SAS AmEx Q&A

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Upsaker, 03. mai 2018.

1. Neonex

Neonex Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,532
    Bonuspoeng:
    113
    Ringte og spurte kundeservice når man kunne forvente å få statuspoengene. Hun sa da innen tre uker? Er det folk her sin erfaring? Utifra hva jeg leste laangt tilbake i tråden var det rundt der for de som var så uheldig å bestille rundt 1. nov, mens andre hadde opplevd å få dem innen 2 dager? Trenger egentlig kortet til ca 4. jan, men vil ikke bestille hvis de kan risikere å sende statuspoengene på denne siden av året (ny periode 1. jan).

Har det noe å si om man ikke aktiverer kortet i appen, eller får man statuspoengene når kortet er trykt opp, eller sendt ut, eller hva?

2. induktans

induktans Gammelt nytt medlem

Likes mottatt:
    53
    Bonuspoeng:
    13
    Jeg bestilte i midten av november og fikk innvilget søknaden og overført poengene ila. 24 timer - altså før kortet var trykket og sendt. Men det høres ut som det er ganske forskjellige opplevelser her inne, så jeg vet ikke om dette er representativt.

Neonex liker dette
  3. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,153
    Bonuspoeng:
    113
    Ville antatt at de kom etter 24 timer. Om du trenger poengenne etter 1 januar ville jeg ventet for å sikre meg

Neonex liker dette
  4. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,837
    Bonuspoeng:
    293
    Bestilte kortet mitt i desember, har fått og brukt kortet, men ingen statuspoeng. Men jeg ville også ventet til 1. januar for å være sikker.

Neonex liker dette
  5. sam11net

sam11net Senior Medlem

Likes mottatt:
    395
    Bonuspoeng:
    63
    Selvfølgelig, men det jeg påpeker er de som klarer å tjene opp en CT på ca. 1-2 mnd i denne overgangsperioden, kontra "vanlig kalender år".

Amex sier at forbruk i 2018 skal telle mot 2019.
    Men så sier også Amex at du kan tjene opp en CT for 2018 og en for 2019, med de nye premium kortene.

Amex har ikke vært helt konsistent med informasjonen sin.

6. EndreD

EndreD Veteran

Likes mottatt:
    14,019
    Bonuspoeng:
    183
    Men dette er jo en reell forbedring for de som klarer over 150k i omsetning allerede i år, så da burde vi bare takke og bukke.

7. sam11net

sam11net Senior Medlem

Likes mottatt:
    395
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg har ikke sagt noe imot det.

Men kanskje de som har opptjent CT allerede iår, kan spørre om å få litt ekstra tid på sin opptjente CT, enn bare de 12mnd de nå får.
    Selv om det står i brevet at den kun vil være gyldig ut 2019, så er det ikke alltid Amex praktiserer det de sier.

8. KVTL

KVTL Senior Medlem

Likes mottatt:
    637
    Bonuspoeng:
    93
    I dette tilfellet har nok Amex sin automatiserte prosess vært litt vel ivrig. Som du korrekt påpeker så var 27 den første ordinære bankdagen i romjulen.

9. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,906
    Bonuspoeng:
    293
    Noen dager etterpå. Mener jeg passerte 150k den 25/12. Så måtte ikke vente på faktura, nei.

10. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,906
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg er superfornøyd med å ha muligheten til å opptjene en CT både i 2018 og 2019. At den jeg opptjente i 2018 kun har holdbarhet ut 2019 lever jeg fint med og syns er helt fair.

11. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Godt å vite :)
    Rett og slett veldig mye bedre enn i gamle dager hvor det tok godt over en måned å få det utstedt.
    Jeg trenger forhåpentligvis en ny CT i februar, så må nok gasse på her...

12. sam11net

sam11net Senior Medlem

Likes mottatt:
    395
    Bonuspoeng:
    63
    Flott!

13. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,153
    Bonuspoeng:
    113
    Tror oddsen er ganske høy for at forbruk i 2018 ikke blir med til 2019 slik som lovet. Og at det blir et styr og få det til. Blir spennende og se 1 Januar hva siden til amex viser.
    Bare det at jeg har sutte 1-2 timer i tlf, ventet på kanskje 13 samtaler med superviser, blidt ringt opp og styrt verre for noe så enkelt som og åpne et sperret kort(sperret av kundeservice ved en feil). Viser hvor inngrodd, gammeldags og amatørmessing data system de bruker. Antar de kjører samme plattform som SAS ;)

EndreD and Scandipendler like this.
  14. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,906
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg tror det går fint. Rett og slett fordi det står 31/12-19 på oversikten. Den som lever får se...

Xflipper liker dette
  15. Darkcho

Darkcho Veteran

Likes mottatt:
    3,371
    Bonuspoeng:
    113
    Nytt AMEX ankommet og kode er endret. Hva gjør jeg med det gamle fra DNB/SAS, avsluttes det ved årsskiftet? Må det fysisk sies opp?

16. Franco63

Franco63 CCG, Hilton Diamond, BWD & EBG

Likes mottatt:
    163
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg ringte og sa det opp. Fikk refundert litt av medlemsavgiften som kom på konto etter en par dager.

17. marekz

marekz Medlem

Likes mottatt:
    412
    Bonuspoeng:
    63
    Kortet avsluttes automatisk 31.12.18. Det sies at man vil få igjen ubrukt del av årsavgift også automatisk, men jeg tar ikke sjansen på akkurat det og kontakter DNB over nyåret.

Darkcho liker dette
  18. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Kortet er vel gyldig til jan/feb?
    Men du får ingen poeng lenger..

19. marekz

marekz Medlem

Likes mottatt:
    412
    Bonuspoeng:
    63
    I følge "Spørsmål og svar" til nye Amex, er kortet gyldig til og med 31.12.18, men avsluttes i begynnelsen av februar for å sikre korrekt overføring av poeng, samt eventuell CT.

Kristian liker dette
  20. strikerbird

strikerbird Medlem

Likes mottatt:
    21
    Bonuspoeng:
    8
    Hei,
    Jeg lurte på hvis dere kunne hjelpe meg å bestille ekstrakort til min Amex SAS premium?

SB

Del denne siden