SAS AmEx Q&A

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Upsaker, 03. mai 2018.

  1. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,660
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Her ryr det inn poeng jevnt og trutt, men det kommer gjerne noen dager på etterskudd
     
    Vaskehanske, flyer1 and jgroneng like this.
  2. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,217
    Likes mottatt:
    17,293
    Bonuspoeng:
    293
    Har opplevd det en gang. Første telefon til Amex hjalp ingenting. Han jeg snakket med forsto ikke problemstillingen.

    Ringte på nytt en uke sendere, han forsto og sa at det skulle fikses. Dagen etter (eller 2 dager) var poengene på konto.
     
  3. zeala

    zeala zee

    Innlegg:
    155
    Likes mottatt:
    164
    Bonuspoeng:
    43
    Går det an å ha to ulike Amex kort samtidig? Har passert 100K på premium kortet mitt, og har et kjøp på 100K de neste ukene som jeg gjerne ønsker å brune 50K på premium og få et nytt elite kort til å bruke resten av de 50K. Tenkte å bruke elitr kortet fremover ettter det. Men er det kun mulig å ha ett kort om gangen?
     
  4. Erlingni

    Erlingni Aktivt Medlem

    Innlegg:
    466
    Likes mottatt:
    488
    Bonuspoeng:
    63
    Det vil jeg absolutt tro.

    Jeg bestilte først Elite, og fikk også etterhvert Premium tilsendt automatisk siden jeg ble overført fra DNB. Jeg hadde da to ett par dager, før jeg kansellerte det ene. Kunne da velge mellom de to kortene i appen og på nettsiden.

    Men om/hvordan dette fungerer med tanke på CT aner jeg ikke.
     
  5. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,737
    Likes mottatt:
    21,935
    Bonuspoeng:
    293
    Ikke noe problem å ha både Premium og Elite.
     
  6. enokling

    enokling Medlem

    Innlegg:
    217
    Likes mottatt:
    540
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg fikk AmEx Elite da det kom i november, og etterhvert dukket også Premium-kortet opp som jeg ga beskjed om at jeg ville beholde i tillegg (på samme navn) og det var greit.

    Hvert kort har egen login-navn på americanexpress.no og eget telleverk for CT (en for Premium og to for Elite).

    Jeg bruker kort nummer to som "point earner" for min kone, så ofte bruk på samme datoer og i ulike land samtidig uten problem.
     
  7. veeegard

    veeegard Veteran

    Innlegg:
    1,725
    Likes mottatt:
    9,287
    Bonuspoeng:
    183
    Merkelig.

    Jeg ringte Amex i går for å høre hvordan jeg timet opptjeningen best mulig, da jeg snart er i mål på Premium. Da virket det ikke på konsulenten som to kort var mulig.

    Jeg måtte/burde derfor vente til CT var opptjent, før jeg skifta til Elite.
     
  8. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,737
    Likes mottatt:
    21,935
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har begge kortene på samme login.
     
    drsyk and snus_mumrikken like this.
  9. runese

    runese “Chewie, we’re home.”

    Innlegg:
    111
    Likes mottatt:
    81
    Bonuspoeng:
    28
    To kjappe spørsmål. Har et AmEx Elite kort og tenkte å bestille et ekstrakort til fruen.
    Noen som har bestilt ekstrakort fra AmEx? Har sett litt rundt på nettsiden uten å finne et sted hvor det kan gjøres...
    Noen som har fått til å eksportere ut transaksjoner til Excel fra enten efaktura eller transaksjoner fra AmEx?
     
  10. snus_mumrikken

    snus_mumrikken Eventyrar

    Innlegg:
    2,726
    Likes mottatt:
    11,673
    Bonuspoeng:
    183
    Det skal kome i første kvartal at du skal kunne bestille ekstra kort sa dei, no er straks første kvartal over så då er det kanskje andre kvartal at det vil vere klart? Men bare ring og mas på dei.
     
  11. Mg15

    Mg15 Medlem

    Innlegg:
    122
    Likes mottatt:
    244
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg spurte for noen dager siden, og fikk da opplyst at det ville komme før sommerferien:/
     
    Jorge liker dette
  12. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,639
    Likes mottatt:
    6,636
    Bonuspoeng:
    183
    Hvem sa det? Offisielt er det jo i løpet av 2019 :confused:
     
  13. marekz

    marekz Medlem

    Innlegg:
    214
    Likes mottatt:
    350
    Bonuspoeng:
    63
    Forstår det slik at det ikke er mulig å kontakte nye Amex per e-post?

    Brukte nå 23 minutter på en "ikke-sak" via telefon. Saken er at jeg har fått refundert et kjøp i sin helhet på ca $250,-, men det er selvsagt en forskjell (liten, men ikke ubetydelig) i valutakursen (og gebyret) tilbake. Denne ba jeg om en korrigering på, og tenkte det bare var en kjapp telefon som skulle til.

    Den gang ei. For det første hadde konsulenten vanskelig for å forstå hva jeg mente, og jeg ble satt på hold mens vedkommende undersøkte med en kollega.

    Hun kunne ikke refundere noe. Alt er "riktig" i deres systemer. Det er nok teknisk rett, påpekte jeg, men det er ikke det som er saken. Det må lages sak, og en supervisor må ringe meg opp igjen.

