SAS AmEx Q&A

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Upsaker, 03. mai 2018.

1. FlyerOslo

FlyerOslo Medlem

Likes mottatt:
    47
    Bonuspoeng:
    18
    Time will show :)

2. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    8,509
    Bonuspoeng:
    183
    De er synlige til meg på SAS appen samt at de er å finne på Lifetime Gold siden ilag med blant annet mastercard poengene som tikker inn månedlig.

drsyk liker dette
  3. flyer1

flyer1 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    14
    Bonuspoeng:
    8
    Oppgraderte til elite 27 desember, men har ikke mottatt noe kort. Normalt at det tar så lang tid? Har ringt kundeservice, men svensken forstår dessverre ikke norsk.

4. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,414
    Bonuspoeng:
    293
    @flyer1 de gjør det tilslutt om prater meget langsomt og gjentakende av samme budskap med variasjon og flittig bruk av ordforrådet. Om de skjønner 2-3 ord pr setning er du i mål:D:D:D (min erfaring ihvertfall med AmEx SAS:rolleyes:)

flyer1 liker dette
  5. tmolvik

tmolvik Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    446
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg ringte dem, da jeg har bestilt Elite, men kom på at jeg ikke ønsket poengene i januar, da opptjeningsperioden min starter i februar. Jeg fikk da beskjed om at pengene vil komme på konto 3 uker etter at kortet er aktivert. Ettersom jeg ikke stoler på at de plutselig kommer raskere, så avventer jeg nok en uke til med å aktivere det, selv om jeg fikk det rett etter nyttår.

Origo and Upsaker like this.
  6. flyer1

flyer1 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    14
    Bonuspoeng:
    8
    Jeg ringte igjen og det viser seg at amex har mottatt bestillingen på elite, men systemsvikt har gjort at det ikke har blitt sendt Fikk ikke tilbud om noe plaster på såret. Kun beskjed om at kortet skulle komme i løpet av en ukes tid Det sa de i desember også....

7. oddA

oddA Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,240
    Bonuspoeng:
    93
    Så! Endelig fikk jeg god service hos Amex!
    Enda ikke motatt mitt nye kort...
    Ringte dem i dag, snakket med en superhyggelig svenske. Får nytt kort send med dhl express.
    Tror det var litt opplæring inne i bildet her også - han satt meg på hold hver eneste gang jeg hadde et spørsmål, men han var utrolig hjelpsom!

Xflipper liker dette
  8. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,414
    Bonuspoeng:
    293
    Jøss @oddA og han het?o_O

Greit å ha en person å henvende seg til når man faktisk får god hjelp.;)

9. Andyfly

Andyfly Fly me to the moon.

Likes mottatt:
    924
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg bestilte Elite 01.nov. og har da fortsatt (utrolig nok) ikke mottatt velkomstpoengene. Har nå rundt 10 samtaler med kundeservice(alle er jo vennlige) men ingen evner å sende meg de f.... poengene. At det skal være så vanskelig da...?

10. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,414
    Bonuspoeng:
    293
    @Andyfly kan hende du må snakke med samme saksbehandler som @oddA? :confused:Venter i spenning på navnet her selv, så kan ringe AmEx og lurer på om poengene selv er oversendt, som ble lovet av 3 forskjellige hyggelige og imøtekommende svensker:mad:

11. Nilsen

Nilsen Medlem

Likes mottatt:
    60
    Bonuspoeng:
    18
    Flere enn meg som ikke får betalt AMEX regningen pga feilmelding med KID?

12. Darkcho

Darkcho Veteran

Likes mottatt:
    3,371
    Bonuspoeng:
    113
    Kan se ut som dette fungerer med bruk av ViaEgencia også. Krediteres mot SAS

Upsaker liker dette
  13. oveovo

oveovo Medlem

Likes mottatt:
    38
    Bonuspoeng:
    28
    Husk å ikke ta med bindestrekene som står på fakturaen.

14. Nilsen

Nilsen Medlem

Likes mottatt:
    60
    Bonuspoeng:
    18
    Bare bruke mellomrom da?

15. oveovo

oveovo Medlem

Likes mottatt:
    38
    Bonuspoeng:
    28
    Nei alt i ett.

16. Franco63

Franco63 CCG, Hilton Diamond, BWD & EBG

Likes mottatt:
    163
    Bonuspoeng:
    43
    KID er kortnummer

17. morgro

morgro Nytt Medlem

Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    Har «member since» noen praktisk betydning på noen måte? Lurer litt da det forsvant noen år i forbindelse med overgang fra Amex til SAS amex i 2011.

18. KristianSk

KristianSk Veteran

Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Det er nok mest for gøy (og det er jo litt gøy da).

Tidligere poster i tråden beskriver at Amex av uant (muligens personvern) årsak uansett ikke anerkjenner historikken til tidligere brukere av DNB Amex.

19. HenrikE-G

HenrikE-G Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    216
    Bonuspoeng:
    43
    Tror dette gjelder DNB SAS AmEx-kortene.

Centurion Line-kortene fra DNB er de ekte AmEx-kortene og skal kunne overføre Member since. Dette gjelder også om man flytter til et annet land og ønsker å fortsette medlemskapet hos AmEx i dette landet. Da skal man kunne få samme member since som man hadde tidligere (gjelder Centurion line-kortene). SAS AmEx-kort er ikke "ekte" AmEx-kort (de er co-branded) og disse kortene er kun tilgjengelig i Norge og Sverige. Dermed kan de ikke overføres til andre land (utover Norge og Sverige).

Last edited: 15. jan 2019
  20. Roberto

Roberto co-founder

Likes mottatt:
    227
    Bonuspoeng:
    43
    I gamle dager ble visstnok dette årstallet innrapportert til ulike kredittbyråer i USA, så dersom man f.eks søkte om et tilleggskort til barna sine så fikk de automatisk bedre kredittrating ved fylte 18 enn vanlig.

Del denne siden