SAS AmEx Q&A

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Upsaker, 03. mai 2018.

1. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,906
    Bonuspoeng:
    293
    Så hvis jeg klarer 150k på mitt nye SAS Amex Premium kort (ikke DNB) i 2018 (mangler bare 25.000,-) kan jeg opptjene en ny i 2019?

2. pef

pef Medlem

Likes mottatt:
    504
    Bonuspoeng:
    93
    Det er det Amex selv sier ja, men det er jo ikke dermed sagt at det blir sånn...

Jeg gir Amex to muligheter, ellers blir det bråk.

- Dersom man har Premium/Elite og har opptjent 1/2 CT(er) i 2018, så må man få muligheten til å opptjene 1/2 nye CT(er) i 2019.

eller:

- Dersom man har opptjent 1/2 CT(er) på Premium/Elite i 2018 får man ikke mulighet til å opptjene nye i 2019, men man får utvidet gyldighet på CTen(e) - altså at det endres fra 31. desember 2019 til 31. desember 2020. Dersom man har Elite og opptjent 1 CT i 2018, flyttes fortsatt omsetningen og man er litt nærmere å opptjene CT nr. 2.

Fasiten får vi kanskje 1. januar kl. 00.01 :)

3. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Tror du har blingsa litt med et par måneder.. Er jo snakk om amex kundesupport...

Insomnia4u liker dette
  4. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,906
    Bonuspoeng:
    293
    Noen som vet om det er mulig å sende mail til Amex? Ønsker å avklare skriftlig om en kan opptjene en CT i 2018 og en ny i 2019 med Premium-kortet.

5. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,019
    Bonuspoeng:
    293
    Mine profetiske evner aner en ny ShellPayerGate på gang........:rolleyes:

6. Sunnfjordingen

Sunnfjordingen Sunnfjording

Likes mottatt:
    25,087
    Bonuspoeng:
    183
    Høyrest rart ut om det skal gå. Dei har vel kommunisert at forbruk i 2018 tel mot CT i 2019?

Stuttfeiten liker dette
  7. pef

pef Medlem

Likes mottatt:
    504
    Bonuspoeng:
    93
    Amex sier at det skal gå. Men vi får se om et par uker om det stemmer...

8. sam11net

sam11net Senior Medlem

Likes mottatt:
    395
    Bonuspoeng:
    63
    Er det noen av dere som skal beholde Premium kortet samtidig med elite kortet?

9. EndreD

EndreD Veteran

Likes mottatt:
    14,019
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg vurderer det i år siden jeg vil ha mer enn nok omsetning til å nå 3 CT.

10. flyer1

flyer1 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    14
    Bonuspoeng:
    8
    Er det noen som vet når de 3 gratismånedene blir regnet fra? Inneværende mnd blir det regnet som 1 mnd? Jeg har aktivert premium, men mottar ikke elite før januar. Blir det nye 3 mnd fra jeg aktiverer elite?

11. enokling

enokling Medlem

Likes mottatt:
    551
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg pratet med AmEx kundeservice nå, og dersom man beholder AmEx Premium kortet i tillegg til AmEx Elite så vil man totalt kunne opptjene 3CT. Det er tydeligvis også mulig å si opp både AmEx Elite og AmEx Premium midtveis i året og da avslutte, eller få refundert proratisk, måneds/årsavgift på kortet fra måneden etter oppsigelsen.

I og med at jeg oppnådde min første CT nå, vil jeg da beholde begge kortene - en gang i 1. halvår skal også point-earner for ektefelle komme, noe som bør gjøre 3CT tålelig enkelt oppnåelig.

sam11net and Skarven like this.
  12. sam11net

sam11net Senior Medlem

Likes mottatt:
    395
    Bonuspoeng:
    63
    Takk for svar.
    Da er du personlig ansvarlig for å ha overbevist meg til å beholde begge Amex kortene :p:p

Spøk til side, så tror jeg 450.000kr i omsetning skal være helt innafor. Er allerede snart imål med første CT på elite kortet.

13. FlyforTog

FlyforTog Har flyplasskrekk

Likes mottatt:
    64
    Bonuspoeng:
    18
    Finnes det mulighet for å bestille ekstrakortene enda?