    Dette hadde kjapt blitt løst ved med en e-post (evt sikkert kontaktskjema) til "alle" andre kredittkortselskap. Det er ikke så mye premium over dette kortet lenger, må jeg si.
     
    Last edited: 01. april 2019
  14. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,829
    Likes mottatt:
    2,065
    Bonuspoeng:
    113
    "Kundeservice uten service, det er Amex det"
    Helt meningsløst at enhver henvendelse må skje pr. telefon, og ofte må en purre og purre....... Aldri opplevd verre "kundeservice" og skjønner ikke at de gjør noe med det.
     
    NoLimit and vegasbaby like this.
  15. vegasbaby

    vegasbaby Aktivt Medlem

    Innlegg:
    273
    Likes mottatt:
    283
    Bonuspoeng:
    63
    Fordi de kan slippe unna med det. Verdien som ligger i CT og EB-poeng gjør at folk kjøper kortet likevel.
     
  16. Mg15

    Mg15 Medlem

    Innlegg:
    122
    Likes mottatt:
    244
    Bonuspoeng:
    43
    Beklager sent svar. Jeg fikk det som svar når jeg etterlyste pointearner kort på Fb siden til Amex.
     
  17. Skarven

    Skarven Senior Medlem

    Innlegg:
    653
    Likes mottatt:
    596
    Bonuspoeng:
    93
    Finner muligens dette i tråden her, men søk funksjonen er så som så... Er Elite kortet så bra forsikring på at det er bare å avvise alle ekstra forsikringer de prøver å prakke på en? Skal hente ut leiebil gjennom Avis i Los Angeles i påsken...
     
  18. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,829
    Likes mottatt:
    2,065
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg mener det. Jeg hadde ikke tegnet noe ekstra. Men dette står beskrevet i vilkårene som ligger på nettsiden til Amex.
     
    Skarven liker dette
  19. marekz

    marekz Medlem

    Innlegg:
    214
    Likes mottatt:
    350
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg ser at man får et kort skjema (på e-post!) i ettertid hvor Amex ber om tilbakemelding. Dersom alle sørger for å gi en ærlig karakter, og påpeker at enten e-post eller chat hadde vært fint, så kanskje de vil gjøre noe med likevel.
     
    Xflipper liker dette
  20. coconuts

    coconuts Medlem

    Innlegg:
    213
    Likes mottatt:
    230
    Bonuspoeng:
    43
    Hei!

    Ble akkurat klar over at Amex driver og fjerner fordeler knyttet til sine kort UTEN Å VARSLE kundene om dette :mad::mad::mad: Til tross for at det strider mot deres egne vilkår! :mad::mad::mad: Og uten at man som kunde kan gjøre noe med det om man fortsatt vil ha CT...:(

    Har Elite kortet og skal snart reise et sted med masse spennende restauranter. Kom på at en av fordelene til Elite skulle være "Tilgang til globalt restaurantprogram med mer enn 400 restauranter hvor du enten får en gratis forrett, en flaske vin eller 20% rabatt på mat" Denne teksten stod på hjemmesiden deres i november da jeg søkte om kortet. MEN dette er fjernet nå!

    Konfronterte kundeservicen med at de ikke kan bare fjerne fordelene som var der ved inngåelse av avtalen sånn i det stille uten å varsle skriftlig om dette (ref. deres egne medlemsvilkår). På dette prestrerte de å svare at: "Sånne små / uviktige fordeler kan Amex endre/ fjerne som Amex vil uten at vi behøver å varsle om dette. Det er først når de hoved-fordelene, sånn som EB-opptjeningen, endres at vi er pliktige til å varsle" Meg: Hææ?! Visste ikke at noen av fordelene var "viktige", mens andre "uviktige":confused: Har Amex noen gang informert om dette??? For meg personlig er reiseforsikringen til Amex lite viktig, for jeg har en bedre helårs reiseforsikring. Betyr det da at Amex kan fjerne reiseforsikringen som følger kortet i det stille??

    Ble så satt over til en annen konsulent. Og der fikk jeg et helt annet svar: "Restaurantprogrammet har aldri vært inkludert på vårt norske marked. Det var et tilbud vi hadde for våre kunder i Sverige, men aldri i Norge"
    Meg: Hææ (igjen)?! Men det stod jo på den norske hjemmesiden til Amex i november!
    Kundeservice: "Dette blir bare ord mot ord om det stod på den norske hjemmesiden eller ikke"
    Meg: Det blir vel ikke ord mot ord når jeg har screenshots som viser at det stod der + pdf dokument med oversikt over alle restaurantene som skulle inngå?
    Kundeservice: "Skjønner. Men vi har dessverre ikke det tilbudet. Du kan reklamere på medlemskapet ditt hvis du mener vi ikke har overholdt avtalen. Da blir kortet ditt sagt opp og du får tilbake kortavgiftene du har betalt."

    Altså.. Ikke stor krise å betale vinflaska selv, men det er måten Amex herjer med og gir fullstendig blaffen i sine kunder som sjokkerer, skuffer og irriterer.... For et dritt-selskap med dritt-kort!:mad::mad::mad:
     
    drsyk, Xflipper and NoLimit like this.

Del denne siden