SAS AmEx Q&A

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Upsaker, 03. mai 2018.

1. Chrisljo

Chrisljo Veteran

Likes mottatt:
    1,992
    Bonuspoeng:
    113
    Kort mottat, usikker på hvor mye det blir brukt fremover, men bestemt meg for å oppgradere til elite over sommeren, som jeg tenkte å beholde i fem år.

2. stashorizor

stashorizor Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    120
    Bonuspoeng:
    43
    Er det sant at dye nye kortene har ingen benefits bortsett fra downgraded CT, tier points og en elendig forsikringspakke?

3. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,414
    Bonuspoeng:
    293
    @Chrisljo hmmmm vet du noe som jeg ikke vet siden du skal kun beholde kortet i 5 år? :eek::(:confused:

4. Storbaba

Storbaba Bitt av bonusbasiller..

Likes mottatt:
    2,356
    Bonuspoeng:
    113
    Amex Elite har en god reiseforsikring som bla. eliminerer alle ekstraforsikringer ifm. leiebil.....

Skarven liker dette
  5. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,674
    Bonuspoeng:
    293
    Vil gjette på at han da har lifetime gold ;)

drsyk liker dette
  6. stashorizor

stashorizor Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    120
    Bonuspoeng:
    43
    Elite sin reiseforsikring er så vidt jeg kan se dårligere enn nåværende SAS amex platinum (som kostet en brøkdel). Centurion Line platinum har både bedre RF og leiebil-F, men er og litt dyrere (innehar dog en rekke andre fordeler)

7. Boleole

Boleole Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    158
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg søkte og fikk premium i starten av november, i dag kom premium kort som følge av overføringen fra dnb til amex. Må jeg foreta meg noe, eller kan jeg slenge det sist ankomne kortet i skuffen og bruke det første jeg fikk? Det første vil ikke plutselig slutte å fungere vel?

8. Chrisljo

Chrisljo Veteran

Likes mottatt:
    1,992
    Bonuspoeng:
    113
    Da er lifetime gull sikret ;) mulig jeg kutter det før eller beholder det etter, men å låse inn gull og nesten sikkert diamant er nok verd det frem til da (har også Saga MC og SAS MC). CT er verd litt, men sliter med å bruke, 20/100 inntjening er bedre enn Saga, og med Curve kan ting bli enklere.

drsyk liker dette
  9. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,414
    Bonuspoeng:
    293
    @Jorge du skulle ha begynt med tipping da traff selve jackpoten :D

@Chrisljo Congratzzz med life status, da ser jeg tegninga :cool:

Curve og Amex forhandler i skrivende stund ektepakt for tiden, spørsmålet blir da hvor "hard to get" med tilsvarende særeie Amex krever for å inngå livslange løfter i både gode som onde dager. Eventyrets fortsettelse følger :eek:

You may kiss the bride by late 2019 :p

10. Earl

Earl Veteran

Likes mottatt:
    7,973
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg satt på gjerdet og ventet istedenfor å bestille nytt kort 1.11, og angrer litt nå som nesten 2 mnd er gått. Men i dag lå det nå 2 vinduskonvolutter i postkassen, en poststemplet Jamaica N.Y og en poststemplet Royal Mail, England. Jeg trodde egentlig kortselskaper forsøkte å unngå at både pin og kort skulle komme samtidig med tanke på eventuelle svindlere/tyver som stjeler fra posteno_O
    Uansett er kortet testet nå i kveld så det funker jo, men jeg sliter med at jeg må lære meg ny pin. Har forsøkt å gå inn på nettsiden deres for å se/endre pin slik FAQ sier man kan gjøre, men den funksjonen funker tydeligvis ikke:rolleyes::mad:

11. jtmath

jtmath Senior Medlem

Likes mottatt:
    474
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg ringte inn og ba de slette det kortet jeg fikk i posten så jeg ikke risikerer og betale for 2 kort fremover,beholdt det første kortet..

12. Boleole

Boleole Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    158
    Bonuspoeng:
    43
    Det var et godt poeng! Da ringer jeg inn i morgen og kansellerer det. Hadde egentlig ikke tenkt til å gjøre noe som helst

jtmath liker dette
  13. marekz

marekz Medlem

Likes mottatt:
    412
    Bonuspoeng:
    63
    Relatert, siden mange nå har både et Elite og Premiumkort på samme kundeforhold:

Kan man beholde Premium kortet i, si en måned, og deretter bestille Elite, for å få tre måneder gratis med Elite? Leser at siste frist for å få / "prøve" Elite, er 31.03, men det samme gjelder jo Premium.

Eller er det kundeforholdet, og ikke kortet, som er 3 måneder uten gebyr? Jeg ønsker ikke å spørre kundeservice (enda) for å ikke gi dem noen ideer.

14. sjabby

sjabby Medlem

Likes mottatt:
    133
    Bonuspoeng:
    43
    Pin kom i går, kort idag. Aktivert og skiftet pin. Grei prosess. Så får man oppgradere til Elite neste år tenker jeg.

15. Trykkern

Trykkern Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    111
    Bonuspoeng:
    43
    Hvordan skiftet du pinkode? Jeg fikk ikke til det i appen.

16. sjabby

sjabby Medlem

Likes mottatt:
    133
    Bonuspoeng:
    43
    Har ikke forsøkt det i appen, jeg ordnet det på nettsiden.

Last edited: 19. des 2018
  17. stargate82

stargate82 Medlem

Likes mottatt:
    23
    Bonuspoeng:
    8
    Har Elite og fikk som mange nytt premium i posten i går. Noen som vet om jeg kan beholde Elite til jeg har nådd første 150 000 for 1 CT. Så kansellere Elite og aktivere Premium? Eller vil jeg da risikere å betale for 2 kort, selv om jeg ikke aktiverer premium.

18. Calling

Calling Senior Medlem

Likes mottatt:
    10,662
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg fikk også endelig Elite i posten i går etter bestilling 6/12. Etter en del styr har jeg klart å opprette konto og logge på app. Jakten på 150k starter i dag.

19. Skarven

Skarven Senior Medlem

Likes mottatt:
    695
    Bonuspoeng:
    93
    Noen kan forklare forskjellen på dagens forsikring på platinium vs. nye elite? Leier litt bil både privat og har til nå aldri brydd meg om noen ekstra forsikringer.
    Har forøvrig heller aldri benyttet forsikringen så det kan jo hende jeg har tatt litt lett på det...

20. saetershagen

saetershagen Medlem

Likes mottatt:
    146
    Bonuspoeng:
    33
    Dette begynner å bli skikkelig komisk, fortsatt ikke noe kort, men ser at de lover alle kort inne 31.12, hvis ikke så må DU kontakte Amex....

Uansett, hvordan har dere fått refundert resterende årsavgift for det gamle kortet?

Del denne siden