SAS AmEx Q&A

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Upsaker, 03. mai 2018.

1. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,414
    Bonuspoeng:
    293
    @Trykkern:eek::eek::eek: det er jo det samme som å spørre et kvinne menneske, hvor mange pr sko i ulike fasonger, farger, design, med tilhørende par vesker en trenger selv om det er slengt rundt over 30 par ifra før av...:D:D:D

Eller hva mange vin har du i din vin kjeller @jgroneng :rolleyes:

Eller hva har du i utbetalt nav stønad professor @Are :cool:

2. kristtorp

kristtorp Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    196
    Bonuspoeng:
    43
    Det er sikkert nevnt i tråden tidligere, men har ikke sett det i såfall.

Jeg har Elite i dag, men forbruksmønsteret mitt har endret seg ganske drastisk siste tiden. Har fått Premium i posten også og vurderer å si opp Elite for å så beholde Premium.

Det jeg vet er at forbruk på Elite blir nullstilt, men hva skjer med de 20.000 grunnpoengene jeg allerede har fått, blir disse tatt bort også?

3. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,673
    Bonuspoeng:
    293
    Nei, du får beholde grunnpoengene.

kristtorp liker dette
  4. walfrid

walfrid Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Hei, har da fått kommet meg i gang med den elite-varianten.. Aldri brukt den før, men er det det noen type concierge-service mot det ? Har lett litt, men finner bare linker på dnb-varianten som ikke funker lengre. takknemlig for hjelp !

5. KVTL

KVTL Senior Medlem

Likes mottatt:
    637
    Bonuspoeng:
    93
    Dette er en av de tingene som er "forbedret" bort...

walfrid liker dette
  6. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,103
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg synes "nettbanken" til nye Amex virker litt usikker?

For det første er det litt rart å ha innlogging med brukernavn og passord (som kan lagres automatisk i nettleser...) på en nettbank.?

Når jeg logger ut kommer jeg til en side som ikke finnes, og hvis jeg trykker på "gå til hjemmesiden til American Express", blir jeg videresendt til den amerikanske/engelske nettsiden til Amex. Altså er jeg langt borte fra den norske som jeg faktisk vil til.

Det er ikke veldig tillitsvekkende?

Mbj liker dette
  7. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,414
    Bonuspoeng:
    293
    Herr @holmen er du bare skuffet over nettbanken:rolleyes:? Huff, hele kortet er ustabilt sammenlignet med Platinum kortet, en er nesten redd for at det står AVVIST:eek: ved "større" transaksjoner, noe som var totalt ukjent med Platinum`n... Ja savner gamle kortet :oops::(:confused:

Håper den er oppe å går til trippel på torsdagen, joker har vist 40% på Findus, fiskepinner til barna for et år :cool::p:D

8. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,673
    Bonuspoeng:
    293
    Nettbank og nettbank.. det eneste som er der er jo transaksjonslogg, fakturaer og eurobonusoversikt. En kan også si at det er litt overkill med tofaktor-autentisering for å beskytte dette hos alle andre kortutstedere. Amex har jo ingen fakturabetaling eller lignende så man faktisk kan stjele penger, og med en gang man faktisk prøver å endre på kundedetaljer så må man inn med CID fra det fysiske kortet.

Ellers.. nettsidene og nettbanken generelt har nok enkelte utfordringer bruksmessig ;)

Storbaba liker dette
  9. holmen

Likes mottatt:
    64,103
    Bonuspoeng:
    293
    Det er jo sant. Man kan ikke få noe penger ved å logge seg inn på nettsiden, men det virker litt "jalla", i mangel på bedre ord. :)

Supersergei liker dette
  10. holmen

Likes mottatt:
    64,103
    Bonuspoeng:
    293
    Det er selvfølgelig også en utfordring.
    Men har ikke kommet til en transaksjon som er avvist. Ennå.

11. Blaa

Blaa Veteran

Likes mottatt:
    2,625
    Bonuspoeng:
    113
    Snakket med en svenske på AmEx kundeservice i dag. Ville bare melde fra om at jeg ikke hadde fått efaktura i nettbanken min og at contactless (tæpping) ikke fungerer.

Han bekreftet at jeg var lagt inn som efakturamottaker, så det skulle nå egentlig ha vært i orden. Og 'tæppinga' kunne han ikke forstå at ikke virket.

12. holmen

Likes mottatt:
    64,103
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg skal også være registrert som efaktura-mottaker, men får faktura på mail med en link.

Tæpping har ikke fungert i Norge for meg, men én av 5 ganger i utlandet.

Kundservice er en vits.

Blaa liker dette
  13. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,676
    Bonuspoeng:
    293
    Kanskje på tide å spinne tilbake til det tråden egentlig handler om?
    Må innrømme at jeg er møkk alt som smaker av Trumf, payr, shell, kort ditt og kort datt som sprer seg som byllepest i hver en tråd. Rant over.

drsyk, Kristian, vegasbaby and 12 others like this.
  14. jgroneng

jgroneng Fastboende

Likes mottatt:
    17,889
    Bonuspoeng:
    293
    Det samme hadde nettbanken til Sparebanken Hedmark sånn ca i slutten av september 1996 ... Bra det skjer lite på denne fronten.

holmen and NoLimit like this.
  15. afirm

afirm Veteran Moderator

Likes mottatt:
    5,804
    Bonuspoeng:
    183
    Mod: Har rydda i nokre innlegg, fint om ein klarar å halde seg til diskusjonar rundt dei nye American Express-korta i denne tråden.

Skarven, Storbaba, NoLimit and 4 others like this.
  16. Skarven

Skarven Senior Medlem

Likes mottatt:
    692
    Bonuspoeng:
    93
    Er det noen som har lagt til nye Amex på PayPal? Jeg må legge inn en ekstra 4 siffer kode for å verifisere kortet. Koden skal jeg finne på min nettbankkonto tilknyttet en 15 kroners avgift. Men hvordan logger jeg meg på der? Har kun brukt appen til nå... Finner ingen pålogging med bank-ID på nye kortet.

17. democomputer

democomputer Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,593
    Bonuspoeng:
    183
    Det dukker opp i appen også. Står som beskrivelse på den transaksjonen paypal legger inn.

K

Skarven liker dette
  18. Skarven

Skarven Senior Medlem

Likes mottatt:
    692
    Bonuspoeng:
    93
    Hmm, finner ikke noe beskrivelse. Kom meg foresten inn på verdens dårligste nettside også...

Attached Files:

democomputer liker dette
  19. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,609
    Bonuspoeng:
    183
    Det er samme brukernavn og passord i app og på web. Selv satt jeg et passord da jeg aktiverte kortet.

Beskrivelsen dukker nok først opp når transaksjonen er bokført. For andre kort har det fungert å ringe kundeservice for å få lest opp beskrivelsen før bokføring, jeg har ikke testet dette selv med nye amex.

democomputer and Skarven like this.
  20. Skarven

Skarven Senior Medlem

Likes mottatt:
    692
    Bonuspoeng:
    93
    Takk! Må vente til den er bokført ja.... Fantastisk forum, snakk om rask respons

indahla liker dette

Del denne siden