SAS AmEx Q&A

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Upsaker, 03. mai 2018.

1. bombusfervidus

bombusfervidus Veteran

Likes mottatt:
    6,082
    Bonuspoeng:
    183
    Fikk mail om faktura er tilgjengelig fra denne adressen: American Express Online Services <[email protected]>. Deretter ringte jeg inn og endret fakturadato slik at betalingsfristen kommer _etter_ lønningsdato.

Last edited: 03. jan 2019
    Bolle and NoLimit like this.
  2. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,906
    Bonuspoeng:
    293
    Omtrent samme sum hos meg før første faktura.

3. FlyforTog

FlyforTog Har flyplasskrekk

Likes mottatt:
    64
    Bonuspoeng:
    18
    Mac eller PC ?
    Ikke noe big deal dette, men man har da etterhvert nok firesifrede greier å holde styr på, så en mindre hadde jo vært kjekt ;)

4. BDUflyer

BDUflyer Medlem

Likes mottatt:
    105
    Bonuspoeng:
    43
    Har heller ikke fått E-faktura selv om det har vært aktivert i nettbanken. Betalte fakturaen som lå i appen/nettsiden til Amex manuelt. Ser ut som at det ikke bare er et problem hos meg.

5. Anton80

Anton80 Senior Medlem

Likes mottatt:
    514
    Bonuspoeng:
    93
    Du burde ikke spre pinkoden din på denne måten;)

Are, wilco, sness and 10 others like this.
  6. Chrisljo

Chrisljo Veteran

Likes mottatt:
    1,992
    Bonuspoeng:
    113
    Kan virke som summen er 10000 USD da?

7. trugrand

trugrand Medlem

Likes mottatt:
    55
    Bonuspoeng:
    18
    PC, Windows 10

8. Lars J

Lars J Veteran

Likes mottatt:
    8,589
    Bonuspoeng:
    183
    Nå som poengene kommer inn daglig hvordan er det hvis man f.eks avbestiller noe og får penger tilbake på kortet.

Blir poengene trukket fra SAS direkte eller må man omsette for samme beløp som er tilbakebetalt på AMEX kortet før man begynner og få poeng igjen?

9. EndreD

EndreD Veteran

Likes mottatt:
    14,019
    Bonuspoeng:
    183

Det siste

10. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Ja, skjedde meg i går når jeg skulle betale for nytt kjøkken på Elkjøp .. Avvist stod det..
    Ringte inn og fikk vite at min grense var 75k. Ingen mulighet til å øke noe som helst uten dokumentasjon på min likviditet..
    Jeg hadde 175k på det gamle kortet var et argument som funker like godt på kundebehandleren som min 7årings argument "ja, men jeg viiiil" funker på meg...

Åpenbart helt uaktuelt å kjøpe ny kjøkken uten CT omsetning, så fikk rotet frem noe dokumentasjon og sendt inn ..

Spurte om jeg kunne få økt permanent til 100k,men da måtte jeg først bevise "noen millioner" i lønn ... Men 75k får alle.. Håpløst opplegg... Men fikk det nå heldigvis løst til slutt ..

99% sikker på at dette kun går i minus på amex siden.
    Tviler litt på at de har myndighet til å trekke poeng tilbake..

drsyk liker dette
  11. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,906
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har hatt noen returer på mitt Amex-kort og dermed noen poeng i "minus". Dette er kun vist som minus hos Amex. Aldri fått noe minus hos SAS.

Lars J and Are like this.
  12. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,414
    Bonuspoeng:
    293
    @Are det har vært endel flaskehalser med nye Elite`n da den ikke er helt i Elite gamet spør du meg, var greiere med Amex Platinum:rolleyes:, da jeg ringte kundeservice var det visstnok "limitless", men i prinsippet har de en usynlig magisk grense på rundt 85+/-. :mad:

Vil anbefale samtlige som har et forbruk etter antall CT`er som er ønskelig å oppnå, å logge inn på nettsiden/appen for utestående saldo, før et større kjøp.:oops:

Nå som det er 2019, skal det(bør det) faktisk lukte svidd av Amex kortet ditt (neste) daglig, ellers er du (kanskje) på feil forum :D:D:D

Last edited: 04. jan 2019
  13. RaezoR

RaezoR EBD er det verd det?

Likes mottatt:
    25
    Bonuspoeng:
    18
    Det som irritere meg er at SAS AMEX Elite kostet så si det samme som vanlig AMEX Platinum, men man får ikke tilgang til AMEX lounges!

14. HenrikE-G

HenrikE-G Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    216
    Bonuspoeng:
    43
    Husk at det meste av årsavgiften på SAS AmEx Elite er med på å dekke kostnaden SAS har for 2x CT.

Centurion Line-kortene har ikke CT, men Platinum f.eks. (Centurion Line) har Concierge, lounge, høyere status, bedre forsikringer osv. Det er det du betaler for der. Centurion Line-kortene og SAS AmEx er ulike kort og har ulike fordeler og målgrupper.

15. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    I følge support var grensa 75k, men kunne økes etterhvert..
    Når CT er på konto om en måneds tid så er vel forsåvidt dette problemet løst..
    Men man føler seg jo som en j*vla idiot når man står der og får kortet avvist og stakkars kassereren kommer med "kanskje du ikke har mer kreditt?" ..

Kun skjedd en gang før og det var den gangen Tallinn trakk 65kx2 i avgifter på CT :rolleyes::eek:
    Da ble det heldigvis løst hurtig på telefon så grensa ble økt en del...

Nå spurte hun hva jeg ville ha. 120-130k er vel greit sier jeg.." Ja, da skal du få 100k"... Men snakk om premiumtjeneste.... Men vi er vel alle horer for CT....

Shyneno, Kristian and drsyk like this.
  16. HaraldOslo

HaraldOslo Veteran

Likes mottatt:
    4,361
    Bonuspoeng:
    113
    Har nå fått brukt Elite-kortet litt, største transaksjon var 77668, og totalt er jeg på 79488, så 75k er ihvertfall ikke grensen min. Satt klar til å ringe amex da jeg skulle ha den store transaksjonen, i tilfelle den ble sperret, men det gikk altså helt fint. Halvveis til første CT! :-D

drsyk liker dette
  17. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,414
    Bonuspoeng:
    293
    @Are been there done that, da skulle shoppe Omega`n måtte dele opp betalingen i 2, da de ikke godkjente total beløpet, avvist til min forskrekkelse og ekspeditøren :eek: SAS MC kom til unnsetning der og da:confused:

Forsøkte å ringe kundeservice, oiiii var vist lørdag gitt. :oops:

Savner Platinum kortet, :oops::(:confused:

Dog nærmere meg CT=1 :D 128.xxx på total forbruk:p

Are liker dette
  18. Trykkern

Trykkern Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    111
    Bonuspoeng:
    43
    Hvor mange Omegaer trenger man egentlig...? ;-)

19. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,906
    Bonuspoeng:
    293
    Men du hadde jo ikke det... :p

jgroneng liker dette
  20. Dimind

Dimind Nytt Medlem

Likes mottatt:
    12
    Bonuspoeng:
    3
    Jeg prøver å finne ut dette på sidene til Amex Norge men finner ikke noe.
    Jeg vil vente til mars med oppgradere kortet fra Premium til Elite, for å få statuspoengene med på min neste periode i Eurobonus som starter 01.mars.
    Men har god opptjening så langt, ca 40000, og vil jo ikke startre på 0 igjen...
    Noe som har link til info?

Del denne siden