SAS AmEx Q&A

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Upsaker, 03. mai 2018.

1. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,414
    Bonuspoeng:
    293
    Prof @Are fantastisk fulltreffer på begge referanse kildene deres:

1 Ja der ser vi @jgroneng har rappa poengene våre? Virker som samle mani for poeng på dette forumet her :rolleyes: og noen bruker støvsuger for å samle :D

2 Så de som har fått mine poeng, kan vi bytte og kan da ta mitt forskuddskatt for 2019 samt restskatten for 2018 i bytte?:cool:

Men husk med de nye Payr nivåene på gebyrer blir det en kostbar affære :eek::eek::eek:

jgroneng liker dette
  2. pikarioh

pikarioh Nytt Medlem

Likes mottatt:
    34
    Bonuspoeng:
    18
    Noen som venter på nye Green, Gold og Platinum Card her?

I dag, 1. februar, har de oppdatert siden og slettet et felt under "Ofte stilte spørsmål" der det sto "Mer informasjon om Amex Green, Gold og Platinum kommer i januar 2019". Hmm?

Kanskje kortene ikke er klare enda? Noen som vet? :)

3. HenrikE-G

HenrikE-G Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    216
    Bonuspoeng:
    43
    Centurion line-kortene til American Express (Green, Gold og Platinum) kommer i løpet av mars/april 2019.

DNBs AmEx Centurion line-kort vil trolig virke til nærmere sommeren, muligens lengre. Mitt Centurion line-kort (Platinum) går ut i juni i år.

4. Bonusduk

Bonusduk Bonus jeger

Likes mottatt:
    1,382
    Bonuspoeng:
    93
    God kveld.

jeg erindrer å ha lest tidligere at bestilling av SAS American Express Elite også gir velkomstpoeng i tillegg til 20k Statuspoeng ?

Har dette endret seg, eller husker jeg feil?

5. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,725
    Bonuspoeng:
    293
    God kveld. Ingen andre velkomstgaver eller 20.000 statuspoeng.

Bonusduk liker dette
  6. Dimind

Dimind Nytt Medlem

Likes mottatt:
    12
    Bonuspoeng:
    3
    Noen som har link eller faktaopplysninger om dette med opptjening av CT og bytte av kort. FAQ er relativt god-dag-mann-økseskaft. Screenshot_20190202-120910.png

swib liker dette
  7. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Det er sagt tidligere at det ikke går.
    Jeg gjetter på at dette er fordi it systemet til amex fikk ok - godkjent stempel før sas it....

8. Andyfly

Andyfly Fly me to the moon.

Likes mottatt:
    924
    Bonuspoeng:
    93
    jgroneng liker dette
  9. October

October Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,281
    Bonuspoeng:
    93
    Altså, hvis man oppgraderer fra Premium til Elite så mister man omsetningen?

Jeg har fått min CT allerede på Premium og vurderer egentlig bare å si opp kortet i et års tid. Har ikke nok poeng til å bruke to CT (siden jeg for det meste bruker Sas MC premium) dette året og 5 poeng mer per hundre kr for de ekstra tusenlappene i avgift er ikke verdt det for min del.

10. Are

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Ja omsetningen nulles ut sies det.

Om det fortsatt er krav om aktiv amex ved bruk av CT kan man jo enkelt nedgradere til classic..

Scandipendler liker dette
  11. Scandipendler

Scandipendler Veteran

Likes mottatt:
    2,238
    Bonuspoeng:
    113
    De gamle norske vilkårene var jo enda bedre enn de svenske i så måte: 1 x Platinum til herren, 1 x Platinum til fruen. Samlet kostnad ca. 3400 pr. år (eller 0,- for den av de to som var EBD). Omsetningskrav 2 x 100K for 2 x CT.

I dag: SAS Amex Elite = ca. 4000 pr. år, med 300K i omsetningskrav for 2 x CT (og atskillige færre, om noen, perks).

All erfaring tilsier derfor at svenske vilkår er en dårlig idé, enten det er 1814 eller 2019.

Are, BendikHa and RoadKing like this.
  12. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Nå siterte du vel et innlegg fra mai, men greit nok.

Jeg for min del er godt fornøyd med nye Amex Elite, og for min bruk er det bedre enn gamle Amex Platinum. Koster oss 600,- mer enn 2 stk av gamle Amex Platinum i året, hvilket er en rimelig pris for 20.000 statuspoeng. Så lenge man uansett omsetter for 300k ila. et år har ikke den grensen så mye å si, men skjønner at det er delte meninger om dette ut fra den enkeltes situasjon og forbruksmønster. Kortet er jo nå også bedre opptjeningsmessig om man sammenligner relativt til alternativene.

13. gregas85

gregas85 Senior Medlem

Likes mottatt:
    462
    Bonuspoeng:
    63
    Er det noen som vet hvordan vi kan sjekke om omsetningen på Amex fra DNB? Forsto at alle transaksjoner ut 2018 skulle telle med i omsetningen mot CT på det nye kortet. Klarer ikke å se at de har fått med omsetningen fra det gamle kortet på fakturaen på det nye kortet.

En annen ting jeg lurer på er om det nye Amex kortet har forsikring på gjenstander man kjøper ? Det gamle hadde dekning om man for eksempel noe og det ble ødelagt av tredjepart. Kan ikke se om det er tilfellet for det nye Amex Elite?

14. vegardg

vegardg Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,098
    Bonuspoeng:
    163
    Du får selvfølgelig ikke med deg noe omsetning fra DNB-kortet. Transaksjoner gjennomført med det nye kortet i 2018 teller derimot med på opptjening for 2019.

veeegard liker dette
  15. Tore

Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

Likes mottatt:
    114,781
    Bonuspoeng:
    350
    Ikke kjøpsforsikring

16. Are

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Alle vet vel at svenske tilstander er uønsket? :D

17. Robamu

Robamu EBG, CCC, GHA Platinum, Choice PLA

Likes mottatt:
    923
    Bonuspoeng:
    93
    Kan man sjekke hvordan man ligger ann til CT opptjening på faktura eller på app? Eller må man logge inn på nettsiden?

18. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,904
    Bonuspoeng:
    293
    Nettsiden er eneste jeg har funnet.

19. jgroneng

jgroneng Fastboende

Likes mottatt:
    17,850
    Bonuspoeng:
    293
    Andre som har fått feil på overføring av EB poeng fra Amex?

capture.png

20. Mg15

Mg15 Medlem

Likes mottatt:
    244
    Bonuspoeng:
    43
    Ja. Alle overføringer så langt i februar står som mislykket hos meg.

Del denne siden