Hei!
Ble akkurat klar over at
Amex driver og fjerner fordeler knyttet til sine kort UTEN Å VARSLE kundene om dette
Til tross for at det strider mot deres egne vilkår!
Og uten at man som kunde kan gjøre noe med det om man fortsatt vil ha CT...
Har Elite kortet og skal snart reise et sted med masse spennende restauranter. Kom på at en av fordelene til Elite skulle være
"Tilgang til globalt restaurantprogram med mer enn 400 restauranter hvor du enten får en gratis forrett, en flaske vin eller 20% rabatt på mat" Denne teksten stod på hjemmesiden deres i november da jeg søkte om kortet. MEN dette er fjernet nå!
Konfronterte kundeservicen med at de ikke kan bare fjerne fordelene som var der ved inngåelse av avtalen sånn i det stille uten å varsle skriftlig om dette (ref. deres egne medlemsvilkår). På dette prestrerte de å svare at:
"Sånne små / uviktige fordeler kan Amex endre/ fjerne som Amex vil uten at vi behøver å varsle om dette. Det er først når de hoved-fordelene, sånn som EB-opptjeningen, endres at vi er pliktige til å varsle" Meg: Hææ?! Visste ikke at noen av fordelene var "viktige", mens andre "uviktige"
Har Amex noen gang informert om dette??? For meg personlig er reiseforsikringen til Amex lite viktig, for jeg har en bedre helårs reiseforsikring. Betyr det da at Amex kan fjerne reiseforsikringen som følger kortet i det stille??
Ble så satt over til en annen konsulent. Og der fikk jeg et helt annet svar:
"Restaurantprogrammet har aldri vært inkludert på vårt norske marked. Det var et tilbud vi hadde for våre kunder i Sverige, men aldri i Norge"
Meg: Hææ (igjen)?! Men det stod jo på den norske hjemmesiden til Amex i november!
Kundeservice:
"Dette blir bare ord mot ord om det stod på den norske hjemmesiden eller ikke"
Meg: Det blir vel ikke ord mot ord når jeg har screenshots som viser at det stod der + pdf dokument med oversikt over alle restaurantene som skulle inngå?
Kundeservice:
"Skjønner. Men vi har dessverre ikke det tilbudet. Du kan reklamere på medlemskapet ditt hvis du mener vi ikke har overholdt avtalen. Da blir kortet ditt sagt opp og du får tilbake kortavgiftene du har betalt."
Altså.. Ikke stor krise å betale vinflaska selv, men det er måten Amex herjer med og gir fullstendig blaffen i sine kunder som sjokkerer, skuffer og irriterer.... For et dritt-selskap med dritt-kort!
Vis alt...