SAS AmEx Q&A

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Upsaker, 03. mai 2018.

1. obay

obay Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,573
    Bonuspoeng:
    183
  2. Storbaba

Storbaba Bitt av bonusbasiller..

Likes mottatt:
    2,356
    Bonuspoeng:
    113
    Det ligger der... Klikk på Se mer under "Total Eurobonussaldo".

obay liker dette
  3. flyer1

flyer1 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    14
    Bonuspoeng:
    8
    Jeg brukte vis pin på nettsiden og så endret jeg pin ved å skrive inn den gamle pinkoden først.

4. samirunway

samirunway Medlem

Likes mottatt:
    231
    Bonuspoeng:
    63
    1. Amex "Få 20 000 Statusgrunnpoeng hvert år, noe som gir deg minst Sølv-nivå i EuroBonus og tilgang til ekstra fordeler" - kan dette inngå i grunnlaget for Lifetime EBG?

2. Hva med Mastercard Premiums grunnpoeng - kan dette inngå i grunnlaget for Lifetime EBG?

5. Chrisljo

Chrisljo Veteran

Likes mottatt:
    1,992
    Bonuspoeng:
    113
    Hypotesen er at gull oppnådd på poeng gjelder uansett hvordan poengene er opptjent. Gavegull teller ikke.

hegero and samirunway like this.
  6. samirunway

samirunway Medlem

Likes mottatt:
    231
    Bonuspoeng:
    63
    Ok! Da satser man på det :)

Enn om man bytter type American Express SAS-kort underveis i året? Fra Premium til Elite. Følger CT-opptjeningen fra forrige kort, eller begynner man på null?

7. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,830
    Bonuspoeng:
    293
    Man begynner på 0.

samirunway liker dette
  8. FlyforTog

FlyforTog Har flyplasskrekk

Likes mottatt:
    64
    Bonuspoeng:
    18
    Hvordan har folk fått forandra pin koden? Jeg har prøvd å velge "administrer pin" fra menyen, men lenken fører ingensteds hvor jeg får endra pin kode. Har prøvd i forskjellige nettlesere på ulike maskiner... Får ikke vist gammel pin, eller endra til ny.

9. Kristian

Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

Likes mottatt:
    37,114
    Bonuspoeng:
    293
    Visstnok er både Firefox, Chrome og Opera problematisk, men Explorer funka brillefint for meg. Kan ikkje gjere anna enn å ønskje lukke til :rolleyes:

10. bombusfervidus

bombusfervidus Veteran

Likes mottatt:
    6,082
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har ingen problem med å endre kode i chrome og IE. Prøv denne direkte lenken etter at du er logget inn: https://global.americanexpress.com/account-management/pin/change

11. FlyforTog

FlyforTog Har flyplasskrekk

Likes mottatt:
    64
    Bonuspoeng:
    18
    Hmm... har prøvd i safari og firefox på 2 ulike macer. Og IE på sambo sin PC. Direktelinken viser bare en feilmelding, og llinken under administrer pin tar meg bare tilbake til hovedsiden til kontoen.

12. trugrand

trugrand Medlem

Likes mottatt:
    55
    Bonuspoeng:
    18
    Fungerte fint i Firefox også uten noen problemer

13. Travelbear

Travelbear Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    174
    Bonuspoeng:
    43
    Venter på kortet mitt som ble bestilt 19.12 :rolleyes:

Skarven liker dette
  14. Kalsnes

Kalsnes Medlem

Likes mottatt:
    686
    Bonuspoeng:
    93
    Fikk mitt Elitekort etter 8 dagers ventetid rett før jul, akkurat i tide før jeg skulle reise til USA. Igår fikk jeg Premium i posten som jeg opprinnelig hadde søkt på fra gammel Platinum. Tenkte jeg ikke trengte Elite likevel så spurte om jeg kunne bytte tilbake. Da ville jeg miste all omsetning på kortet så langt, som er såvidt over 100k. Så de anbefalte meg heller å bytte etter jeg oppnådde første CT.

Xflipper and jgroneng like this.
  15. Bolle

Bolle Senior Advisor

Likes mottatt:
    190
    Bonuspoeng:
    43
    Er det flere enn meg som har problemer med at dere ikke mottar faktura hverken som e-faktura eller per post/e-post?
    Eneste måten jeg kan se min faktura på er i appen...

16. netrom84

netrom84 Medlem

Likes mottatt:
    73
    Bonuspoeng:
    28
    Nja. Fikk en tlf i går om at de ikke hadde fått betalingen av første fakturaen. Oppdaget tilfeldig i romjula at jeg hadde fått faktura der så betalte, men de kom ikke inn før i dag.

Antok egentlig at jeg hadde fått faktura som hadde blitt glemt/oversett eller noe slikt, men om flere ikke har fått så er nok kanskje det også tilfelle for meg. Bruker jo å ha kontroll på slikt :)

Men Amex følger i værtfall opp utestående krav. Det skal de ha :)

17. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,414
    Bonuspoeng:
    293
    Noen som har opplevd at de har sperret kortet når du har benyttet rundt 87.000 kr(mer eller mindre) utestående? Ble endel jule shopping :eek:

Ringe kundeservice igår, tok vel ca 17 min i ventekø, hyggelig svenske svarte da at jeg måtte betale utestående og da fikk da til sendt epost med KID+kontonr og beløp, nedbetalt og da er Amex friskmeldt til 100% arbeide igjen :D:D:D

Mente da at jeg hadde økt "limiten" min, som egentlig ikke finnes til 100 k:cool::cool::cool:

18. Skarven

Skarven Senior Medlem

Likes mottatt:
    693
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg fikk invilget kort og valgte pinkode 19.12.
    Ringte i dag tiø Amex, og en noe forvirret kundebahandler mente det snart burde være hos meg...

19. Catch

Catch Medlem

Likes mottatt:
    33
    Bonuspoeng:
    18
    Bestilte kort 20.12 og var allerede i hende hos meg den 02.01. Bor i Oslo hvis det skulle ha noe å si :)

20. Storbaba

Storbaba Bitt av bonusbasiller..

Likes mottatt:
    2,356
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg får e-post fra Amex månedlig om at nå er faktura tilgjengelig på Amex sin nettside el.l.

Del denne siden