SAS AmEx Q&A

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Upsaker, 03. mai 2018.

1. Mavo

Mavo Senior Medlem

Likes mottatt:
    535
    Bonuspoeng:
    93
    Fikk du noen avklaring på dette med statuspoengene? Jeg har kommet i den situasjonen at jeg trolig ikke greier å opptjene CT, så ser ikke helt behovet for Elite lengre. Tenker at Amex allerede har tjent godt på min mndavgift, og jeg kommer uansett til å bestille kortet på nytt neste år.

Det eneste jeg er bekymret over er om man kan få 20k statuspoeng igjen til neste år. Hvis jeg bestiller kortet på nytt igjen i januar så tar jeg gjerne de 20k hvis jeg skal betale 4000,- i året for kortet.

2. flying_all

flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

Likes mottatt:
    7,006
    Bonuspoeng:
    183
    Logger inn på AMEX kontoen min også kommer dette opp, noen andre som har samme problemet? poengene den siste mnd har ikke kommet i appen eller på SAS kontoen heller:

"
    Total SAS EuroBonus saldo
    Vi beklager, men systemet svarer ikke. Vennligst prøv igjen senere."

3. jgroneng

jgroneng Fastboende

Likes mottatt:
    17,840
    Bonuspoeng:
    293
    Har fått den mld innimellom, men stort sett så viser den antall poeng.

Ville sjekket om det er riktig EB nummer.

4. veeegard

veeegard Veteran

Likes mottatt:
    9,373
    Bonuspoeng:
    183
    Samme problem her, etter jeg oppgraderte til Elite.
    Har noen misslykkede overføringer til Eurobonus også i oversikten, og har heller ikke fått statuspoengene.

Alt fungerte med Premium.
    Tenkte å betale første faktura før jeg ringer inn til Amex.

5. flying_all

Likes mottatt:
    7,006
    Bonuspoeng:
    183
    EB nummer er riktig. Stått sånn i 1 mnd ca

6. flying_all

Likes mottatt:
    7,006
    Bonuspoeng:
    183
    Merkelig. Tenkte å ringe inn i går men var stengt så ville høre om noen her hadde et smart triks for å rette opp. Det går vel ikke legge inn nummer på nytt for å se om det blir koblet opp riktig?

7. ChrisTW

ChrisTW Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    463
    Bonuspoeng:
    63
    Ditto.

Har hatt Elite i en måned nå. Og betalt første faktura for et par dager siden. Har registrert en mislykket poengoverføring. Ellers ingen bevegelser. Heller ingen statuspoeng har kommet inn.

Begynner å bli utålmodig...

8. coconuts

coconuts Medlem

Likes mottatt:
    230
    Bonuspoeng:
    43
    Spørsmål til dere som har nedgradert Elite til Classic - ble Elite sagt opp umiddelbart da dere ringte inn? Ble dere informert om dette i samtalen?

9. sthomass

sthomass Nytt Medlem

Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    Jeg har/har hatt samme problemet. Startet dialogen med AmEx for over en måned siden, i mitt tilfelle viste det seg å være en datafeil som registrerer fødselsdatoen i deres database en dag før faktisk fødselsdag, hvilket gjør at poengoverføringer og kontotilknytninger feiler. 5 purringer etterpå og flere lovnader om at back-office skal fikse det har jeg nå i dag fått beskjed om at det skal være fikset, men at det kan ta litt tid før det blir synlig i app og på web.

Ville tatt kontakt med dem for å starte dialogen asap, for det har vært en irriterende lang prosess.

ChrisTW and veeegard like this.
  10. veeegard

veeegard Veteran

Likes mottatt:
    9,373
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, får gjøre det - men synes likevel det er merkelig siden det er samme database som med mitt premium kort, som fungerte helt fint.

For min del var dog dette helt greit, siden jeg var på slutten av opptjeningsperioden, og ikke har desperat nød for poeng (hvis det er lov å si her inne).

Forhåpentligvis blir ikke de 20k grunnpoengene tilbakedatert til min forrige periode.

11. Lars J

Lars J Veteran

Likes mottatt:
    8,586
    Bonuspoeng:
    183
    Har Amex fjernet oversikten over hvor langt på vei man er til CT på nett?
    Før lå den under Eurobonus, nå finner jeg den ingen steder.

Har ikke vært vist noen oversikt på fakturaen slik det var med DNB heller..

Blir jo veldig tungvidt å se hvordan man ligger ann fremover da.

12. vegasbaby

vegasbaby Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    298
    Bonuspoeng:
    63
    Samme svar fikk jeg da jeg ringte inn (for første gang) på mandag. De skulle fikse det innen noen få dager, var svaret. Det kan jeg altså ikke stole på? Grrrr. Sitte i X antall telefon-samtaler med den gjengen der kan jeg styre meg for. EPOST PÅ PLASS. NÅ.

flying_all liker dette
  13. awt

awt Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,928
    Bonuspoeng:
    93
    Fant den ikke i dag selv heller, mulig SAS IT har vært inne å fikset litt?

14. flying_all

Likes mottatt:
    7,006
    Bonuspoeng:
    183
    Så utrolig tungvint da. Da får jeg ringe mandag og begynne. Holder dere oppdatert om det tar like lang tid for min del :D

vegasbaby liker dette
  15. flying_all

Likes mottatt:
    7,006
    Bonuspoeng:
    183
    Den vises hos meg. Selv om det ikke viser antall poeng på fremsiden. Den henger altså ikke sammen med mitt problem

16. vegasbaby

vegasbaby Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    298
    Bonuspoeng:
    63
    Min vises ikke, og jeg fikk beskjed om at de to tingene henger sammen. Så hvem vet.

17. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,550
    Bonuspoeng:
    113
    Min har også forsvunnet. Dette må da være et IT-relatert problem? Kan ikke se noen fornuftig grunn til å fjerne oversikten.

18. flying_all

Likes mottatt:
    7,006
    Bonuspoeng:
    183
    Nei for jeg fikk poeng tidligere. Nå vises den ikke og får ikke poeng. Men jeg kan se hvor langt jeg er på vei til CT. Så hos meg henger ikke de 3 tingene sammen, bare 2 av de

19. Rscott

Rscott Veteran

Likes mottatt:
    4,155
    Bonuspoeng:
    113
    Samme problem her. Også en dag for tidlig i fødselsdato. Har vært gjennom samme prosess. Fødselsdato skal være riktig, men mente at det også måtte gjøres hos SAS. De trengte pinkkode til EB-kontoen min for å sjekke. Etter to timer venting på tlf med SAS kundeservice under streiken fikk jeg pinkode. Ga den til Amex, men fortsatt samme problem nå en uke etterpå.

De sa jeg ikke trengte å ringe flere ganger, og at det skulle bli fikset automatisk.. Ha - try me! Jeg kommer til å være deres verste mareritt fremover hvis de ikke får det på plass.

vegasbaby liker dette
  20. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    63,946
    Bonuspoeng:
    293
    Hos meg vises antall poeng på forsiden, men fremdriften mot CT er ikke der. Den var der for et par dager siden..

Del denne siden