SAS AmEx Q&A

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Upsaker, 03. mai 2018.

1. Kaffen

Kaffen Globetrotter

Likes mottatt:
    5,923
    Bonuspoeng:
    183
    Håper det ikke er ett dumt spørmål for jeg lurer på noe i forhold til noen"juridiske" formuleringer i kontrakten med amex i forhold til å ha flere utstedet Amex kort. Er det slik at det er en CT pr Amex Premiumkort, eller er det kun en CT pr kunde?

Kortspørsmål.jpg

2. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,153
    Bonuspoeng:
    113
    99% sikkert så er det 1 CT per premium kort og ekstra kort er bare til og hjelpe og nå 150K. Slik jeg tolker det

Fredrik81 liker dette
  3. LaDuden

LaDuden Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,643
    Bonuspoeng:
    93
    Noen som har fått endret PIN på det nye kortet? Ser bare «vis PIN» under PIN management.

4. pef

pef Medlem

Likes mottatt:
    504
    Bonuspoeng:
    93
    Det er ingen skrivefeil, nei

5. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,153
    Bonuspoeng:
    113
    Det nye Amex kortet skal vel ikke ha noen utgåtte CTer før 15.01.2020 om jeg ikke tar feil.

6. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,674
    Bonuspoeng:
    293
    Men det kan vel muligens være en feil fra Amex sin side. Godt mulig de ikke hadde tenkt på at folk kunne være så kjappe og nå grensa allerede før nyttår ;)

Xflipper liker dette
  7. Boleole

Boleole Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    158
    Bonuspoeng:
    43
    Blir det ikke 2021? Skal jo være gyldig ut opptjeningsår og påfølgene år?

8. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,153
    Bonuspoeng:
    113
    Stemmer stemmer. 2021

9. jordbaersylte

jordbaersylte Medlem

Likes mottatt:
    69
    Bonuspoeng:
    28
    Hva skjer om jeg aktiverer Premium-kortet i appen når jeg allerede har aktivert Elite?

10. Anton80

Anton80 Senior Medlem

Likes mottatt:
    514
    Bonuspoeng:
    93
    Da har du 2 aktiverte kort;)

11. pef

pef Medlem

Likes mottatt:
    504
    Bonuspoeng:
    93
    Kilde?

12. HaraldOslo

HaraldOslo Veteran

Likes mottatt:
    4,361
    Bonuspoeng:
    113
    ja, du må gå tilbake til account eller noe slikt, og endre der. ikke på americanexpress.no/pin

LaDuden liker dette
  13. Lnbre

Lnbre Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,984
    Bonuspoeng:
    93
    Fikk endelig kortet i går. Gikk i dag inn på nettsiden for å aktivere det. Fikk da beskjed om at kortet nå er aktivert, men fikk samtidig beskjed om at det feilet med å opprette egen side for meg, eller noe slik. Får derfor ikke logget på, verken nettsiden eller app. Og kundeservice er stengt.
    Var strålende fornøyd med gamle DNB Amex platinum, men irritasjonen over nye Amex begynner å vokse.....

14. pef

pef Medlem

Likes mottatt:
    504
    Bonuspoeng:
    93
    CTene mine (opptjent med Elite) har utløp 31. desember 2019 på SAS.no, og kundeservice bekrefter det samme hver gang jeg har sjekket opp dette.

Jeg finner heller ikke noe informasjon noe sted om at vi skal ha et ekstra gyldighetsår på CTer opptjent med nye kort før 1.1, men blir veldig glad om noen klarer å motbevise det.

Gammel CT fra DNB-Amex ligger også inne med utløp 15. januar 2020 (dette er i alle fall riktig), mens de nye kortene altså har 31. desember. Vi har med andre ord to uker kortere gyldighet på nye Amex-CTer.

Last edited: 25. des 2018
  15. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,153
    Bonuspoeng:
    113
    Skrev feil som ble påpekt.
    CT er alltid gyldig ut opptjeningsåret og neste samt 15 dager ut året etter det fulle året. Amex har jo sagt at årets omsetning skal telle til neste års CT.

16. pef

pef Medlem

Likes mottatt:
    504
    Bonuspoeng:
    93
    Det er forskjell på å flytte over omsetningen til neste år, dersom man ikke har opptjent CT på den korte tiden som er igjen i 2018, og forlenge fristen på CTer som allerede er opptrent...

Xflipper and DanH like this.
  17. Nilsen

Nilsen Medlem

Likes mottatt:
    60
    Bonuspoeng:
    18
    Da er de frøste poengene fra Amex også inne på konto, ser ut som de overfører fortløpende, ellers hadde jeg tidenes timing ;)

18. Earl

Earl Veteran

Likes mottatt:
    7,972
    Bonuspoeng:
    183
    Har samme problemet. Prøvde først i Chrome og fikk da ikke frem noe annet enn feilmelding... antar de bruker noe Javaskript så prøvde da i Firefox og fikk frem vis Pin, men ingen mulighet til å endre. Begynner å lure på om jeg må laste ned IE igjen for virker som om de sidene til Amex er så dårlige så kanskje en gammel og dårlig nettleser funker:confused:o_O

Kristian liker dette
  19. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,838
    Bonuspoeng:
    293
    Ja, det er nok riktig at 2019 får litt ekstra opptjeningstid. Kjedelig at man mister et helt år på CTene når man ikke får mulighet til å opptjene nye i 2019.

20. pef

pef Medlem

Likes mottatt:
    504
    Bonuspoeng:
    93
    Man skal få mulighet til å tjene nye CTer i 2019 selv om man har opptjent én eller to i 2018 på nytt kort.

Xflipper liker dette

Del denne siden