SAS AmEx Q&A

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Upsaker, 03. mai 2018.

1. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,674
    Bonuspoeng:
    293
    Du kan bytte pinkode på din side på americanexpress.no. Det innebærer vel at de sender deg et nytt kort, så jeg ville dobbeltsjekket at du kan bruke det kortet du allerede har fått mens du venter på det med ny pinkode :)

2. Trykkern

Trykkern Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    111
    Bonuspoeng:
    43
    Når jeg klikker på "Administrer PIN-kode" blir jeg bare satt tilbake til startsiden uten at noe annet skjer...

3. jtmath

jtmath Senior Medlem

Likes mottatt:
    474
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg fikk mitt Premium kort nr 2 idag :) som jeg ikke søkte på,så sto det Member since 12 på :) Men siden jeg hadde fått kort fra før så måtte jeg klippe det siden det også var sperret,ringte da inn og de skulle sende meg et nytt kort med riktige opplysninger på :)

4. prisjeger

prisjeger Travelhacker wannabe

Likes mottatt:
    417
    Bonuspoeng:
    63
    Har egentlig ikke så veldig bruk for AMEX i nærmeste fremtid, men landet på at jeg beholder det fordi det muligens blir vanskeligere å få nye kort til kortstokken fremover... Uansett: Lot være å gjøre noe aktivt i forhold til å bestille nytt kort, og fikk pinkoden i dag - sendt fra Florida mener jeg... Kort kommer vel etter, sammen med resten av juleposten - enda et julekort, med andre ord, fra AMEXNissen! Med forsendelse sist i desember er det vel et lite julemirakel om det kommer fram før 2019...

Har fulgt innleggene i denne tråden og må vel si jeg ikke er spesielt imponert over vår "nye" AMEXforbindelse så langt....:rolleyes:

5. haakonks

haakonks Veteran Moderator

Likes mottatt:
    10,436
    Bonuspoeng:
    183
    Fikk også AmEx Premium-kortet i posten idag.
    Kommer til å beholde det foreløpig, så skal jeg titte på de tradisjonelle AmEx-kortene som kommer i 2019.

6. sjabby

sjabby Medlem

Likes mottatt:
    133
    Bonuspoeng:
    43
    Pinkode i posten idag, fremskritt! Kanskje kortet er i boks før nyttår :)

7. wilco

wilco Medlem

Likes mottatt:
    266
    Bonuspoeng:
    63
    PIN-kode til mitt Premium kom i posten i dag, sendt fra Jamaica, men med returadresse i Florida... Skal uansett ikke bruke det kortet, da jeg ikke gjorde som jeg ble bedt om, og bestilte Elite-kortet utenom. Utrolig at de skal behandle eksisterende kunder så dårlig.

snus_mumrikken and Franco63 like this.
  8. induktans

induktans Gammelt nytt medlem

Likes mottatt:
    53
    Bonuspoeng:
    13
    Jeg er fersk med bonusfeber, men har snoket litt i forumet her, og ser at CT fra Amex er en del av nøkkelen til et lykkelig liv. Så jeg bestilte og fikk Elite-kortet her for et par uker siden. Mottok også statuspoeng, som vippet meg over til EBG.

Jeg ser også at konsensus her i tråden er at man kan bestille elite, få 20k poeng, og så bytte til Amex premium, uten å miste disse poengene, men med nullstilling av CT-opptjening. Er det noen som har forsøkt dette?

Jeg ønsker gjerne å begynne CT-opptjeningen på premium-kortet raskest mulig, men samtidig er jeg redd for å miste gull-statusen...

jonss liker dette
  9. marekz

marekz Medlem

Likes mottatt:
    412
    Bonuspoeng:
    63
    Det er ikke sendt fra Jamaica. Det er sendt fra Jamaica, NYC, som er en bydel i New York.

Fikk forøvrig også PIN koden i dag. Jeg har sittet stille i båten og ventet. Har også fått en slags e-post fra American Express med setningen "vi håper du er fornøyd med kortet ditt."

Også svært lite fornøyd med å motta kortet såpass sent (ikke fått det enda, kun pin), til tross for "member since 2011". De har selv skapt en forventning de ikke klarte å holde.

Mbj liker dette
  10. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,684
    Bonuspoeng:
    293
    Fikk mail i dag med invitasjon til å opprette bruker på hjemmesiden...
    Men kort og kode har jeg ikke sett snurten av. Andre som også har fått sånn epost og ikke kort og kode?

11. HaraldOslo

HaraldOslo Veteran

Likes mottatt:
    4,361
    Bonuspoeng:
    113
    Fikk også pinkode i dag, for premium-kortet. Da kan det jo se ut til at premium-kortet kommer før elite-kortet, så da må jeg se hvilket kort jeg beholder (sannsynligvis premium-kortet)

12. Schlandy

Schlandy Veteran

Likes mottatt:
    4,580
    Bonuspoeng:
    113
    Fikk pinkode og mail i går. Kortet ikke kommet

RoadKing liker dette
  13. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,129
    Bonuspoeng:
    293
    Fikk PIN i posten i går, og e-post med velkommen i går kveld. Har ikke fått kortet.

Men, fikk Elite for tre uker siden, og er godt i gang med opptjening av CT. :cool:

14. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,414
    Bonuspoeng:
    293
    Fikk også epost om å nytt premium kort igår, som ikke er bestilt, ringer kundeservice idag:confused:.

Har de virkelig ingen styr på sakene sine på den ny etablerte "AmEx avdelingen"o_O

Hvor er Hjalmar fra Ikano når han sårt trengs :p

15. wilco

wilco Medlem

Likes mottatt:
    266
    Bonuspoeng:
    63
    Haha, det var i alle fall litt mer logisk. Godt noen har bedre geografikunnskaper enn meg :D

marekz liker dette
  16. Rohass

Rohass Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    2,100
    Bonuspoeng:
    93
    Fikk også mail idag hvor de håpet jeg nå hadde aktivert kortet mitt...
    Men jeg har hverken fått kode eller kort tilsendt enda.

Jeg er blandt de som bare har ventet & regnet med at det nye kortet ville dukke opp. Irriterende at jeg ikke bare bestillte kort selv for lenge siden da jeg har hatt utlegg på 70K med SAS & Radisson siden tidlig November, og reiser nå bort for 2 uker i hele julen, og hadde gjerne tatt det med på turen.

17. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,674
    Bonuspoeng:
    293
    Oi oi.. nå har vi fått personlig mail fra Adm. Dir i Amex Norden også... med ønske om en god jul. Litt leit at han ikke klarer norske bokstaver som æøå i navn, men det får så være.....

pikarioh and drsyk like this.
  18. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,414
    Bonuspoeng:
    293
    @Jorge har du smisket deg til toppen av kranse kaka nå :D sikker på ikke fått noen ekstra EB som jule gave :cool:

19. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,674
    Bonuspoeng:
    293
    Var jo det jeg hadde håpa på, men han skrøyt bare av at han hadde booka seg bonustur til Reykjavik og av at polet hadde begynt å ta amex :D:p

drsyk liker dette
  20. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,414
    Bonuspoeng:
    293
    @Jorge ja det var jo en viktig info! Polet+Amex=Sant :D:D:D Blir jo passe tørst i jula :rolleyes: bobler til nyttårs aften og greier... tjener jo CT+EB på å bli drita å nå:D:D:D

Del denne siden