SAS AmEx Q&A

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Upsaker, 03. mai 2018.

1. ReisendeMac

ReisendeMac Nytt Medlem

Likes mottatt:
    49
    Bonuspoeng:
    18

Jeg er i en veldig lik situasjon. Jeg fikk en CT på Elite kortet i Desember (som allerede er brukt). Jeg ringte da Amex for å sjekke om jeg kunne opptjene to CT i 2019. Kundebehandler satte meg på vent.... lenge, og bekreftet at det kunne jeg.

Nå er en CT til opptjent. Dvs at jeg har 2 på Elite kortet. Hvis jeg forstår deg rett så har jeg da brukt opp min CT muligheter for 2019. Er det flere som har den forståelsen?

Spørsmålet er om jeg skal fortsette med opptjening på AmEx eller flytte det til andre kort.

2. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,904
    Bonuspoeng:
    293
    Her er det mulig jeg ikke forstår deg helt? Hvis du har brukt opp den du fikk i desember, og har tjent en ny i januar, hvordan kan du da ha 2 på kortet nå? Burde du ikke kun ha den du har opptjent i januar?

3. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,414
    Bonuspoeng:
    293
    Tror han mener du kan tjene opp 2 tilsammen ila. denne perioden da 2018-2019 teller som et år, og kan da ikke tjene flere for 2019, da har brukt 1, har han 1 igjen på bok, gyldig til 2020, men å tjene flere ut 2019 er oppbrukt og ikke mulig på samme kort, med ny opptjenings periode fra 2020 på det aktuelle kortet? o_Oo_Oo_O

Bør nok be madammen/bedre halvdel bruke sitt kort i 2019 for å beholde muligheten til flere CT muligheter.:D:p:cool:

4. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,414
    Bonuspoeng:
    293
    Oppdatering:
    Ringte SAS, ingen 20.000 grunnpoeng, ankommet.

Ringt for 3. gang til AmEx, joda de jobber med backoffice med å overføre grunnpoeng.

Var både en hyggelig og beklagde svenske på andre siden av røret, med mye bakgrunnstøy ifra andre i kundeservicen, unnskyldte seg for besværet påført en Elite kunde, sa det gikk fint jeg ringer igjen til neste uke om det er vedvarende fraværende poeng. o_O:mad::(

5. Andyfly

Andyfly Fly me to the moon.

Likes mottatt:
    924
    Bonuspoeng:
    93
    Så hvor er han svensken som faktisk kan løse problemet?

6. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,414
    Bonuspoeng:
    293
    @Andyfly ja si det, må spørre @oddA, han har jo ikke svart enda :rolleyes:

7. LNAND

LNAND Medlem

Likes mottatt:
    344
    Bonuspoeng:
    63
    Noen som vet når "gratis" tilleggskort blir tilgjengelig? Jeg skulle gjerne hatt et så jeg kan skille jobbutleggene fra private utlegg litt enklere.

8. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,153
    Bonuspoeng:
    113
    Slik at du lett kan holde oversikt over hva du skal skatte av ? :cool:

Are and drsyk like this.
  9. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,414
    Bonuspoeng:
    293
  10. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,153
    Bonuspoeng:
    113
    Den forstod jeg ikke

11. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,414
    Bonuspoeng:
    293
    Det er vel arbeids giver som er pålagt å dokumentere opptjente bonus poeng via AmEx til @LNAND og derav må ha skille regnskapet for sitt private mot arbeids relaterte og ber om eventuelt et tilleggskort? o_O

Hilsen Siv Jensen :rolleyes:

12. LNAND

LNAND Medlem

Likes mottatt:
    344
    Bonuspoeng:
    63
    Det er nok mer finansministeren hjemme som ønsker å slippe at mine jobbreiser forkludrer transaksjonsoversikten. Og så vil jeg ha lettere oversikt over alle jobbutleggene mine. Nå prøver jeg å legge alt inn i et eget exceldokument og har en kolonne som angir om det er refundert eller ikke. Men hadde vært enda enklere med et eget kort med egen transaksjonsoversikt.

13. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,904
    Bonuspoeng:
    293
    Som noen av dere kanskje har lest klarte jeg å opptjene en CT med mitt nye Amex Premium-kort i 2018. Iflg. nettsiden til Amex skal dette gi en CT som er gyldig for *A i hele verden (det har stått dette siden oktober 2018). Da jeg mottok CT'en står det ingenting om dette i mailen men når jeg nå gjorde en "test-booking" på sas.no får jeg opp at den kun er gyldig på SAS-reiser innen Europa. Jeg ringte derfor Tallin og spurte. De sier at CT opptjent i 2018 med Amex Premium kun er gyldig på SAS-reiser, men i hele verden. CT opptjent i 2019 vil være *A i hele verden.

Som kjent "krangler" jeg allerede med Amex ang. å kunne opptjene en CT både i 2018 og 2019 og kjenner nå at jeg ikke orker å ringe de igjen for å krangle ang. CT'en opptjent i 2018...

Forslag?

2019-01-16 14_41_19-Ulest e-post - ain@cornator.no - Outlook.png
    2019-01-16 14_42_21-Ulest e-post - ain@cornator.no - Outlook.png

14. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,727
    Bonuspoeng:
    293
    Det står faktisk det samme på min ser jeg nå. Hvordan i all verden har de fått til det..

15. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,667
    Bonuspoeng:
    293
    Dette er vel bare enda et argument for krangelen du har fra før? Enten må de gi deg en fullverdig CT med gyldighet som om du tjente den opp i 2019, eller så må de la deg tjene opp en ny i 2019. Jeg ville ihvertfall ikke akseptert noe annet.

16. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,414
    Bonuspoeng:
    293
    Skuffende prestasjon fra den nye AmEx hele veien dessverre, men hvilke valg har vi som alternativer?:(

Finner ingen link til det originale AmEx Platinum korte lenger? Noe som vet hvor det er?`:confused:

Bør ta telefon til dem igjen @indahla ikke gi opp så lett nei:mad:

17. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,904
    Bonuspoeng:
    293
    Iflg. Tallin gjorde Amex en endring på sitt Premium-kort fra 2018 til 2019. 2019 skal gi *A mens 2018 var kun SAS. Her har Amex-bommet big-time ved å legge ut *A på nettsiden allerede i 2018..

18. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,904
    Bonuspoeng:
    293
    Snakket med de på telefon tidligere idag. Den første saken ang. CT både i 2018 og 2019 er ikke avklart. Venter til den er OK og tar opp denne ang. 2018-CT'en deretter.

Sunnfjordingen and Xflipper like this.
  19. Sunnfjordingen

Sunnfjordingen Sunnfjording

Likes mottatt:
    25,040
    Bonuspoeng:
    183
  20. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,904
    Bonuspoeng: