slikt gebyr, enten til Posten eller Curve?

4. btm

btm Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,649
    Bonuspoeng:
    93
    Etter et par dagers venting fikk jeg tildelt en saksbehandler i chatten som godskrev beløpet som Curve Cash, mot å få en kopi av betalingsbekreftelsen fra Posten.

5. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    24,682
    Bonuspoeng:
    293
    Av nysgjerrighet: hvorfor flytte transaksjoner mellom disse to DNB-kortene?

6. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    81,551
    Bonuspoeng:
    293
    Sikkert for å flytte spend til MC på denne siden av nyttår?

7. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    5,966
    Bonuspoeng:
    183
    Som @holmen sier så makset jeg spend på 700k innen oktober. Hadde greit med nivåpoeng for diamant og trenger spend på Saga MC på dette året ;)

indahla liker dette
  8. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    24,682
    Bonuspoeng:
    293
    Dumt spørsmål, men forsøker likevel:
    Er det mulig å benytte Curve til å flytte transaksjoner fra MC til Amex, hvis butikken ikke godtar Amex? Høres jo egentlig for godt til å være sant ...

9. WingmanWizard

WingmanWizard Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    204
    Bonuspoeng:
    43
    Tror ikke AMEX kan legges inn i Curve, så nei.

10. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    9,241
    Bonuspoeng:
    293
    Nei. Curve prøvde seg på en løsning hvor man kunne fylle på en wallet med Amex og bruke av denne, men de ble bannlyst av Amex i løpet av den første uka av betatestingen og gadd aldri lage en løsning Amex kunne gå med på.

11. avis

avis Senior Medlem

Likes mottatt:
    68
    Bonuspoeng:
    28
    Hvordan gikk det til slutt?
    Var det permanent sperre fra DNB eller bare midlertidig?

12. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    5,966
    Bonuspoeng:
    183
    Kom akkurat inn for å svare. Den ble midlertidig. Vil anslå 24-36t.
    Har nå siste dagen overført 5-7 transaksjoner om ganger med noen timers mellomrom, uten hickups.

Teknolai and avis like this.
  13. alexeik

alexeik Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Hei! Kan noen invitere meg til Lunar Bank App, slik at vi begge to får 200 kr?

14. geddi

geddi Veteran

Likes mottatt:
    4,897
    Bonuspoeng:
    113
    Lenge siden jeg har brukt Curve/Revolut kortene, så mye kan ha forandret seg.

Jeg trenger å ta ut kontanter og det jeg lurer på er:
    1} om jeg bruker SAS MC, vil det regnes som kontantuttak med løpende renter fra uttaksdato?
    2} om jeg bruker DNB private banking visa/debet, blir jeg belastet de vanlige 40 kr i uttaksgebyr? 1.99% valutapåslag faller bort regner jeg med siden curve/revolut tar deg av valutavekslingen?

Setter pris på svar. Noen som vet?

15. avis

avis Senior Medlem

Likes mottatt:
    68
    Bonuspoeng:
    28
    Kan svare på første spørsmål: SAS MC registreres som kontantuttak – ingen poenger, men det påløper ingen renter. Ikke helt sikker, men jeg mener uttaket tidligere var begrenset til 4 000 kr.

geddi liker dette
  16. tobeornot999

tobeornot999 Gold Star, Sapphire OneWorld, Gold Skyteam

Likes mottatt:
    14,720
    Bonuspoeng:
    293
    På pkt 2: jeg fylte på Revolut fra DnB kort nylig, ingen uttaksgebyr som jeg kan se på oversikten (men har ikke fått måneds-regningen ennå)

Ser ut til at de behandler det som varekjøp, bortsett fra at de ikke gir spend/bonus til EBP på slike transaksjoner.

Husk å overføre til en NOK konto og belast NOK på DnB kortet, så er det ingen valuta påslag nei. Bare Revolut fees, som for meg i praksis alltid er gratis, siden jeg har Metal. Men dette varierer kommer hvilket nivå du har kjøpt.

geddi liker dette
  17. Teknolai

Teknolai EBD

Likes mottatt:
    377
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg får heller ikke noen gebyrer ved kontantuttak med Curve og dnb. Av og til får jeg til og med poeng fra DnB som om det var vanlig varekjøp.

tobeornot999 and geddi like this.

Del denne siden