SAS AmEx Q&A

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Upsaker, 03. mai 2018.

1. Misterix

Misterix Veteran

Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Har akkurat fått mitt. Noen som vet om man kan ta ut cash med dette kortet i minibanker i Norge? Ja det er sikkert besvart her før men har ikke tid til å lese igjennom alle trådene nå...

2. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,667
    Bonuspoeng:
    293
    Ja, men det vil koste 4% av beløpet, minimum 25 kroner og vil gi hverken bonuspoeng eller telle mot CT-nivå vil jeg tro.

3. Misterix

Misterix Veteran

Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Okay. Da blir det ikke cash ut av det kortet :cool: Men takk for kjapp tilbakemelding!

4. Kimmam

Kimmam Medlem

Likes mottatt:
    70
    Bonuspoeng:
    18
    Det står at man får 30 poeng per 100kr ved kjøp av billetter via sas.no. Vet noen om dette også gjelder ved bestilling over telefon? Har funnet noen billetter OSL-CPH-SFO/LAX-EWR-OSL via Google, men ikke mulig å booke via sas.no, kun travellink eller telefon.

5. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,592
    Bonuspoeng:
    183
    Ved booking av bonusreise over telefon så har poeng for skatter og avgifter tikket inn med økt sats, så vil anta det samme gjelder for kjøp av vanlige billetter.

Kimmam liker dette
  6. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,727
    Bonuspoeng:
    293
    Ja, bare å ringe inn. Poengene kommer så lenge det står "SAS" på transaksjonslinjen på kredittkortet. Gjelder også SAS MC ved kampanjer.

Kimmam liker dette
  7. mathiasfe

mathiasfe Veteran

Likes mottatt:
    11,382
    Bonuspoeng:
    183
    Du vet at du velger "Annen reise" på forsiden for å bestille open-jaw? Får opp mange datoer på den aktuelle ruten. Nevner det siden det ikke er å veldig mange år siden jeg selv fant ut av det. Skjermbilde 2019-01-12 kl. 12.27.43.png

Kimmam and Xflipper like this.
  8. Kimmam

Kimmam Medlem

Likes mottatt:
    70
    Bonuspoeng:
    18
    @trygveat @Upsaker Flott!

@mathiasfe Takk! Dessverre fungerer ikke dette så godt når jeg skal ha et stopp i NY også. Savner en skikkelige "avansert søk"-funksjon hos sas.no.

9. Neonex

Neonex Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,531
    Bonuspoeng:
    113
    Hvordan oppretter man efaktura for kortet?
    Søkte opp efakturaavtale (og fikk da opp og valgte american express private). Skal jeg bruke denne eller bør jeg skrive inn kontonr amex nevner på sine sider? (1506.03.21334) Er efakturareferanse kortnummeret?

10. tombom

tombom Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    323
    Bonuspoeng:
    63
    Finner heller ikke ut hvordan jeg oppretter efaktura-avtale. Noen som har fått dette til overhodet?

11. Erlingni

Erlingni Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    494
    Bonuspoeng:
    63
    E-fakturareferansen (KID) skal være hele kortnummeret.
    Men nei, virker ikke som om dette fungerer for noen enda. Fungerer fint å melde inn, og avtalen blir godkjent. Men det kommer aldri noen faktura dit...

12. Skarven

Skarven Senior Medlem

Likes mottatt:
    682
    Bonuspoeng:
    93
    Hvorfor er ikke eurobonus nummeret på kortet?

13. TJT

TJT Medlem

Likes mottatt:
    313
    Bonuspoeng:
    63
    Hei, jeg har hatt Platinum i ett par år og alltid ligget på en ~150K omsetning. Tenkte derfor det skulle være rimelig greit å oppnå det igjen og bestilte Elite i desember, med påfølgende 20K statuspoeng. Pga endring i jobb og pappaperm blir det likevel ikke like mye reising som jeg trodde, og kommer ikke til å nå 150K omsetning i år.

Er fortsatt i «prøvetiden» så kan avbestille gratis, men vil gjerne få de 20K poengene for neste år da det blir mye reising igjen i 2020. Hvis jeg avbestiller nå og søker igjen i desember 2019 får jeg da nye 20K poeng? Jeg leste at man får set årlig men usikker på hvordan det er når man har fått de «gratis» det første året.

14. Chrisljo

Chrisljo Veteran

Likes mottatt:
    1,990
    Bonuspoeng:
    113
    Så vidt jeg forstår kan du si opp og beholde poeng. Du kan også bestille Elite senere, men datoen for statuspoeng er da låst, du vil da få de samme dato som første gangen, selv om du bestiller på et annet tidspunkt. Ja, man kan altså misbruke «Elite» ved å bestille/kansellere, men regner med Amex etterhvert vil reagere.

TJT liker dette
  15. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,163
    Bonuspoeng:
    183
    Noen som har lagt merke til at de 20K statuspoengene for amex elite ikke står i opptjeningstabellen? Jeg måtte ringe inn for noen måneder siden og sas bekreftet det og flyttet meg opp et nivå. Men når jeg nå lette etter hvor mange basispoeng jeg har inne,fant jeg kun flygninger jeg har hatt,ikke de 20K elite poengene

16. TJT

TJT Medlem

Likes mottatt:
    313
    Bonuspoeng:
    63
    Takk Chrisljo. Derfor ville jeg sjekke først fordi jeg har ikke lyst å misbruke systemet. For min del består ca. 70% av omsetningen på jobbreiser - hotell, restaurant, leiebil osv. Da jeg bestilte det nye kortet var det fortsatt uklart når og hvor lenge pappapermen skulle vare og hvor mye reisevirksomhet det skulle bli i 2019. Nå som reisingen ser ut til å bli halvert i 2019 og jeg dermed ikke oppnår de 150K synes jeg det blir litt dyrt å beholde kortet. Har fortsatt til slutten av mars så skal se hvor mye jeg greier på kortet til da og ta ny vurdering.

17. HaraldOslo

HaraldOslo Veteran

Likes mottatt:
    4,357
    Bonuspoeng:
    113
    Ser du de på lifetime gold-siden?

Jeg har hatt elite i 2 uker nå, og har også fått første faktura, men så vidt jeg kan se er ikke de 20k poengene synlig noe sted, hverken på "hvor langt er du på vei til sølv/gull" eller på lifetime gold-siden, så det ser ut til at jeg ikke har fått de

18. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,414
    Bonuspoeng:
    293
  19. FlyerOslo

FlyerOslo Medlem

Likes mottatt:
    47
    Bonuspoeng:
    18
    https://www.americanexpress.com/no/fordeler/sas-elite/index.html
    Under "Garantert minst EuroBonus Sølv-medlem "
    "Fornyelse av 20.000 statuspoeng skjer årlig, i den måneden vil debiteres medlemsavgiften din."

Jeg fikk Elite kortet i januar, og så er feb og mars gratis og så betaler jeg månedsavgift i april to da kommer 20K grunnpoeng :)

20. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,727
    Bonuspoeng:
    293
    Det gir jo mening, men er det en feil at så mange fikk sine grunnpoeng ved bestilling da?

Del denne siden