SAS AmEx Q&A

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Upsaker, 03. mai 2018.

  1. wilco

    wilco Medlem

    Innlegg:
    248
    Likes mottatt:
    266
    Bonuspoeng:
    63
    Her har jeg nok ikke vært helt presis når jeg skrev den første posten min. Det er de 5 siste sifrene som er like (og selvsagt også de 5 første), med unntak av det aller siste som kun er +1 fra elite-kortet. Den strukturen du viser er helt korrekt, men det er jo da forsvinnende få siffer som er ulike mellom mine to kort.

    Tipset til @Xflipper om å taste inn premiumkortet på telefon når man avbestiller høres ut som veien å gå.
     
  2. ccurrahee

    ccurrahee Ikke helt statusløs da……

    Innlegg:
    10,644
    Likes mottatt:
    38,770
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg fikk e-post med beskjed om å ta kontakt med sikkherhetsavdelingen hos Amex om å ta telefonisk kontakt etter at jeg tok i bruk nytt kort og hadde et par større kjøp de første dagene.
    Kortet hadde blitt stengt ( etter mitt siste større kjøp) men ble åpnet igjen etter telefonkontakt. Slik at jeg aldri opplevde noen problemer med betaling annet en at jeg tok telefonisk kontakt med Amex.

    I går mottok jeg brev med ønske om at jeg bekrefter identitenen og adressen min. Amex ber om at jeg sender inn kopi av strømmregning, av bankkontoutskrift og fargekopi av pass.


    Er det noen andre som har fått tilsvarende brev?
     
  3. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    8,330
    Likes mottatt:
    24,070
    Bonuspoeng:
    293
    Velg dine brukersteder med omhu ;)
     
  4. ccurrahee

    ccurrahee Ikke helt statusløs da……

    Innlegg:
    10,644
    Likes mottatt:
    38,770
    Bonuspoeng:
    293
    Feil Kiwibutikk mener du?:)
     
    Cforoe liker dette
  5. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,547
    Likes mottatt:
    19,727
    Bonuspoeng:
    293
    Helt utrolig talentløst at de krever at du må identifisere deg med dette. Oser US/UK 80-tallet lang vei.

    Når jeg søkte om kort måtte jeg benytte bank-ID, som er en godkjent elektronisk identifisering i Norge.
     
  6. ccurrahee

    ccurrahee Ikke helt statusløs da……

    Innlegg:
    10,644
    Likes mottatt:
    38,770
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg måtte også benytte bank id når jeg søkte på kortet. Og det har jeg gjort. Dette brevet " tror jeg" . Er relatert til at jeg hadde flere større belastninger rett etter at jeg fikk kortet og at jeg derfor måtte ta kontakt med sikkerhetsavdelingen.
     
  7. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,547
    Likes mottatt:
    19,727
    Bonuspoeng:
    293
    Klarer ikke å se det å sende kopi av strømregningen hjelper noe på å identifisere deg, men da bare etter du har brukt masse på kortet. Utrolig uprofesjonelt. Hadde jeg fått noe sånt så hadde det havnet i pishing kategorien...
     
  8. ccurrahee

    ccurrahee Ikke helt statusløs da……

    Innlegg:
    10,644
    Likes mottatt:
    38,770
    Bonuspoeng:
    293
    Det er jeg enig med deg i. Så det er en av grunnen til at jeg spør om andre har opplevd det samme.
     
    jgroneng liker dette
  9. FastLane

    FastLane Medlem

    Innlegg:
    141
    Likes mottatt:
    169
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg søkte på Elite kortet 1.11, hørte ikke noe fra de før jeg fikk et brev i posten ca. en måned senere hvor de ba meg sende inn det samme (strømregning og bankutskrift).

    Men jeg gadd ikke å sende inn noe, ventet heller bare på Premium kortet som jeg fikk i posten denne uken (hadde DNB SAS AmEx Platinum).

    Så det er nok fra AmEx, men det er ekstremt tåpelig da BankID er langt bedre til å bekrefte en identitet enn kopi av noen brev.

    Men man ser jo det i selve login til nettbanken deres også, hvor man i 2018 logger inn med et brukernavn og passord uten noen form for 2FA/MFA. Hele denne overgangen fra DNB har vært en total vits.
     
