Ufattelig amatørmessig rutelansering: 4 timer forsinket avgang, så 8 timer flyvning til ingen steds og tilbake på CPH på morran. https://www.flightradar24.com/data/flights/sk969
De hadde vel ikke smurt alle i indisk luftfartsmyndigheter godt nok, kommer ikke langt i slike land da....
Dette er en ganske usaklig kommentar som bygger på gamle stereotypier om India. Selv om korrupsjon fortsatt eksisterer, slik den gjør i de fleste land, har India de siste årene gjennomført omfattende digitalisering og formalisering av offentlige prosesser nettopp for å redusere muligheten for påvirkning og uformelle løsninger. Om SAS har måttet snu, er det langt mer sannsynlig at det skyldes at de har bommet på et regulatorisk eller operativt forhold enn at noen ikke har «smurt» de rette personene.
Det forutsetter jo at mer enn en håndfull passasjerer vet om/gidder å be om kompensasjon. Men det har vel blitt mer oppmerksomhet rundt dette de siste årene, så kanskje det er flere nå.
Helt enig! Dårlig planlegging ser det likevel ut til å være. Inntil evt tech eller vær eller noe operativt kunne være en forklaring.
Ville være være overrasket om flere enn 10% ber om EU261. Resten gjør ingenting, bortsett fra en god andel som ber om dekning på reiseforsikring, får negativt svar og henvisning til å ta det opp med flyselskapet. Som de fleste i neste omgang dropper å gjøre. Bare mine antagelser, men de er neppe helt "far out".
Mulig det ikke var smøring, men det påpekes i andre fora at India er ekstremt byråkratisk med mange fallgruver, og at det nok her årsaken ligger
Må bla opp. Stereotyper eller ikke, gammeldags eller ikke. Om det var guts for å nekte flight i motsatt retning så kunne det hjulpet… Prøv å få avregistrert ett fly uten å være venner med DGCA feks. Ukesvis.
Og alle bonusbilletter er borte. Sjekket for noen dager siden, og da var det en god del ledig. I går kveld skulle jeg og en kompis se om vi fant en oval weekend til BOM, og da var alle bonusbilletter borte.
https://www.hangar.no/indiske-medier-eierskapskrav-stanset-sas-rute-til-india/ Får se om det blir en ordning. Håper ruten overlever. @Wiolenze kjenner kanskje dette best om dette er mulig innen rimelig tid?
Når jeg ser på hva som skal til for at SAS skal få beholde en tildelt flyslot (avgangs- eller landingstid) på en koordinert flyplass, så er det håndhevt i forhold til en 80/20 regel. Så den klokka startet å tikke 3 Juni, så klarer ikke SAS i få ett fly til å lande der innen 4 Juli, så ryker flyslot'en deres, og da er det over og ut for SAS på BOM. Så har ikke flyet landet innen denne datoen så er ruta terminert av Indiske myndigheter, eller indirekte av dem siden BOM er en privat flyplass. Min mangefølelse er at dette ruta går i dass dessverre
Dette stemmer kanskje ikke, da SAS fremdeles selger billetter nå fra 9. juli. Jeg skulle dit med SAS 3. juli, men fikk cnx melding på fredag, kun i form av push-varsel i appen. Har foreløpig blitt booket om via BA og LHR etter at jeg ringte inn, men jeg ønsker helst SkyTeam, så prøver det før jeg aksepterer. Håper virkelig at ruten består, da dette er en fin routing til den delen av Asia.