SAS AmEx Q&A

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Upsaker, 03. mai 2018.

1. jtmath

jtmath Senior Medlem

Likes mottatt:
    474
    Bonuspoeng:
    63
    Ja hvordan klarer du og få en omsettning på Amex kortet på 450 tusen? Man for jo ikke belastet regninger på det? Det tror jeg mange også ønsker svar på :)

2. Chrisljo

Chrisljo Veteran

Likes mottatt:
    1,992
    Bonuspoeng:
    113
    Har selv 500’ gjennom kort i år

Tja, hadde slitt med å nå 450’, men drar kort for 500’ på normal familieforbruk og i hvert fall 200’ kunne vært tatt på Amex. Veien opp til 450’ med utlegg er ikke så lang.

3. Monkeycat

Monkeycat Mmmm...beer...

Likes mottatt:
    363
    Bonuspoeng:
    63
    Du trenger ikke å reise så langt for å kunne legge ut mye i jobb. Jeg har vel 75,000 i omsetning på mitt kort ila den tiden jeg har hett det. (omtrent en måned). Hvorav 45-50,000 er i jobbsammenheng. Da er det snakk om middager, møterom, konferanserom, hotell, fly osv.

Viktig å være litt på hugget! :)

Edit: Glemte å nevne at jeg la ut for ca 5000 i gaver til de ansatte rett før jul. Selvfølgelig handlet inn på Kiwi :)
    Følte meg ganske smart da jeg gikk ut døren med 6 bæreposer med Freia Julemiks!

IMG_2086.JPG

Last edited: 28. des 2018
    Roberto, Chrisbgg, KRS and 12 others like this.
  4. Tore

Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

Likes mottatt:
    114,796
    Bonuspoeng:
    350
    Er ikke noe hokus pokus det. Utlegg i jobb kan for mange være flere hundre tusen i året.
    Du kan legge ut for venner og kjente som skal gjøre større enkeltinnkjøp og du kan selvfølgelig ha et stort personlig forbruk. Utgifter står gjerne på linje med inntekter. Mange har 1,5 mill og oppover i inntekt, så er ikke umulig i det heletatt

Skarven and Monkeycat like this.
  5. sam11net

sam11net Senior Medlem

Likes mottatt:
    395
    Bonuspoeng:
    63
    Det er noen tråder her på forumet om dette.
    Det fins mange måter å sirkulere penger på, om du ikke har nok naturlig forbruk.

6. October

October Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,293
    Bonuspoeng:
    93
    Ingenting er som å være bonusjeger på jobben og se kolleger bli så glade for at du legger ut for middagen og fører reiseregningen slik at de slipper :cool:

Origo, indahla, Xflipper and 5 others like this.
  7. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    "Are kan betale, han liker å skrive reiseregninger han" ..
    Sier vel det meste?
    PS jeg hater å skrive reiseregninger, men står alltid klar med et kort til å betale med :D

Origo, wilco, Chrisbgg and 4 others like this.
  8. Franco63

Franco63 CCG, Hilton Diamond, BWD & EBG

Likes mottatt:
    163
    Bonuspoeng:
    43
    Nei tror det gjelder fra du først aktiviserte korte

9. runarg

runarg Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    754
    Bonuspoeng:
    93
    AmEx har tydeligvis innført en ny policy på betaling av faktura etter at de overtok i Norge.
    I alle år har jeg lagt inn mine regninger i nettbanken med betaling på forfallsdato. Uansett om forfallsdato er helg eller annen høytid. Og ALDRI har jeg hatt problemer med det.
    Min første faktura på AmEx Elite kom 10. desember med forfall 24. desember. Jeg la den inn i nettbanken 12. desember med forfall 24. desember. 25. desember kom det SMS fra AmEx om at fakturaen ikke var betalt og at kortet snart vil bli sperret! 26. desember kom det FIRE SMS fra AmEx med samme ordlyd.
    Jeg ser i nettbanken at betalingen er gjort i dag. Men greit å vite at AmEx er strengere enn andre jeg har vært borti på betalingsdato.

10. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,906
    Bonuspoeng:
    293
    Ringte Amex idag. De bekreftet at hvis jeg passerte 150k i omsetning på mitt Premiumkort i 2018 kunne jeg opptjene en CT til i 2019 hvis jeg passerte 150k i 2019. Digg!

Sunnfjordingen and jgroneng like this.
  11. HaraldOslo

HaraldOslo Veteran

Likes mottatt:
    4,361
    Bonuspoeng:
    113
    Hvordan var det med "kredittgrense" med disse nye kortene? Skal betale en stor regning hos reisebyrå nå, til og med uten kortet tilstede. Burde jeg ringe amex først?

12. interface87

interface87 Medlem

Likes mottatt:
    383
    Bonuspoeng:
    63
    Ringte faktisk Amex idag og spurte om det samme. Du må ringe in, så fikser de det. De ser på historikk etc...

13. Neonex

Neonex Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,532
    Bonuspoeng:
    113
    Ser ut som jeg nå blir å bite i det sure eplet og bestille. Har ny periode fra 1. januar.

Om jeg bestiller NU og kortet tar noen dager å trykke, får jeg først poengene på riktig side av 2019? Ville jo vært helt tussete å få det på denne siden av året og ikke inni ny periode (da må jeg selvfølgelig drøye bestillingen).

Dukket nemlig opp en mulighet til å få legge ut for en kompis som skal handle gulv og maling på obs bygg for 25k+, og den er for god til å gå glipp av. Men de overtar 4. januar og må være ute av sin leilighet den 10. så bør egentlig ha kortet klart til litt før da.

14. sunshine

sunshine Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,757
    Bonuspoeng:
    93
    Fått enda ett premium kort, dette er fra overføringen fra DnB. Så må vel ringe dem sånn at det blir orden i sysakene. Har allerede misbrukt det jeg søkte på og fått, arti med langhelg i London med middag på Savoy :D

15. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,906
    Bonuspoeng:
    293
    782BB168-10E8-45CD-B667-90B224507AA0.jpeg

:D:D:D

16. sam11net

sam11net Senior Medlem

Likes mottatt:
    395
    Bonuspoeng:
    63
    Ser at de skriver "31. desember neste år".
    Tolker du dette likt som meg, at de som opptjener CT iløpet av 2018, kun får gyldighet på 12mnd ?

17. DanH

DanH Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,980
    Bonuspoeng:
    113
    Det har vel alltid vært gyldighet ut inneværende år + 1 år + 15 dager. Nå ser det ut som at man mister de dagene i januar.

18. Monkeycat

Monkeycat Mmmm...beer...

Likes mottatt:
    363
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg har visst og fått meg et Premium-kort i tillegg til Elite-kortet jeg bestilte.
    Er det bare å ringe inn eller går det an å ta per mail?

19. jgroneng

jgroneng Fastboende

Likes mottatt:
    17,891
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg ringte inn, gikk kjapt det. Men de klarer ikke å sende en bekreftelse på e-post eller SMS. De sender brev, sånn som havner i postkassa :eek:

Monkeycat liker dette
  20. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Dette kom umiddelbart etter du bikket 150k?
    Eller har du betalt faktura etc som i "gamle dager"?

Del denne siden