SAS AmEx Q&A

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Upsaker, 03. mai 2018.

1. EndreD

EndreD Veteran

Likes mottatt:
    14,019
    Bonuspoeng:
    183
    Hmm... jeg skal totalrenovere et hus i 2019 så kommer til å få nok utlegg på kortet til at alt av CT oppnås enkelt. Kanskje jeg skal beholde det for å få 3xCT neste år. Er det som med det gamle kortet at kortet må fremdeles være aktivt før jeg evt bruker opp CT'en?

2. Monkeycat

Monkeycat Mmmm...beer...

Likes mottatt:
    363
    Bonuspoeng:
    63
    Hmmmm. Jeg fikk mitt Elite og 20.000 poeng i november. Noen som vet når jeg kan forvente neste ladning med poeng? Neste november eller når de 3 gratismånedene er gått ut i januar/februar?

3. awt

awt Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,993
    Bonuspoeng:
    93
    November.

4. Storbaba

Storbaba Bitt av bonusbasiller..

Likes mottatt:
    2,356
    Bonuspoeng:
    113
    Finnes på nettsiden når en velger "Se mer" under Eurobonus-delen på høyre side. Viser både omsetning og progressbar. AMEX burde absolutt få lagt dette til i appen. Kanskje alle som ringer kundeservice uansett formål burde nevne dette....

5. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,678
    Bonuspoeng:
    293
    Har prøvd min nye Amex i dag. Viser seg at touch funker dårlig på flertallet av terminalene. Imidlertid har chip blitt godtatt. Flere som deler den erfaringen?

Blaa liker dette
  6. Blaa

Blaa Veteran

Likes mottatt:
    2,625
    Bonuspoeng:
    113
    Har ikke fått tæpping til å funke.

RoadKing liker dette
  7. bombusfervidus

bombusfervidus Veteran

Likes mottatt:
    6,082
    Bonuspoeng:
    183
    Jepp. Mener å huske noen nevnte at årsaken ligger i norske terminaler og problemet vil bli løst tidlig i 2019.

8. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,153
    Bonuspoeng:
    113
    Vil advare litt her også.
    Ringte inn og fikk slettet premium, og sa gjentatte ganger hvilket kort det gjaldt og at det var PREMIUM som skulle vekk og ikke Elite.
    Skal nå dagen etter gjøre et kjøp på 10 laken og får avslag, i appen står det nå at mitt elite kort er slettet. Sitter i telefon med en medium til mye stresses amex kundebehandler som prøver og rette opp.

9. Pingus

Pingus Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,368
    Bonuspoeng:
    93
    Dette er vel i tråd med gjennomsnittsopplevelsen av kompetansen rundt Amex-lanseringen?

SAJblue and gert like this.
  10. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,153
    Bonuspoeng:
    113
    For et styr, og kaos.
    15 minutter på telefon. De skulle prøve og få det opp i løpet av dagen. Neste dag de er åpen er på Torsdag neste uke. Blir lett irritert om jeg nå går hele julen uten amex med flere utgifter planlagt.

11. KVTL

KVTL Senior Medlem

Likes mottatt:
    637
    Bonuspoeng:
    93
    Trøsten får være at man kanskje har lært noe til Centurion- line kortene skal skiftes ut

Men reagerte litt på denne vurderingen (ikke vedkommende som svarer), det er vel ikke alle som ønsker det offentlig at man har et kundeforhold? Et alternativ er å ringe selvfølgelig, men ikke alltid det passer.

856E3ABA-170E-4790-870E-29977625804E.jpeg

Tror det er på tide at de får satt på noen flere ressurser. Tror flyttejobben ble mer omfattende enn det de så for seg.

12. Skarven

Skarven Senior Medlem

Likes mottatt:
    695
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har ombestemt meg og ringte kundeservice og for å angre min oppsigelse på platinium. Går nå for Elite da "point sharing" plutselig åpner opp gode muligheter for familien :) Søk på nytt sier kundebehandler, det er enkelt og fort gjort.
    Fra søknaden ble sendt til den var godkjent og pinkode var satt gikk det 10 minutt :) Da er det bare å vene på posten!

13. FastLane

FastLane Medlem

Likes mottatt:
    169
    Bonuspoeng:
    43
    Da var det endelig min tur også, fikk både kort (Premium) og PIN i posten i går.

Må man få nytt kort om man bytter PIN koden?

14. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,839
    Bonuspoeng:
    293
    Nei. Man bytter på nett, bruker det én gang i terminal med gammel kode og så funker den nye.

RoadKing, Jorge and FastLane like this.
  15. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,678
    Bonuspoeng:
    293
    Mener bestemt at det funket på en av terminalene jeg prøvde.

16. wilco

wilco Medlem

Likes mottatt:
    266
    Bonuspoeng:
    63
    Dette er min store frykt når jeg nå skal avbestille mitt Premium-kort til fordel for Elite. Jeg har også vært så "heldig" at kortnummer på de to kortene er nesten identisk. Det ene slutter med 53112, og det andre med 53113 (selvsagt ikke akkurat de tallene, men poenget er at kun siste siffer er ulikt). Skal ikke mye tastefeil til før det går galt...

17. Erlingni

Erlingni Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    494
    Bonuspoeng:
    63
    Man kan jo seriøst ikke betale for to kort bare fordi man frykter at kundeservice ikke gjør jobben sin.... Dette er vel ikke plutselig noe lettere om to-tre måneder heller.
    Ble ingen problemer hos meg i hvert fall, brukte (det riktige) kortet senest i dag.

Skarven liker dette
  18. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,153
    Bonuspoeng:
    113
    nope.
    Krise av AMEX dette her. tar nå 1-5 virkedager og få kortet opp og gå igjen. etter 2 telefoner og 40 minutter sittenes og svare på dumme spørsmål. Fikk 750 poeng som plaster på såret, men veier ikke opp for og gå (hele)julen uten amex og et hotell som ble booket i dag for 10000 kroner.
    1/6 til AMEX kundeservice for inkompetanse, og amatørmessige greier. Hadde det ikke vørt for CT hadde kortet vært i søpla for lengst.

19. Pingus

Pingus Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,368
    Bonuspoeng:
    93
    Sikker på at de er HELT like? Mitt Elite kort er i -76 serien, mens Premiumkortet er i -77 serien.
    Kortnummeret er bygget opp:
    ABCD EFGHIJ KLMNO der (Såvidt jeg husker)
    AB= Korttype (Amex vs Visa/MC osv)
    CD= Landtilhørighet/-identifikasjon (Tidligere var Norge -54, nå -37, UK=42)
    EF= korttype/-valør. -76 = Elite, -77 er Premium, begge deler koblet opp mot landskoden. SAS-Amex Plat var tidligere -17. -88 er tungvekteren i UK og representerer alle kort assosiert med Centurionvalørkortet.
    GHIJ= Unike ID-nummer.
    KLMNO= kontrollsiffer samt kronologisk nummerering i forhold til hvor mange tidligere kort du har utstedt i denne serien og hvor mange kort som er tilknyttet kontoen din.

Det KAN være systemet nå er endret, men inndelingen representerer systematikken fra et par år tilbake.

Last edited: 22. des 2018
    Sonictravel liker dette
  20. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,153
    Bonuspoeng:
    113
    Ring inn og bekreft med ditt premium kort på telefonen når du må taste inn kortnummer

wilco liker dette

Del denne siden