14. Storbaba

Storbaba Bitt av bonusbasiller..

Likes mottatt:
    2,356
    Bonuspoeng:
    113
    Nei, er vel sagt de skal komme ila 1. kvartal

15. enokling

enokling Medlem

Likes mottatt:
    551
    Bonuspoeng:
    93
    Må selvsagt gjøre oppmerksom på åravgift og at Premium-kortet kun gir 15EB/100kr vs 20EB/100kr på Elite, noe som selvsagt er litt irriterende, men for 150 KNOK utgjør det ikke de store forskjellene.

Ellers i forhold til personlig ansvar vil jeg legge denne på alle fremtidige poster, og erklære (litt som Shell MasterCard) at den gjelder retrospektivt:

This InsideFlyer post has no regard to the specific investment objectives, financial situation or particular needs of any specific recipient. The InsideFlyer post is published solely for informational purposes and is not to be construed as a solicitation or an offer to buy or sell any credit cards or bonus instruments or related financial instruments. The credit cards or bonus instruments described herein may not be eligible for sale in all jurisdictions or to certain categories of investors. The InsideFlyer post is based on information obtained from sources believed to be reliable but is not guaranteed as being accurate, nor is it a complete statement or summary of the credit cards or bonus instruments, markets or developments referred to in the InsideFlyer post. The InsideFlyer post should not be regarded by recipients as a substitute for the exercise of their own judgement. Any opinions expressed in this InsideFlyer post are subject to change without notice and the poster of this message is not under any obligation to update or keep current the information contained herein. The poster of this message may have or have had interests or long or short positions in, and may at any time make purchases and/or sales as principal or agent, or the poster of this message may act or have acted as market-maker in the relevant credit cards or bonus instruments or related financial instruments discussed in this InsideFlyer post. Furthermore, the poster of this message may have or have had a relationship with or may provide or has provided corporate finance, capital markets and/or other financial services to the relevant companies. The poster of this message may serve or have served as officers or directors of the relevant companies. The poster of this message may rely on information barriers, such as "Chinese Walls," to control the flow of information contained in one or more areas within the poster of this message, into other areas, units, divisions, groups, or affiliates of the poster of this message. Credit cards and bonus cards are not suitable for all investors, and trading in these instruments is considered risky. Past performance is not necessarily indicative of future results. Foreign currency rates of exchange may adversely affect the value, price or income of any security or related instrument mentioned in this InsideFlyer post. The poster of this message accepts no liability whatsoever for any loss or damage of any kind arising out of the use of all or any part of this InsideFlyer post. Additional information will be made available upon request.

Last edited: 27. des 2018
    AB69, morradi, DanH and 4 others like this.
  16. sam11net

sam11net Senior Medlem

Likes mottatt:
    395
    Bonuspoeng:
    63
    Det nytter ikke å snakke seg bort nå :D

17. pikarioh

pikarioh Nytt Medlem

Likes mottatt:
    34
    Bonuspoeng:
    18

Har ikke sett på TV'en på en stund, og ble litt overrasket da denne reklamen kom opp

..Kanskje må de skaffe seg ordentlig NORSK kundeservice før de reklamere noe i det hele tatt? :p

Skarven liker dette
  18. Trykkern

Trykkern Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    111
    Bonuspoeng:
    43
    Hvordan klarer noen av dere å omsette for 450.000,- i året enkelt når det ikke er mulig å betale regninger med kortet?

jtmath liker dette
  19. Anton80

Anton80 Senior Medlem

Likes mottatt:
    514
    Bonuspoeng:
    93
    For enkelte er dette en hyggelig champagnelunsj ...(450.000kr altså)

(for meg er det nesten en Tesla 3 ;))

Last edited: 27. des 2018
    DanH, Skarven and Xflipper like this.
  20. Storbaba

Storbaba Bitt av bonusbasiller..

Likes mottatt:
    2,356
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg er ikke i den klassen, men utenom de som har skyhøy inntekt/forbruk, vil jeg tro at mange som reiser mye og langt i jobb oppnår mye omsetning på fly og hotell etc.

Del denne siden