    Mbj liker dette
  10. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,806
    Likes mottatt:
    28,319
    Bonuspoeng:
    183
    Enig,de har noen merkelige metoder angående vertifisering. Fødselsnummer,kortnummer med cvc,(trodde ikke man skulle si slikt på tlf?) personlig kode man har for å logge seg inn på amex.no over telefon.. Hele navnet,siste to siffer på kort,siste 2 siffer på telefonnummer,andre ting jeg har fortrengt.
    Ikke ser de at jeg nylig hadde Elite kortet først eller,samt hadde jeg vist 2 premium kort selv om jeg kun har mottatt 1... Når jeg spurte om kredittgrensen fikk jeg først vite at den måtte sa ann forbruket mitt. Fikk først 80K. Et tips for folk om de er PB kunder i en eller annen bank,er at bevis på dette får hevet grensen betraktelig. Først ba de meg vise kontoutskrift av bankverdier,noe jeg vegret meg for... Merkelig suppe hele veien
     
  11. prisjeger

    prisjeger Travelhacker wannabe

    Innlegg:
    351
    Likes mottatt:
    460
    Bonuspoeng:
    63
    Er det forresten noe sted på nettsiden jeg kan se hva som er min kredittgrense? Gikk egentlig ut fra at det var samme som på mitt gamle Platinum, men man vet jo aldri... Eller er det å ringe inn som er greia (er vel stengt nå pga jul/helg...)?
     
  12. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,843
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Får man noe igjen av årskontigentet på 1700kr fra DNB?
     
  13. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,342
    Likes mottatt:
    2,095
    Bonuspoeng:
    113
    Det er sakt at det refunderes pro rata på siste regning.
     
    Fredrik81 liker dette
  14. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,564
    Likes mottatt:
    4,721
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, da var julen rett rundt hjørnet, og 1. juledag drar jeg bort. Har enda ikke fått amex-kortet (hverken premium etter dnb eller elite jeg bestilte selv), og jeg har et cruise som forfaller 30. desember (men jeg kunne betale det 2. januar sa de).

    Ikke videre imponert, og da jeg ryddet i litt papirarbeid nå kom jeg over infobrevet fra DNB hvor de gjentar at man får kortet i november/desember, og opptjeningen i 2018 teller med på CT for 2019, hurra! Snakk om salt i såret :-D

    Hadde jeg enda hatt kortnummeret kunne jeg ha betalt noe på nett eller telefon..
     
    furlong and Kristian like this.
  15. view

    view Veteran

    Innlegg:
    2,059
    Likes mottatt:
    2,429
    Bonuspoeng:
    113
    Intet nytt Amex her heller, jeg er eksisterende kunde. Helt håpløs kundeservice... Har ringt de to ganger, men de har ingen oversikt. Hvis jeg ikke har fått kortet innen 31.12 må JEG selv ringe dem igjen.... Colour me unimpressed AMEX.
     
  16. Lnbre

    Lnbre Senior Medlem

    Innlegg:
    710
    Likes mottatt:
    7,643
    Bonuspoeng:
    163
    Samme her. Skikkelig lei av å vente på nytt kort og lite imponert over Amex...
     
  17. Franco63

    Franco63 CCG, Hilton Diamond, BWD & EBG

    Innlegg:
    551
    Likes mottatt:
    163
    Bonuspoeng:
    43
    Fikk mitt kort og pin på fredag i posten. Aktiverte kort i app og gikk på nett og forandret pin. Ringte amex og oppgraderte til elite over tlf gikk gjennom med en gang.
     
  18. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    8,330
    Likes mottatt:
    24,070
    Bonuspoeng:
    293
    Men da må du vente på det nye Elitekortet før du kan begynne opptjeningen mot Elite CTene?
     
  19. Franco63

    Franco63 CCG, Hilton Diamond, BWD & EBG

    Innlegg:
    551
    Likes mottatt:
    163
    Bonuspoeng:
    43
    Nei det spurte jeg om. Siden det var så kort tid igjen av året så gikk det inn på neste år opptjening, spurte spesifikk om det.
     
  20. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,843
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Blir det da automatisk på desember faktura for nå har vel ikke DNB noe Amex kort.
     

Del denne siden