SAS AmEx Q&A

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Upsaker, 03. mai 2018.

1. aboerr

aboerr Medlem

Likes mottatt:
    98
    Bonuspoeng:
    28
    har også fått feil....

2. jgroneng

jgroneng Fastboende

Likes mottatt:
    17,850
    Bonuspoeng:
    293
    Kanskje det er fullt på EB kontoen? ;)

RoadKing and Mg15 like this.
  3. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,153
    Bonuspoeng:
    113
    Har fått alt som vanlig her.

4. Mavo

Mavo Senior Medlem

Likes mottatt:
    535
    Bonuspoeng:
    93
    Samme her!

5. Andyfly

Andyfly Fly me to the moon.

Likes mottatt:
    924
    Bonuspoeng:
    93
    Feil her også... Mislykket poengoverføring, Mislykket poengoverføring Mislykket poengoverføring. Satse på at det justerer seg om noen dager. lei amex kundeservice.

Skarven liker dette
  6. morpheus77

morpheus77 Medlem

Likes mottatt:
    12
    Bonuspoeng:
    8
    Fikk kort i januar og har forbruk både i januar og i feb. Ser ikke faktura hverken i app eller pålogget nettside. Hvilket dato i måneden er faktura klar? Er det mulig å de dem sende Efaktura? Hvordan har dere som har hatt kortet lengre, gjort?

7. October

October Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,281
    Bonuspoeng:
    93
    Min faktura var klar 3. februar og vises i app helt fint. Siste transaksjon jeg hadde på kortet var den 1.februar og den var med på faktura. EB-poengene er bare på konto for transaksjoner i januar. E-faktura tror jeg ikke de tilbyr?

Ellers kan nevnes at kjøp av Travel Pass gjelder som kjøp på Sas.no og en får 30poeng per hundre. 51848 poeng og en ny CT på et enkelt kjøp av TP unlimited Sør-Norge :D

Gullars, Origo and Jorge like this.
  8. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,725
    Bonuspoeng:
    293
    Min første faktura kom én måned etter jeg søkte om kortet. Virker ikke som de har en fast dag å sende ut fakturaer på. Efaktura oppretter du selv i din egen bank med kortnummeret som kid.

morpheus77 liker dette
  9. Scandipendler

Scandipendler Veteran

Likes mottatt:
    2,238
    Bonuspoeng:
    113
    Kan virke som om Amex sliter med et eller annet knyttet til poengoverføring. Jeg har ikke fått noen feilmelding, men derimot ikke ett eneste poeng fra Amex siden 14. januar. Rett nok har jeg irritert meg grundig over poengoverføringene deres pr. transaksjon, men begynner nå så smått å ane ugler i mosen her. Er heller ikke slik at jeg har fått noe stort refusjonsbeløp e.l. tilbakeført som har brakt kortet i pluss.

10. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,725
    Bonuspoeng:
    293
    2. februar var siste vellykkede overføring her, fra 4. har det feilet.

11. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,414
    Bonuspoeng:
    293
    Kan ikke klage på AmEx reward poeng, de renner inn, fakturaen er vilkårlige og ja feiler i Payr, status poeng uteblir, men CT 1 er ok, og jobber med CT 2, videre er dette produkt inferiort sammenlignet med SAS Platinum (Dnb) dog hva kan vi gjøreo_O... Håper enda på 20 grunnpoeng kommer en vakker dag enn så lenge :confused:.

12. Markal

Markal Senior Medlem

Likes mottatt:
    743
    Bonuspoeng:
    93
    Er det noen som har reflektert over hvor dårlig nettbanken til nye amex er? Jeg trodde den gamle hos DNB var dårlig, men det har jo faktisk blitt enda verre.

Hvorfor kan de feks ikke ha en funksjon for å eksportere kontoutskrift til Excel? Til og med Shell mc får til det... DnB fikk det aldri til... det kan ikke være så vanskelig.

13. Lars J

Lars J Veteran

Likes mottatt:
    8,587
    Bonuspoeng:
    183
    Noen som vet noe mer hva som skjer med de poengene som feilet overføring tidligere i Februar?

Har ca. 175 poeng som feilet den 4. Februar, så har jeg 200 poeng som gikk igjennom den 7. Februar, kan ikke se at de 175 som feilet 4. Februar er overført enda.

14. jgroneng

jgroneng Fastboende

Likes mottatt:
    17,850
    Bonuspoeng:
    293
    Ringte Amex tidligere i uka, de ser jo selvfølgelig ikke det samme som jeg ser på min konto. De ringte SAS, og svaret derfra var at de så at det var poeng som "var på vei".

Siden har det ikke skjedd så mye. Har fått poeng overført etter de som feilet.

Lars J liker dette
  15. Scandipendler

Scandipendler Veteran

Likes mottatt:
    2,238
    Bonuspoeng:
    113
    Det begynner å bli en del administrativt arbeid med dette kortet... Jeg har fremdeles ikke fått et eneste EB-poeng siden 14. januar og ingen hos Amex kunne gi meg et godt svar på hvorfor. Det skulle "kollas upp", visstnok, som er kunderkonsulentsjargong for 'det driter vi i'.

I tillegg var fakturaen jeg fikk for januar feil. Tilbakeføringer hadde av en eller annen underfundig grunn blitt regnet som transaksjoner i totalsummen, som dermed ble høyere enn den skulle være. Det var ikke snakk om å fryktelig mange: Type 4 x 650 tilbakeføringer, noe jeg antakeligvis hadde oversett dersom ikke erfaringen har lært meg å gjennomgå alle kredittkortfakturaer med lupe. Jeg vil råde andre til å gjøre det samme.

coconuts and animals like this.
  16. October

October Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,281
    Bonuspoeng:
    93
    Gikk inn på sas.no og ser at ny CT er dukket opp, men det er SAS i Europa? Hva i alle dager er dette her?

Noen andre som har sjekket om opptjent CT i 2019 på Platinium som viser det samme?

ct.jpg

17. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Mange har rapportert det.
    Den gode nyheten er at den funker i hele verden uansett. :)

18. morpheus77

morpheus77 Medlem

Likes mottatt:
    12
    Bonuspoeng:
    8
    Har nye Americanexpress Premium kortet. Brukte kortet i Danmark og legger merke til gebyr i appen. Mulug det har vært tatt opp før men klarte ikke å finne fram til den. Har hatt DNM amex platinum fram til i fjor men aldri opplevd gebyr. Er dette noe nytt? Andre opplevd det samme eller bør jeg ta det opp med Americanexpress? Screenshot_20190211-120602__01.jpg

19. Chrisljo

Chrisljo Veteran

Likes mottatt:
    1,990
    Bonuspoeng:
    113
    Det er valutagebyret, finnes på alle norske kredittkort, men kun Amex synliggjør det. Hvilket er ironisk, ettersom de er dyrest, 2.5% vs 2.0% for de fleste andre.

morpheus77 liker dette
  20. Adrian E

Adrian E Turbulensjeger

Likes mottatt:
    3,490
    Bonuspoeng:
    113
    Denne dumpet i e-postkassen.
    Denne måneden fikk jeg for første gang fakturaen som e-faktura, amerikranerne har stålkontroll på det de driver med.

Cforoe and Kristian like this.

Del denne siden