Forhåpentligvis har de funnet alle ansatte i byråkratiet som behøver te-penger og at det ikke blir oppdaget at noen er glemt først når de er i luften neste gang.
Da skal det vistnok være i orden. https://flysmart24.no/2026/08/17/skal-ta-av-fire-maneder-forsinket/
Nå som drittjobben med tillatelser er unnagjort, og SAS har sått ett bein inni det Indiske markedet, så håper jeg at de åpner ei rute til DEL eller BLR. For 90 nå er prosent av det å komme seg igjennom det Indiske byråkratiet unnagjort, så så som SAS har sagt A, så kan de ligsågodt si B og satse mer på India. Men jeg må innrømme at det så ganske så svart ut for så lite som ei uke sida, men har nå snudd i forhold til dette og kan si at dette blir veldig bra for meg
Jeg fikk plukket opp en tur i oktober nå. Mye å velge mellom i oktober, sålenge man lever med ukurant feeder. Krysser fingre for ørliten schedule change eller same day change.
Bonusseter? De ble jo fjernet da ruten ikke kom i gang, kunne tenkt meg å booke noen om de nå gjøres tilgjengelig igjen.
Det kan ha vært tilfeldigheter for min del, helt klart. Returene var dog ikke synlig på awardhacks for meg, men i søket på sas.no dukket de opp. Var ledig biz på retur de to siste ukene i oktober når jeg booket.
Ingen bonusbilletter i business på enveissøk ut fra BOM, men en god del ledig for t/r. Fant denne på første forsøk:
Skal man gjette på at awardhack søker kun enveis, og lager oversikten basert på det, men at SAS har bedre tilgjengelighet ved søk t/r enn enveis? Det er i så tilfelle positivt. Har du datapunkter på om det gjelder andre ruter også?
Jepp. Det samme pleide å være tilfelle fra ICN, hvor business kun var tilgjengelig for t/r, men tror dette er endret nå? Awardfares varsler i det minste om seter i begge retninger på den ruta.
Med MC Premium så bestiller jeg bare enveis, også venter jeg på at det åpnes en biz på returen. Så får se hva SAS finner på, en SAS premium hjem fra BOM er godt nok på en dagflyvning hjem.
Det er angivelig tilgjengeligheten i oktober. Merk at dette er søk t/r SVG-BOM, og filtrert på kun biz. Har kun sjekket enkeltdatoer sporadisk, og det ser ut til å stemme.
Nesten for bra til å være sant. Men det er bare å hoppe på her! SAS sliter vel med potensielle tomme fly etter alt rotet på akkurat den ruten, så da er passasjerer bedre enn ingen ombord, selv om de bare betalte med EBP pluss avgifter.
Etter alle solemerker slippes bonusbilletter på autopilot ved tilstrekkelig lav fyllingsgrad etter hvert som det nærmer seg avgang. Dermed blir det en slags "perfekt storm" når ruten har vært stengt for salg og plutselig åpner opp igjen på en drøy måneds varsel.
Flere som skal til BOM i oktober? Send PM så kanskje vi sees. Treg i avtrekkern her så det det ble PY ut. Selvom det lander 0430 så er det jo bare en kveldsflight. Men biz hjem. Greit å sove hjem etter en god tur på byen. C hjem dukket ikke opp på enveis-søk online. I tillegg fikset ikke online mixed classes, så alt ble booket på luren.
Nytt slipp i natt med mange seter første halvår 2027. Flere utover i 2027 enn det som fremgår av utdraget under.
Merk også at det for oktober var veldig stor forskjell i tilgjengelighet ved søk t/r enn ved søk envei. Awardhacks søker nok kun en vei, og fanger kanskje ikke opp alle ledige billetter.