SAS AmEx Q&A

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Upsaker, 03. mai 2018.

1. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Kortet kom her også i dag..
    Har foret store beløp på SAGA MC i det siste som kunne gått mot Amex men ..

FIkk bakoversveis og angst og alt annet volsomt når jeg sjekket appen..
    Poengsaldoen min var alt for lav, men den viser tilsynelatende bare min andel av poengene, ikke resten av familiens poeng...

2. Claus

Claus Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    352
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg sa opp kortet rett før helgen og oppga kontonr jeg ville ha refusjonen inn på. Hun sa det ville ta "noen dager" og det ser ut til å stemme da jeg fortsatt ikke har fått noe. Men jeg stresser ikke, regner med at de kommer før helgen, ev i romjulen....

3. Braxze

Braxze Medlem

Likes mottatt:
    72
    Bonuspoeng:
    28
    "Få 20 000 Statusgrunnpoeng hvert år, noe som gir deg minst Sølv-nivå i EuroBonus og tilgang til ekstra fordeler. Hvis du allerede har Sølv-nivå eller høyere, vil poengene hjelpe deg til å nå neste nivå"

Vil dette si at jeg får 20000 + velkomstbonus??

Hvilke andre fordeler er det med dette kortet??

4. bombusfervidus

bombusfervidus Veteran

Likes mottatt:
    6,082
    Bonuspoeng:
    183
    CT?

5. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,682
    Bonuspoeng:
    293
    Fikk kort og kode i dag. Prima. Da er det bare å vente til 1 februar, søke Elite og få en knallstart mot EBG 2020.
    Eller skal jeg gjøre det nå og ta en MR en eller annen ic dest i januar og få EBD 2019?
    Nei, tror ikke det.

6. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,128
    Bonuspoeng:
    293
    Mulig det er svart på før, men:
    Nå når man får poeng overført hver dag/for hvert kjøp. Hva skjer når man avbestiller noe?

Jeg har idag fått overført poeng for et kjøp som ble avbestilt for en uke siden.

Blir poengene trukket tilbake? Eller blir man i minus på poeng som skal overføres senere?

7. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    8,858
    Bonuspoeng:
    183
    Minus poeng når poeng skal overføres senere.

8. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,128
    Bonuspoeng:
    293
    Okai. Det er sagt før, men det er vanskelig å holde oversikt med så hyppige overføringer...

9. Oppirumpadi

Oppirumpadi Medlem

Likes mottatt:
    130
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg får ikke poeng hver dag, lenger. Har ikke fått de ti siste dagene ca. Mulig at det sammenfaller med utsendelsen av nytt kort. Mottok dette for et par dager siden.

10. Scandipendler

Scandipendler Veteran

Likes mottatt:
    2,240
    Bonuspoeng:
    113
    Det er helt håpløst. Jeg spurte Anders i Amex' uriaspost på Facebook hvorfor i alle dager det er slik, og han svarte noe til effekt at det hadde vært et massivt ønske fra Amex-brukere om å få overført poeng fortløpende.

Ja, sikkert...

11. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,153
    Bonuspoeng:
    113
    Spurte om det samme, og fikk samme svar..
    Hvor vanskelig kan det være og lage det som et valg? for eksempel daglig, ukentlig eller måtelig? Det hadde vært fint.

12. ArthurDent

ArthurDent Veteran

Likes mottatt:
    5,931
    Bonuspoeng:
    183
    Har hatt AmEx elite noen tid n[, og det renner (eller kanskje mer korrekt, drypper) poeng inn jevnt og trutt. Men jeg har et spørsmål til dere andre som har tatt kortet i bruk. ( Bakgrunn: jeg har statusoppdatering nov-nov.). Jeg har ikke funnet noe (i hvert fall ikke intuitivt naturlig) sted på AmEx-appen (Sony, altså Android tlf)som gir samlet oversikt over omsetning. Det er jo et tall som er av rimelig stor interesse for oss som sikler på CT. Noen som har funnet det ?

13. Sunnfjordingen

Sunnfjordingen Sunnfjording

Likes mottatt:
    25,087
    Bonuspoeng:
    183
    Ligg vel pt berre på nettsida om eg ikkje tek feil.

ArthurDent and Xflipper like this.
  14. ArthurDent

ArthurDent Veteran

Likes mottatt:
    5,931
    Bonuspoeng:
    183
    Med fare for å avsløre at jeg ikke har fulgt med i timen: Var nettopp for første gang innom AmEx sin Fb-side, og så at med Elite får en faktisk 20 K statusbyggende poeng hvert år en betaler det løpende årsgebyret (!) Jeg skulle mene at det sukrer pillen med årsavgift atskillig. Jeg husker ikke hvor lavt en kan få prisen pr statuspoeng ved gode IC, men ved gunstige Europaturer ser det ut til å ligge på 0.5 kr pr statuspoeng. Direktekjøp når en er "nær nok" har jo en pris på 1 kr pr poeng. For dem som har begrenset tid å bruke på statusgivende MR, bør dette være "inspirerende" :)

Last edited: 20. des 2018
  15. jgroneng

jgroneng Fastboende

Likes mottatt:
    17,891
    Bonuspoeng:
    293
    Prøv Fakturaer -> Transaksjoner og fakturaer. (vises på iPhone app)

ArthurDent liker dette
  16. ArthurDent

ArthurDent Veteran

Likes mottatt:
    5,931
    Bonuspoeng:
    183
    Muligvis det de kaller "Nye debiteringer" ? ... Virker i så fall lovende ;)

17. Skarven

Skarven Senior Medlem

Likes mottatt:
    695
    Bonuspoeng:
    93
    Nye Amex er ikke kredittkort. Betyr det at vi kan registrere dette opp mot vårt trumf kort slik at det er mulig å dobbeldippe uten å måtte dra to kort?

18. jgroneng

jgroneng Fastboende

Likes mottatt:
    17,891
    Bonuspoeng:
    293
    Tvilsomt, det står du kan legge inn bankkontonummer. Men det er jo bare å prøve.

Skarven liker dette
  19. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,153
    Bonuspoeng:
    113
    Har nå som mange mottatt Premium, fikk elite for 1 god mnd siden.
    Må vi ringe og avbestille, eller holder det og klippe i 2 og aldri aktivere det?

20. Erlingni

Erlingni Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    494
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg trodde vi kunne bare klippe det, men ringte for sikkerhets skyld. Han jeg snakket med, sa at mitt Premium var aktivt (i tillegg til Elite) selv om jeg ikke hadde aktivert det selv, eller kunne se det i appen.
    Så det kan nok være lurt å ringe og avbestille, for å unngå kortgebyr etter tre mnd.

funkenstein and Xflipper like this.

Del denne siden